• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
13

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:نمی‌توان بخش خصوصی کوچک را در مشکلات تنها گذاشت

  • کد خبر : 24961
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:نمی‌توان بخش خصوصی کوچک را در مشکلات تنها گذاشت

عبدالوهاب سهل‌آبادی، رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با روزگار معدن اظهار کرد: معدن و صنایع معدنی می‌تواند جایگزین نفت در اقتصاد کشور باشد، در حالی که از سوی دولتمردان مغفول مانده است و به آن توجه چندانی نشده است. وی افزود: ما غنی‌ترین معادن و فعال‌ترین بخش‌ها را داریم. معادن […]

عبدالوهاب سهل‌آبادی، رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با روزگار معدن اظهار کرد: معدن و صنایع معدنی می‌تواند جایگزین نفت در اقتصاد کشور باشد، در حالی که از سوی دولتمردان مغفول مانده است و به آن توجه چندانی نشده است.
وی افزود: ما غنی‌ترین معادن و فعال‌ترین بخش‌ها را داریم. معادن ایران بیشتر عناصر جدول مندلیف را در خود جای داده‌اند و خداوند به سرزمین ما همه چیز داده است.
وی تصریح کرد: معتقدم این بخش را باید بهتر از این مورد استفاده قرار می‌دادیم که این اتفاق نیفتاده است.
وی با اشاره به مشکلات عدیده معادن کوچک و متوسط بیان کرد: امروز نمی‌توان به یک معدن کوچک گفت با ماشین‌آلات ۵۰ سال به بالا کار کند. نمی‌توان به معادن کوچک گفت در بیابان با شرایط سخت کار کن و با مشکلاتی که برخی از روستاییان هم ایجاد می‌کنند کنار بیا، نمی‌توان به معادن تسهیلات داد چون بانک محل کارش را به عنوان وثیقه قبول ندارد.
وی ادامه داد: یک معدن در زمین و آسمان رهاست چون نمی‌تواند قرارداد ببندد. به بازار داخل امیدوار نیست و نمی‌تواند صادرات را نیز دنبال کند طوری که انگ خام‌فروشی به پیشانی‌اش نخورد. معدندار تکلیفش برای آینده روشن نیست.
سهل‌آبادی با بیان اینکه تعداد معادن کوچک و متوسط کشور قابل توجه است، گفت: اگر قصد داریم این معادن را فعال کنیم باید برای رفع موانع پیش رو اقدام کنیم. باید مسیر اختصاص تسهیلات بانکی را که به طور کل به آنها تعلق نمی‌گیرد هموار کنیم؛ اقدامی برای نوسازی ماشین‌آلات‌شان که کلا فرسوده است انجام دهیم و مشکلات محلی را با وساطت دولت حل کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: در این میان، مهم‌ترین مشکل معادن موضوع ارزش افزوده است. امروز، معدنداران ما خیلی کم می‌توانند به طور نقد تولیدات‌شان را بفروشند؛ به اقساط می‌فروشند و متاسفانه مرتب ارزش افزوده به آنها تعلق می‌گیرد، در حالی‌که نمی‌توان انتظار داشت فروش‌شان قسطی و با زمان پرداخت۶ ماهه و ۸ ماهه اما پرداخت مالیات‌شان ۳ ماهه و نقد باشد. سهل‌آبادی در ادامه تصریح کرد: از طرفی آموزش معدنداران بسیار مهم است. یک سهل‌انگاری کوچک در رعایت ایمنی از سوی کارگران، مالکان معادن را از هست و نیست ساقط می‌کند. امنیت در معدن برای معادن بسیار مهم است، اینها مسائلی است که باید از سوی دولت و تشکل‌های معدنی مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=24961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.