• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
9

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران: رابطه دانشگاه و صنعت بايد به نتايج ملموس منجر شود

  • کد خبر : 22565
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۵:۰۹
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران: رابطه دانشگاه و صنعت بايد به نتايج ملموس منجر شود

ششمین همایش تعامل ملی صنعت و دانشگاه با رویکرد صادرات و ثروت آفرینی با حضور رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران، دكتر عبداله جاسبي عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دكتر محمد شجاعي سرپرست استانداري اصفهان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. به گزارش بازنيوز ، سید […]

ششمین همایش تعامل ملی صنعت و دانشگاه با رویکرد صادرات و ثروت آفرینی با حضور رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران، دكتر عبداله جاسبي عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دكتر محمد شجاعي سرپرست استانداري اصفهان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش بازنيوز ، سید عبدالوهاب  سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  در این همایش ،بیکاری را مهمترین مساله امروز جامعه برشمرد و گفت:تولیدکنندگان در شرایط کنونی بدون چشمداشت كمك هاي دولت ، تلاش کنند دانش آموختگان دانشگاه ها را به کار گیرند.
وی افزود:اگر در استان اصفهان  ٨ هزار  واحد صنعتی هر یک  ٥ نفر نیروی جوان را به کار گیرد می توان بخشی از معضل بیکاری استان را برطرف کرد.
وی با يادآوري مجدد بیکاری بیش از ٤٠ درصد دانش آموختگان دانشگاه در جامعه گفت:بخش خصوصی با همکاری دانشگاه می تواند زمینه اشتغال دانش آموختگان را فراهم کنند.
وی خواستار اقدام عملی در تعامل صنعت و دانشگاه و برقراری ارتباط موثر بین این دو بخش شد و گفت:تفاهم نامه های متعددی بین دانشگاه ها،مراکز دولتی و بخش خصوصی تنظیم شد ولی حاصل آن چه شد؟اين تفاهم نامه ها سال هاست خاك مي
خورند.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان وجود٥ میلیون دانش آموخته و اضافه شدن سالانه یک میلیون نفر به متقاضیان کار را یکی از مسائل قابل توجه دانست و گفت:رویکرد آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تربیت دانشجوی کاردان و ماهر در یک رشته هاي مورد نياز صنعت نبوده است .
وی با انتقاد از بی توجهی به نخبگان و مخترعین جوان از سوی سازمان های دولتی و عمومی و حتی بخش خصوصی گفت:چرا یک دانشجو مخترع که می تواند مصرف برق یک فرودگاه را از یک میلیارد تومان به ١٠٠میلیون تومان کاهش دهد امروز در کشورهای آسیای میاه به دنبال سرمایه گذار باشد؟
سهل آبادی خواستار تقویت و اصلاح مثلث باشد. دانشگاه ،صنعت و  دولت در تعامل صنعت و دانشگاه شد و گفت: ساختارهای ارتباطی بین بخش ها باید بازدهی و خروجی داشته است.
وی با انتقاد از بلاتکلیفی ١٥ استان کشور به دلیل بازنشستگی استانداران گفت:در زمان جنگ نیروی های نظامی تلاش می کنند از ژنرال ها و فرماندهان قدیمی برای حل مسایل استفاده کنند و متاسفانه در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم استان های ١٥ استان بدون استاندار است و اين مساله بايد به سرعت مورد توجه قرار گيرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=22565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.