• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
9

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: مدیریت بازار و مدیریت واردات ضرورت بیشتری پیدا کرده است

  • کد خبر : 22670
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۴:۵۶
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: مدیریت بازار و مدیریت واردات ضرورت بیشتری پیدا کرده است

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: باید مجموعه‌ای از آمارهای واردات، صادرات و تولید در چند ماه اخیر را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا بتوانیم به تحلیل درستی از شرایط کنونی هر کدام از این شاخصه‌ها دست یابیم. وی […]

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: باید مجموعه‌ای از آمارهای واردات، صادرات و تولید در چند ماه اخیر را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا بتوانیم به تحلیل درستی از شرایط کنونی هر کدام از این شاخصه‌ها دست یابیم.

وی تأکید کرد: ارائه تحلیل در حوزه صادرات و واردات نیاز مبرمی به اطلاعات و آمار دقیق دارد به عنوان مثال در صورتیکه افزایش صادرات در ماه‌های گذشته به دلیل افزایش صادرات مواد اولیه کشاورزی بوده باشد، نمی‌توان این موضوع را مثبت ارزیابی کرد.

خالقی افزود: اگر کاهش واردات به معنای کاهش مواد اولیه باشد، این موضوع یعنی تولید کاهش پیدا کرده و یا اینکه قدرت خرید مردم کم شده است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد:‌ اگر کاهش واردات به معنای کاهش واردات کالاهای لوکس باشد می‌توان گفت؛ این امر به نفع کشور بوده و باید تلاش کنیم این موضوع به صورت رفتار پایدار در جامعه شکل بگیرد.

وی پیش‌بینی کرد: با تشدید شرایط تحریم میزان کاهش واردات در آینده بیشتر شده و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، جامعه به سمت مصرف کالاهای ضروری برود.

خالقی تأکید کرد: با توجه به شرایط تحریم مدیریت بازار و مدیریت واردات ضرورت بیشتری پیدا می‌کند و بایستی در حوزه‌های مذکور برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: با کشورهایی که به آنها صادرات نفت داریم با مذاکره و چانه‌زنی باید از واردات کالاهای غیر ضروری جلوگیری کرده و تلاش کنیم به سمت واردات مواد اولیه تولید برویم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=22670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.