• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
14

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: افزایش نجومی قیمت کالاها در بازار؛ مردم منتظر اقدام فوری نمایندگان مجلس هستند

  • کد خبر : 30707
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: افزایش نجومی قیمت کالاها در بازار؛ مردم منتظر اقدام فوری نمایندگان مجلس هستند

محمد رسول سماکچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه به علت وضعیت افسارگسیخته بازار و افزایش نجومی کالاها معیشت مردم در خطر بوده و از نمایندگان مجلس انتظار دارند به سرعت اقدامی برایشان انجام دهند اظهار داشت: مردم چشم انتظار عکس‌العمل نمایندگان هستند و می‌خواهند از ادامه این اوضاع جلوگیری شود. […]

محمد رسول سماکچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه به علت وضعیت افسارگسیخته بازار و افزایش نجومی کالاها معیشت مردم در خطر بوده و از نمایندگان مجلس انتظار دارند به سرعت اقدامی برایشان انجام دهند اظهار داشت: مردم چشم انتظار عکس‌العمل نمایندگان هستند و می‌خواهند از ادامه این اوضاع جلوگیری شود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران وضعیت نرخ‌گذاری بسیاری از کالاهای اساسی سبد خانوار را بسیار آشفته و بی‌ثبات خواند و عنوان کرد: در حال حاضر نه تنها طبقه ضعیف و مستضعف بلکه قشر متوسط جامعه هم نمی‌تواند با این شرایط اقتصادی و قیمت‌های نجومی که هر روز هم دچار نوسان جدیدتری می‌شود زندگی خود را اداره کند.

سماکچی با تأکید بر اینکه تحمل این حجم از فشارهای اقتصادی و گرانی‌های سرسام‌آور از عهده بسیاری از قشرهای مردم خارج است تصریح کرد: اگر دولت نمی‌تواند برای اوضاع آشفته بازار فکری اتخاذ کند و تدبیری بیاندیشد از نمایندگان مجلس انتظار داریم فوری به این قضیه ورود کرده و از مردم در برابر این فشارها محافظت کنند.

وی ایجاد یک جو روانی منفی در سطح جامعه همزمان با تشدید افزایش قیمت کالاها و اجناس را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: از مجلس جدید می‌خواهیم به جای مشغول شدن به کارهای حاشیه‌ای انجام اقدامات اساسی و بنیادین در حوزه مسائل اقتصادی و بهبود معیشت مردم را در دستور کار قرار داده و به تکلیف اصلی خود عمل کنند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران همزمانی تبعات سنگین بحران شیوع کرونا در کشور و نابه‌سامانی‌های افسارگسیخته در عرضه کالاها را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخورد این دو چالش بزرگ با هم موجب شده قدرت خرید مردم به شدت کاهش یابد که بدون شک این موضوع به وخیم‌تر شدن اوضاع معیشتی آنان منجر می‌شود.

سماکچی به مبحث شوراهای شهر و معضلات عدیده‌ای که به موجب فعالیت و نوع عملکرد آنان در شهرها از جمله شهر رشت رخ می‌دهد و بار سنگینی بر شهروندان تحمیل می‌کند نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: از مجلس انقلابی می‌خواهیم به سرعت و با یک طرح دوفوریتی جلوی ادامه کار شوراهای شهر را بگیرند.

وی مسکوت گذاشتن اجرای قانون شوراهای شهر تا اتخاذ تصمیمات و وضع قوانین جامع را توسط مجلس اقدامی لازم و ضروری تلقی کرد و اظهار داشت: باید حداقل جلوی ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های زاید و بی‌حساب و کتاب گرفته شود و شهرداران به وضعیت بسیار نابه‌سامان شهرها رسیدگی عاجل و فوری داشته باشند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه هر روز شاهد انتشار خبرهای عجیب و غریبی از شوراهای شهر هستیم عنوان کرد: شوراها که نمونه‌اش در شهر رشت هم قابل مشاهده است هزینه‌های سرسام‌آوری را به شهرداری‌ها تحمیل می‌کنند در حالی‌که اگر این هزینه‌ها کم شود می‌توان با آن نصف شهر را اداره کرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.