• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 6
12

سهل آبادي: ارتباط مستمر و همه جانبه اتاق بازرگاني اصفهان با اتاق هاي بازرگاني جهان آغاز شده است.

  • کد خبر : 18764
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
سهل آبادي: ارتباط مستمر و همه جانبه اتاق بازرگاني اصفهان با اتاق هاي بازرگاني جهان آغاز شده است.

به گزارش بازنيوز، سيد عبدالوهاب سهل آبادي رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران كه براي شركت در اجلاس ساليانه اتاق هاي بازرگاني جوانان جهان در کاگوشیما ژاپن به اين كشور سفر كرده است در ديدار با دبير كل اتاق بازرگاني ژاپن ضمن اشاره به تحولات اخير عرصه بين الملل گفت: بعد از اجرایی شدن […]

به گزارش بازنيوز، سيد عبدالوهاب سهل آبادي رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران كه براي شركت در اجلاس ساليانه اتاق هاي بازرگاني جوانان جهان در کاگوشیما ژاپن به اين كشور سفر كرده است در ديدار با دبير كل اتاق بازرگاني ژاپن ضمن اشاره به تحولات اخير عرصه بين الملل گفت: بعد از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، انتظار می‌رفت که سطح روابط اقتصادی ایران و ژاپن، افزایش قابل توجهی پیدا کند. اما آمار نشان می‌دهد که روابط ایران و ژاپن پیشرفت چندانی نداشته و ژاپنی‌ها از رقبای آسیایی و اروپایی خود عقب افتاده‌اند.
وي افزود:پیش از اعمال تحریم‌ها در سال ٢٠١٢ ژاپن یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران بود. ژاپن عمدتاً نفت و میعانات گازی از ایران وارد و در عوض کالاهای با تکنولوژی بالا نظیر قطعات خودرو و ماشین‌آلات به ایران صادر می‌کند. برخلاف انتظارات، آمارها حاکی از این است که صادرات نفت ایران در سال ٢٠١٧ به ژاپن کاهش قابل توجهی داشته است. ژاپن در شش ماه نخست سال ٢٠١٧، به طور متوسط ١٦٧ هزار بشکه نفت خام در روز از ایران وارد کرده است. این در حالی است که میزان واردات نفت خام ژاپن در همین دوره در سال ٢٠١٦، ٢٠٥ هزار بشکه در روز بوده است. در واقع ژاپنی‌ها در نیمه نخست سال ٢٠١٧، واردات نفت خام از ایران را ١٩/١ درصد کاهش داده‌اند.
این کاهش واردات نفت خام از ایران توسط ژاپن، در حالی صورت گرفته که مجموع واردات نفت خام چهار کشور آسیایی چین، هند و کره جنوبی از ایران در نیمه نخست سال ٢٠١٧، ٣/١٢ درصد افزایش یافته و واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران افزایش قابل توجه ٥١ درصدی را تجربه کرده است.
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران ادامه داد:ژاپن برای افزایش همکاری‌های اقتصادی با ایران محتاط‌تر از رقبایی چون کره جنوبی، چین و حتی کشورهای اروپایی عمل کرده است. البته این شیوه محافظه‌کارانه ژاپنی‌ها در رابطه با ایران مسبوق به سابقه است. ما منتظريم تا مشخص شود آیا با خروج آمريكا از برجام دوره محافظه‌کاری سامورایی‌ها با گسترش روابط تهران-توکیو به پایان می‌رسد یا این‌که همچنان ژاپنی‌ها، سیاست خود را در سایه آمریکایی‌ها تعریف خواهند کرد.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به كسب رتبه دومين اتاق برتر جهان در اجلاس اتاق هاي بازرگاني در سيدني استراليا گفت: برنامه ريزي منظمي براي ايجاد ارتباط مستمر و همه جانبه اتاق بازرگاني اصفهان و اتاق هاي جهان صورت پذيرفته است و اميدواريم ارتباط بين فعالان اقتصادي ايران با ساير كشور تحت تاثير تصميمات عجولانه و بي منطق رييس جمهور آمريكا قرار نگيرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.