• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
7

رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران تاكيد كرد: دولت ریالی بابت هدفمندی یارانه‌ها به تولید نداده است

  • کد خبر : 20840
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران تاكيد كرد: دولت ریالی بابت هدفمندی یارانه‌ها به تولید نداده است

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه وضعیت تحریم ها فشار خاصی را به اقتصاد کشور تحمیل می کند، اظهار کرد: نبايد در این شرایط بيش از حد حساس شد و يا دچار خود باختگي شويم. وی با بیان […]

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه وضعیت تحریم ها فشار خاصی را به اقتصاد کشور تحمیل می کند، اظهار کرد: نبايد در این شرایط بيش از حد حساس شد و يا دچار خود باختگي شويم.
وی با بیان اینکه اکنون بیشتر از دوران جنگ خودزنی می کنیم، ابراز امیدواری کرد: با درایت، هوشیاری و تخصص هایی که داریم به خصوص در بحث تامین مواد اولیه و قطعات صنعت و تولید بتوانیم بسیاری از کمبودها را جبران کنیم، اما شرایط امروز بسیار سخت است و امیدواریم با تعامل از این بحران عبور کنیم.
رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با تاکید بر اینکه اگر در دوران تحریم ها از بخش خصوصی انتظار داریم دولت باید همراه این بخش باشد، تصریح کرد: اکنون، زمان آن نیست که ادارات نیز بخواهند گرفتاری های خود را با سخت گیری بر بخش خصوصی، جبران کنند و به نوعی خودزنی کنیم .
وی با بیان اینکه متاسفانه فشارها در بخش مالیات، تامین اجتماعی، بیمه و … روز به روز بیشتر شده است، گفت: نمی گویم که نباید حقوق دولت پرداخت شود، اما تولیدکننده ای که امروز مواد اولیه مورد نیازش در گمرک معطل مانده باید از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرد.
سهل آبادی افزود: امروز بسیاری از تولیدکنندگان هیچ نقشی در معوقات بانکی خود ندارند، اما با گرفتاری در تحریم ها، رکود و هدفمندی یارانه ها باید مورد حمایت دولت قرار گیرند.
وی تاکید کرد: قرار بود سهمی معادل ٢٠ تا ٣٠ درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به صنعت تزریق شود، اما تاکنون دولت ریالی به این بخش پرداخت نکرده، بنابراین در شرایط سخت تحریم های امروز از دولت انتظار کمک داریم، اما دولت هیچ همراهی با بخش خصوصی ندارد و در عوض انتظارات خود را از بخش تولید بالا برده است.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: صنعت گران بیدی نیستند که به این بادها بلرزند، اما اگر دولت نمی خواهد به این بید کمکی کند نباید سنگ جلوی پای این بخش بیندازد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=20840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.