• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
12

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی: بهره‌برداری از ۱۰ هزار کیلومتر مربع اراضی استان برای استخراج کانی‌های فلزی

  • کد خبر : 28936
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
رئیس سازمان صمت خراسان رضوی: بهره‌برداری از ۱۰ هزار کیلومتر مربع اراضی استان برای استخراج کانی‌های فلزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حوزه معدن بزرگترین کاری که قرار است آغاز شود انعقاد یک پروتکل سه جانبه با استانداری، سازمان صمت استان و شرکت ملی صنایع مس ایران است که بر این اساس آزادسازی ۱۰ هزار کیلومتر مربع از جنوب خراسان برای استخراج کانی‌های فلزی به خصوص مس […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حوزه معدن بزرگترین کاری که قرار است آغاز شود انعقاد یک پروتکل سه جانبه با استانداری، سازمان صمت استان و شرکت ملی صنایع مس ایران است که بر این اساس آزادسازی ۱۰ هزار کیلومتر مربع از جنوب خراسان برای استخراج کانی‌های فلزی به خصوص مس صورت خواهد گرفت.

محمدرضا مس فروش در سی و دومین اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: استان ما استان مهمی در حوزه‌های صنعت، معدن و بازرگانی است که ۳۰ میلیون زائر در سال دارد، این یک ویژگی خاصی است که همه فعالیت‌ها در همه بخش‌های این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خراسان رضوی از نظر صنعتی استانی ویژه‌ای است و ۶۰۰۰ واحد صنعتی با ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دفتر و ۲۰۰ هزار اشتغال دارد.

وی ادامه داد: میانگین تحقق جواز تاسیس در این استان با ۱۹٫۵ درصد از میانگین کشور با ۱۱٫۵ درصد بالاتر است. همچنین بخش معدن یکی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی خراسان رضوی است. اساسا در حوزه صنعت آنچه که برنامه اصلی ماست، رفع نیاز واردات از طریق پروژه‌های تعریفی است. همکاران ما با همکاری تشکل‌ها روی این ماجرا کار کرده‌اند و متد آن تهیه شده است. در حوزه معدن بزرگترین کاری که قرار است آغاز شود انعقاد یک پروتکل سه جانبه با استانداری، سازمان صمت استان و شرکت ملی صنایع مس ایران است که بر این اساس آزادسازی ۱۰ هزار کیلومتر مربع از جنوب خراسان برای استخراج کانی‌های فلزی به خصوص مس صورت خواهد گرفت.

مس فروش بیان کرد: همزمان با این قضیه شرکت ایمیدرو از ما درخواست ۳۰ هزار کیلومتر از اراضی استان را برای اکتشاف و سرمایه گذاری را داشت که تفاهم نامه مربوط به آن را امضا نکردیم و امضای آن منوط به آزادی پهنه ای شد که بر اساس آن فعالیت‌های ما پیش رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه بازرگانی نیز سوغات جزو مهم ترین برنامه های ما در این استان است که بایستی برای آن اقدامات لازم صورت گیرد. حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان مبادلات ریالی سوغات در سال در این استان صورت می گیرد که با توجه به ویژگی خاص مشهد باید به آن توجه کرد.

مس فروش عنوان کرد: دولت و تشکل‌های غیردولتی قائل به وجود موانعی بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی هستند که موجب انجام نشدن کارها می‌شود. با این مساله از دو طریق در استان‌ها پیگیر موضوع هستیم که آن را به مسئولان منعکس کرده‌ایم. بر این اساس قرار شده اختیارات لازم به استان‌ها تفویض شود که امیدواریم این فرایند سرعت بگیرد. ما برای انجام کار به برخی ضوابط بر می‌خوریم که ناشی از دستورالعمل‌های دستگاه‌های اجرایی است،  برخورد با این دستورالعمل‌ها باید به سرعت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همکاران ما در وزارتخانه نیازمند تعریف روش‌های متفاوت تامین منابع مالی هستند، گفت: براساس اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه، به میزان ۴۸۰ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت طرح‌های مختلف بررسی شده که تنها ۶۰۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که این ارقام با یکدیگر تناسبی ندارد، به اعتقاد ما اگر ۱٫۵ تا ۲ درصد به تخصیص منابع آب به حوزه صنعت اضافه شود، شرایط این حوزه تغییر خواهد کرد

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=28936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.