• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
8

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران: ​۵۰ درصد تسهیلات کرونایی مختص حقوق کارگران است/ نحوه پرداخت وام به فعالان صنعتی

  • کد خبر : 30308
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران: ​۵۰ درصد تسهیلات کرونایی مختص حقوق کارگران است/ نحوه پرداخت وام به فعالان صنعتی

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، آرمان خالقی  در خصوص نحوه دریافت تسهیلات کرونایی توسط فعالان صنعتی توضیح داد: سامانه ای در وزارت کار برای این موضوع اختصاص داده خواهد شد و وام اعلام شده بر مبنای حق بیمه به صنایع تعلق می گیرد. وی افزود: زمان شروع ثبت […]

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، آرمان خالقی  در خصوص نحوه دریافت تسهیلات کرونایی توسط فعالان صنعتی توضیح داد: سامانه ای در وزارت کار برای این موضوع اختصاص داده خواهد شد و وام اعلام شده بر مبنای حق بیمه به صنایع تعلق می گیرد.

وی افزود: زمان شروع ثبت نام هنوز اعلام نشده است اما متولی شناسایی و پرداخت تسهیلات وزارت کار خواهد بود.

خالقی در پاسخ به این پرسش که آیا این میزان از وام می تواند دردی از فعالان صنعتی درمان کند، نیز گفت: این وام که سودی ۱۲ درصدی دارد، از یک بودجه مشخص و محدود تامین خواهد شد که از صندوق توسعه ملی برداشته شده است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران ادامه داد: اما این وام با هدف حفظ اشتغال پرداخت خواهد شد و شاید نتواند همه مشکلات موجود را حل کند، اما در شرایط کنونی می تواند برای کارگاه هایی که تعداد بالایی کارگر دارند، رقم مطلوبی باشد.

وی با اشاره به این که دولت در حال حاضر امکان پرداخت تسهیلات بیشتر را ندارد، اظهار کرد: تامین این تسهیلات از صندوق توسعه ملی انجام می شود و این امکان وجود دارد که در صورت ادامه مشکلات باز هم از این صندوق برداشته شود، چرا که فلسفه ایجاد این صندوق استفاده در روز مبادا است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران در خاتمه اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا هنوز چرخ صنعت کشور به حالت عادی بازنگشته است و باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده به چه مقدار تامین مالی برای از سر گیری فعالیت های صنعتی نیازمندیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.