• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
12

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: دیون صنایع فریز شود

  • کد خبر : 25033
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: دیون صنایع فریز شود

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به صمت گفت: صنعتگران باید این ضرب‌المثل را آویزه گوش‌شان کنند که «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من». پیدا کردن بازارهای صادراتی، واردات مواد اولیه و دسترسی به شیوه‌های انتقال پول موضوع‌هایی نیستند که در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت یا بانک […]

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به صمت گفت: صنعتگران باید این ضرب‌المثل را آویزه گوش‌شان کنند که «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من». پیدا کردن بازارهای صادراتی، واردات مواد اولیه و دسترسی به شیوه‌های انتقال پول موضوع‌هایی نیستند که در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت یا بانک مرکزی بررسی شوند. این موضوع‌ها در ارتباط مستقیم واحدهای صنعتی و ارتباط با نهادها و تشکل‌های بخش خصوصی بررسی می‌شود.

به گفته سهل‌آبادی، بزرگ‌ترین حامی بخش خصوصی در کشور ما باید «بخش خصوصی» باشد. ظرفیت‌های موجود باید مطرح شود تا دیگران هم بتوانند از آنها استفاده کنند. متاسفانه دولت در خلق بحران بسیار سریع و در رفع آن بسیار آهسته رفتار می‌کند و در این فاصله تولیدکننده آسیب زیادی می‌بیند.
سهل‌آبادی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد واحدهای صنعتی درگیر بدهی و روابط بانکی هستند، توضیح داد: اگر دولت می‌خواهد برای کارخانه و صنایع کاری انجام دهد، باید بدهی بانکی را فریز کند. خروج بنگاه‌های صنعتی از وضعیت کنونی راهی جز فریز دیون ندارد. متاسفانه دولت بررسی این موضوع را به تعویق می‌اندازد و همین موضوع باعث افزایش بدهی‌ها و به دنبال آن سخت‌تر شدن شرایط می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=25033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.