• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
11

نایب رئیس خانه صنعت ،معدن و تجارت ایران پاسخ داد : چرا ارز حاصل از صادرات به کشور باز نمی گردد

  • کد خبر : 30845
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
نایب رئیس خانه صنعت ،معدن و تجارت ایران پاسخ داد : چرا ارز حاصل از صادرات به کشور باز نمی گردد

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خراسان رضوی می‌گوید: ارز هست اما به چه سازوکاری بازگردانده شود؟در شرایطی که سیاست‌های ارزی دولت به‌گونه‌ای است که صادرکننده موظف است ارز خود را به شبکه بانکی کشور عرضه کند، آیا این زیرساخت و سازوکار وجود دارد که صادرکننده بتواند از کشور مبدأ صادرات ارز را به شبکه […]

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خراسان رضوی می‌گوید: ارز هست اما به چه سازوکاری بازگردانده شود؟در شرایطی که سیاست‌های ارزی دولت به‌گونه‌ای است که صادرکننده موظف است ارز خود را به شبکه بانکی کشور عرضه کند، آیا این زیرساخت و سازوکار وجود دارد که صادرکننده بتواند از کشور مبدأ صادرات ارز را به شبکه بانکی کشور منتقل کند؟ قطعاً این سازوکار فراهم نیست. لذا سؤال این‌جاست که این ارز چگونه بازگردد؟
وی می‌افزاید: بنده تولیدکننده انتظار دارم دولت این اجازه را بدهد که در قبال ارز صادراتی کالا و مواد اولیه موردنیازم را وارد کنم. شرایط تحریم‌ها روزبه‌روز سخت‌تر و بازگشت ارز بسیار دشوار شده است. از سویی قوانین در کشور به‌گونه‌ای است که اگر فعال و صادرکننده ارز خود را بازگرداند، متضرر می‌شود ولی کسی که این کار را نکند، سود می‌برد.

نایب رئیس خانه صنعت ،معدن و تجارت ایران درباره امکان تخلف و تعمدی بودن بازنگرداندن ارز به کشور می‌گوید: به‌هرحال یک فعال اقتصادی بازار را نگاه و برنامه‌ریزی می‌کند؛ وقتی از زمستان سال گذشته افزایش قیمت ارز قابل پیش‌بینی بود به دلیل این‌که دولت درآمد ارزی‌اش کم شده بود، صادرکننده ترجیح می‌دهد ارز خود را دیرتر به کشور بازگرداند تا سود بیشتری ببرد.

وی می‌گوید: قطعاً کسی که در راستای منافع ملی کشور حرکت نکند، خائن به کشور است و این خیانت می‌تواند در قالب بازنگرداندن ارز حاصل از صادرات باشد. زیرا به‌هرحال کالایی که صادر می‌شود از یارانه‌های تولیدی بهره‌مند می‌شود که این یارانه‌ها متعلق به همه ملت است و باید ارز به کشور بازگردانده شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.