• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
10

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: «مالیات» برای تولید، «سود» برای غیرمولد

  • کد خبر : 26842
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: «مالیات» برای تولید، «سود» برای غیرمولد

آرمان خالقی، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره مالیات بخش مولد و غیرمولد به صمت گفت: باید شرایط متعادلی بین بخش مولد و غیرمولد ایجاد شود. بخش غیرمولد با کمترین هزینه وارد سودآوری می‌شود و این در حالی است که بخش مولد برای رسیدن به سود علاوه‌بر هزینه‌های جاری و کسب […]

آرمان خالقی، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره مالیات بخش مولد و غیرمولد به صمت گفت: باید شرایط متعادلی بین بخش مولد و غیرمولد ایجاد شود. بخش غیرمولد با کمترین هزینه وارد سودآوری می‌شود و این در حالی است که بخش مولد برای رسیدن به سود علاوه‌بر هزینه‌های جاری و کسب مجوزهای بسیار زیاد باید بازاریابی و بازارسازی را نیز به طور جدی در دستور کار قرار دهد.
وی توضیح داد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد توان و رفتار متفاوت دلالان دلار است. برخی از خریداران کوتاه‌مدت ارز به نوسان‌های مقطعی قانع هستند و در شرایط خاصی به خرید و فروش می‌پردازند.
این در حالی است که طیف دیگری از خریداران نگاه بلند‌مدت دارند و به طور عمده از توان سرمایه‌ای بیشتری برخوردار هستند. این دسته در هر شرایطی به خرید ارز می‌پردازند و نوسان‌های کوتاه‌مدت بر فعالیت آنها تاثیر قابل‌توجهی ندارد.
اینها در حالی است که طیف تولید در کشور یک نوع متقاضی دارد که آن هم در شرایط کاهش ارزش پول ملی بخش قابل‌توجهی از توان خود را از دست داده است. بر این مبنا زمانی که بیشترین نیاز به محصولات صنعتی و تولیدی احساس می‌شود، متقاضیان محصول به خرید آن می‌پردازند. به عبارت دیگر، تولیدکنندگان امروز یک طیف متقاضی دارند، حال آنکه جریان غیرتولیدی دارای طیف گسترده‌ای از متقاضی است که بخشی از آنها همیشه در بازار حضور موثر دارند.
خالقی توضیح داد: سیاست‌های اقتصادی کشور باید به گونه‌ای پیش رود که جذابیت خرید و فروش ارز و سکه بیش از شرایط کنونی کاهش یابد و در کنار این موضوع توان متقاضی محصولات تولیدی و صنعتی نیز افزایش یابد. به سخن دیگر، دولت باید پایه پولی کشور را تقویت کند تا قدرت خرید مردم افزایش یابد. در این صورت واحدهای مولد می‌توانند از سبد مناسبی در بخش خرید برخوردار شوند.
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه تحریک طرف تقاضا سیاستی است که امروز باید در پیش گرفته شود، توضیح داد: در سال‌های گذشته دولت با برخی سیاست‌ها توانست تحریک طرف تقاضا را در دستور کار قرار دهد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=26842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.