• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
12

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: برخی از سیاست‌ها‌ و شیوه‌نامه‌ها باعث کاهش اعتماد تولید کنندگان به دولت شد

  • کد خبر : 27082
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: برخی از سیاست‌ها‌ و شیوه‌نامه‌ها باعث کاهش اعتماد تولید کنندگان به دولت شد

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در زمینه تحویل دیرهنگام لایحه بودجه سالانه به مجلس، به صمت گفت: هرچند که بر اساس قانون، دولت باید پیش از زمستان سال گذشته لایحه پیشنهادی بودجه را به مجلس تحویل می‌داد اما اتفاق‌هایی که امسال افتاده به نوعی دولت را مجبور به تاخیر کرده است. […]

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در زمینه تحویل دیرهنگام لایحه بودجه سالانه به مجلس، به صمت گفت: هرچند که بر اساس قانون، دولت باید پیش از زمستان سال گذشته لایحه پیشنهادی بودجه را به مجلس تحویل می‌داد اما اتفاق‌هایی که امسال افتاده به نوعی دولت را مجبور به تاخیر کرده است. علاوه‌بر این، نباید فراموش کنیم که هیچ دولتی تاکنون لایحه بودجه سالانه را به‌موقع تحویل مجلس نداده است.
سهل‌آبادی با اشاره به شرایط اقتصادی سال گذشته توضیح داد: زمانی که دولت لایحه بودجه سال ۹۷ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کرد مشکلات بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد شد. دولت تصمیم گرفته بود نرخ بنزین را افزایش دهد و مابه‌التفاوت افزایش نرخ بنزین و حامل‌های انرژی را به عنوان تسهیلات وارد بخش صنعت کند. این رقم در بودجه سال گذشته حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که اگر به‌درستی شناسایی و پرداخت می‌شد بخشی از مشکلات کنونی در حوزه تولید برطرف شده بود. با این حال، ارائه لایحه بودجه باعث شد دولت نتواند این سیاست را اعمال کند و کشور دچار آسیب‌های دیگری شد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر شرایط جنگ اقتصادی توضیح داد: عبارت «جنگ اقتصادی» معنایی خاص دارد و باید به تمام جوانب آن اندیشید. در شرایط جنگ اقتصادی تحویل دیرهنگام لایحه پیشنهادی بودجه به مجلس طبیعی است اما مشکلاتی هم وجود دارد. متاسفانه برخی از سیاست‌ها‌ و شیوه‌نامه‌های ابلاغی که در بدترین اوضاع، تولید تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بحران‌ها شد، اعتماد تولیدکننده به دولت را کاهش داد. همچنین در ادامه این مسیر افزایش تورم تا بیش از ۵۰ درصد موضوعی بود که باعث شد برخی از مردم و سرمایه‌داران سرمایه خود را دست دولت و بانک‌ها ندهند.
وی ادامه داد: این شرایط ادامه یافت تا اینکه دولت تصمیم گرفت در جنگ اقتصادی مطابق با نیازهای این شرایط رفتار کند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=27082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.