• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
10

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد؛ ایجاد ۱۰۰ هزار شغل جدید تا ۱۴۰۴ از سوی بخش خصوصی

  • کد خبر : 28198
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد؛ ایجاد ۱۰۰ هزار شغل جدید تا ۱۴۰۴ از سوی بخش خصوصی

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، در نشست پیش نویس سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با حضور نمایندگانی از تشکل‌های تخصصی، برخی تولیدکنندگان، طراحان و دست اندرکاران زنجیره تولید مورد بحث و تبادل نظر و بررسی قرار گرفت. ایجاد یکصد […]

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، در نشست پیش نویس سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با حضور نمایندگانی از تشکل‌های تخصصی، برخی تولیدکنندگان، طراحان و دست اندرکاران زنجیره تولید مورد بحث و تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.

ایجاد یکصد هزار شغل جدید و ایجاد باشگاه برای تعامل بیشتر با دست اندرکاران و فعالان و متخصصان این حوزه در این سند مورد پیش بینی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت نیز در این جلسه با استقبال از پیشنهادات ارایه شده از سوی تشکل‌ها و دست اندرکاران بخش خصوصی، بیان کرد: تشکیل باشگاهی جامع برای ارایه نقطه نظرات تخصصی در این حوزه پیشنهاد خوبی است و از این پیشنهاد حمایت می‌کنیم و باید در آن نمایندگانی از کل زنجیره ارزش شامل طراحی مد، تامین کنندگان و تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات، بازاریابی و عرضه محصولات حضور داشته باشند.

وی همچنین با استقبال از ایده ۱۰۰ هزار شغل جدید تا ۱۴۰۴ از سوی بخش خصوصی؛ زمینه ساز تحقق آن را رفع موانعی و موضوعات ذکر کرد که بخش خصوصی در جلسه اعلام فرمودند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت همچنین با اشاره به نقش این صنعت در رونق سایر صنایع خاطر نشان کرد: از سوی دیگر این صنعت، می‌تواند بسیاری از صنایع مانند صنایع دستی، نقره، آیینه، شمعدان و بدلیجات را نیز فعال کند.

علی آقا محمدی رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های ارایه شده برای توسعه صنعت طلا و فلزات گرانبها تصریح کرد: توجه به نشان تجاری (برندسازی) باید در این حوزه جدی گرفته شود و این موضوع در سند راهبردی باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرد.

او با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی، استفاده از همه امکانات، ظرفیت‌ها و تسریع در روند امور برای نیل به اهداف، بیان کرد: در نقشه راه روی ایجاد واحد‌های شاخص، پیشران و مکمل زنجیره ارزش در این حوزه می‌بایست تاکید شده و برنامه ریزی به صورت جزیی‌تر داشته باشید.

گفتنی است که تنها هفت کشور در دنیا قابلیت تولید انبوه و صادرات را در حوزه صنعت طلا و جواهرات دارند که ایران یکی از همین کشور‌ها می‌باشد و این صنعت یکی از معدود صنایعی است که ما در آن مزیت رقابتی و سابقه تاریخی داریم.

گفتنی است که حفظ جایگاه دوم منطقه، ایجاد حداقل چند نمانام تجاری معتبر در جهان، صادرات حدود ۲۰ درصد مصنوعات تولیدی برای این حوزه تا افق ۱۴۰۴ هدف گذاری و پیش بینی اولیه شده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=28198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.