• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
12

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در نشست توسعه با حضور رییس‌جمهور مطرح کرد: جنگ اقتصادی قانون ویژه اقتصادی می‌خواهد.

  • کد خبر : 22856
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۷:۰۴
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در نشست توسعه با حضور رییس‌جمهور مطرح کرد: جنگ اقتصادی قانون ویژه اقتصادی می‌خواهد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، طی دومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و نمایندگان بخش خصوصی نشست مشترکی را با دکتر روحانی ریاست جمهوری در سالن هلال‌احمر سمنان برگزار نمودند. علی‌اصغر جمعه‌ای رییس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان در این نشست […]

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، طی دومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و نمایندگان بخش خصوصی نشست مشترکی را با دکتر روحانی ریاست جمهوری در سالن هلال‌احمر سمنان برگزار نمودند.
علی‌اصغر جمعه‌ای رییس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان در این نشست گفت: خدمات دولت تدبیر و امید در این سال‌ها بسیار پررنگ بوده، ولی امروز به‌عنوان نماینده بخش خصوصی می‌خواهم از نیمه‌خالی لیوان بگویم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان ادامه داد: امروز صنعت، معدن و تولید بیمار شده است، وجود تحریم‌های ظالمانه این بیماری را مزمن‌تر کرده است تا آنجا صاحبان کسب کار نمی‌توانند برنامه منسجم و مدونی را برای آینده ترسیم نمایند.
جمعه‌ای ادامه داد: انتشار دستورالعمل‌های خلق‌الساعه فعالین اقتصادی را سردرگم نموده، به‌طوری‌که در بخش صادرات تاکنون سه بخشنامه صادرشده این دستورالعمل‌ها همدیگر را در زمان بسیار کوتاهی نقض می‌نمایند.
رییس اتاق سمنان خطاب به رییس‌جمهور روحانی گفت: عدم اجرای قانون، قوانینی همانند بند (واو) تبصره ۱۶ قانون بودجه و دیگر قوانین مرتبط، تنها روزنه امید فعالین اقتصادی را کمرنگ نموده است.
جمعه‌ای ادامه داد: سازمان توسعه تجارت به‌صورت آنی تصمیم می‌گیرد که ثبت سفارش را لغو و ملغی کند آقای رییس‌جمهور خود بهتر می‌دانید که پروسه ثبت سفارش برای یک فعال اقتصادی بسیار زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هزینه تولید نسبت به ماه‌های گذشته ۲۵ برابر شده است، چگونه صاحبان صنایع می‌توانند با این موانع به تولید ادامه بدهند.
رییس اتاق سمنان تصریح کرد: راه‌پله‌های بانک مرکزی و دیگر وزارت خانه اقتصادی نفس تولیدکنندگان را به شماره انداخته است.
جمعه‌ای از رئیس‌جمهور روحانی درخواست کرد ترتیبی اتخاذ فرمایند تا تشریفات کارهای تجاری همانند سابق به سازمان‌های صمت تفویض اختیار شود.
علی‌اصغر جمعه‌ای خطاب به رییس‌جمهور گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس دلاوران ایران اسلامی با تمام قوا با دشمن می‌جنگیدند و اگر فشنگی به قلب دشمن نشانه می‌رفت هیچ نهادی و سازمانی از آن‌ها پوکه فشنگ را نمی‌گرفت، چون خاک‌ریز را از دست می‌دادند،
جمعه ای اضافه کرد : اگر فعالین اقتصادی را به‌عنوان سرباز اقتصادی جنگ اقتصادی قبول داشته باشید باید قوانین نوین جنگ اقتصادی وضع نمایید.
وی از رییس‌جمهور درخواست کرد قوانین خاص با شرایط ویژه اقتصادی تصویب و به جامعه اقتصادی ابلاغ نمایید تا صاحبان صنایع با تمرکز و ثبات به کار ادامه بدهند .
#فشنگ_پوکه_جنگ_اقتصادی

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=22856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.