• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
11

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس : ارز نیمایی جایگزین دلار ۴۲۰۰ درحد پیشنهاد باقی ماند

  • کد خبر : 25648
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس : ارز نیمایی جایگزین دلار ۴۲۰۰ درحد پیشنهاد باقی ماند

«غلامرضا کاتب» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، افزود: آنچه روز گذشته در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد این بود که کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین شود. ** پیشنهاد جایگزینی ارز نیمایی […]

«غلامرضا کاتب» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، افزود: آنچه روز گذشته در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد این بود که کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین شود.

** پیشنهاد جایگزینی ارز نیمایی به جای ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ
نماینده مردم گرمسار توضیح داد: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس برخی اعضای کمیسیون فرهنگی این موضوع را مطرح شد که افرادی با ارز ۴۲۰۰ تومان کاغذ وارد می کنند، اما آن را با نرخ آزاد توزیع و یا انبار کرده اند به همین دلیل بهتر است که ارز نیمایی جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ شود.
کاتب اضافه کرد: اما این موضوع در حد پیشنهاد باقی ماند و هیچ تغییری در تامین کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی رخ نداد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از این گفته بود: قرار شد ارز ۴۲۰۰ تومانی درحوزه کاغذ حذف و ارز نیمایی جایگزین آن شود.
این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره تغییر نکردن قیمت کاغذ با ارز دولتی نوشت: کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان در کالای اساسی و با دلار ۴۲۰۰ تومان خواهد بود.
سیدعباص صالحی امیری در این توییت افزود: پس از حدود دو ماه این نتیجه قطعیت یافت، دراین مدت بازار کاغذ در ابهام و ملتهب بود . از امروز انبارهای پنهان و کاغذهای گمرک گشوده خواهد شد.
صالحی در این توئیت از « ضرورت مضاعف» شفافیت، نظارت دقیق و برخورد قاطع با متخلفان سخن گفت.
به گزارش ایرنا، رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به جلسه با معاون اول رئیس جمهوری، از باقی ماندن ارز تخصیصی به کاغذ نشر و مطبوعات با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان خبر داده بود. حسین انتظامی دراین باره گفت: در نشست مشترکی که به همت اسحاق جهانگیری و با حضور مسئولان همه دستگاه‌های مرتبط با کاغذ از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس بانک مرکزی و نمایندگان حوزه‌های نشر و مطبوعات برگزار شد، پیشنهاد مشترک وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن، تجارت (صمت) بررسی شد و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل مساله کاغذ حوزه فرهنگ، مقرر شد ارز تخصیصی برای مصرف کاغذ نشر و مطبوعات، همچنان ۴۲۰۰ تومانی باقی بماند.
حسین انتظامی در مورد سایر مصوبات این جلسه که به ریاست دکتر جهانگیری تشکیل شد، توضیح داد: در این جلسه بر وظیفه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نحوه توزیع این کاغذها تاکید شد. همچنین مقرر شد کاغذهای موجود در گمرک، ظرف دو هفته ترخیص و توزیع شوند.
در این جلسه همچنین بر رفع موانع و افزایش میزان تولید کاغذ توسط کارخانجات داخلی به عنوان یک سیاست مبنایی تاکید شده است

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=25648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.