• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
14

مردم از کدام اصناف بیشتر شکایت می‌کنند

  • کد خبر : 36335
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
مردم از کدام اصناف بیشتر شکایت می‌کنند

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در آذرماه امسال، بیش از ۱۴ هزار گزارش و شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستادهای خبری مستقر در استانها دریافت و بررسی شده است.

در آذر ماه امسال، بیشترین سهم شکایات مردمی از تخلفات صنفی در بخش کالا به نان، میوه و سبزیجات، گوشت مرغ و دربخش خدمات به تعمیرگاه‌های خودروهای سبک، حمل و نقل درون شهری و رستوران‌های غذاخوری اختصاص داشته است. از مجموع شکایات رسیدگی شده، ۴۶۱۹ مورد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶۲۱۶ فقره منجر به احراز نشدن تخلف و ۴۰۵۸ فقره تحت بررسی کارشناسی از سوی است.

همچنین از مجموع شکایات دریافتی به صورت تلفنی، حضوری، کتبی و پورتال سازمان حمایت، تعداد ۸۷۹۷ فقره از طریق تماس با سامانه ۱۲۴، تعداد ۲۲۳۳ فقره حضوری و تعداد ۳۸۶۳ فقره شکایت‌ها به صورت مکتوب بوده است. در این میان در آذر ماه امسال، ۱۲ هزار و ۶۷۰ مورد از کل شکایات در بخش کالا و ۲۲۲۳ مورد در بخش خدمات بوده است. بیشترین سهم شکایات در بخش کالا به نان، میوه و سبزیجات، گوشت مرغ و دربخش خدمات به تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری و رستوران‌های غذاخوری اختصاص داشته است.

در مورد نوع شکایت و تخلفات بازار نیز آمارها نشان می‌دهد، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت مهمترین تخلف صورت گرفته از سوی واحدها بوده است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در آذرماه امسال، بیش از ۱۴ هزار گزارش و شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستادهای خبری مستقر در استانها دریافت و بررسی شده است.

در آذر ماه امسال، بیشترین سهم شکایات مردمی از تخلفات صنفی در بخش کالا به نان، میوه و سبزیجات، گوشت مرغ و دربخش خدمات به تعمیرگاه‌های خودروهای سبک، حمل و نقل درون شهری و رستوران‌های غذاخوری اختصاص داشته است. از مجموع شکایات رسیدگی شده، ۴۶۱۹ مورد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶۲۱۶ فقره منجر به احراز نشدن تخلف و ۴۰۵۸ فقره تحت بررسی کارشناسی از سوی است.

همچنین از مجموع شکایات دریافتی به صورت تلفنی، حضوری، کتبی و پورتال سازمان حمایت، تعداد ۸۷۹۷ فقره از طریق تماس با سامانه ۱۲۴، تعداد ۲۲۳۳ فقره حضوری و تعداد ۳۸۶۳ فقره شکایت‌ها به صورت مکتوب بوده است. در این میان در آذر ماه امسال، ۱۲ هزار و ۶۷۰ مورد از کل شکایات در بخش کالا و ۲۲۲۳ مورد در بخش خدمات بوده است. بیشترین سهم شکایات در بخش کالا به نان، میوه و سبزیجات، گوشت مرغ و دربخش خدمات به تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری و رستوران‌های غذاخوری اختصاص داشته است.

در مورد نوع شکایت و تخلفات بازار نیز آمارها نشان می‌دهد، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت مهمترین تخلف صورت گرفته از سوی واحدها بوده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=36335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.