• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
13

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:اصلاح محیط کسب و کار شرط رونق تولید

  • کد خبر : 25108
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:اصلاح محیط کسب و کار شرط رونق تولید

آرمان خالقی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد با محوریت رفع قوانین زائد در کشور برای تحقق چشم انداز رونق تولید افزود: برای رونق بخشی به تولید و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه تولید نخستین قدم مساعد کردن محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی در جامعه است. وی در ادامه اظهارداشت: صدور […]

آرمان خالقی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد با محوریت رفع قوانین زائد در کشور برای تحقق چشم انداز رونق تولید افزود: برای رونق بخشی به تولید و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه تولید نخستین قدم مساعد کردن محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی در جامعه است.

وی در ادامه اظهارداشت: صدور مجوز برای راه اندازی کسب و کار در کشور اکنون بسیاردشوار، طولانی و هزینه بر است.

قائم مقام دبیرکل و عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری در کشور باید به نحوی باشد که صدور مجوزهای برای راه اندازی کسب و کار آسان و همینطور در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین هزینه صورت گیرد.

وی افزود: علی رغم اینکه قانون بهبود مستمرمحیط کسب و کار مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس است متاسفانه مواد مورد پیش بینی در این قانون پس از گذشت هفت سال هنوز در کشور عملیاتی نشده است.

خالقی اظهارداشت: برای اصلاح و بهبود بخشی به فضای کسب و کار بازنگری جدی در حوزه قوانین و مقررات بسیار ضرورت دارد.

وی گفت: جهت تحقق رونق تولید برخی از قوانین مانند قانون پولی و بانکی، قانون تجارت، مالیات بر ارزش افزوده و غیره باید اصلاح و همینطوربعضی از قوانین بر زمین مانده مثل قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و موارد مشابه دیگر باید به معنای واقعی عملیاتی شود.

قائم مقام دبیرکل و عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: لایحه قانون تجارت با پیش بینی یک هزار و ۲۶۰ مورد ماده بیش از ۱۲ سال در مجلس معطل تصویب مانده است.

وی در ادامه یادآورشد: قانون مزبور با توجه به تغییرات مناسبات تجاری دردنیا و همینطور کارایی و اثربخشی بیشتر باید هرچه سریعتربه روز رسانی، تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=25108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.