• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
10

در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان ؛ سهل آبادي:نشست ائمه جمعه و نمايندگان بخش خصوصي در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار مي شود

  • کد خبر : 21696
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان ؛ سهل آبادي:نشست ائمه جمعه و نمايندگان بخش خصوصي در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار مي شود

در شصت و ششمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان سازمان تامین اجتماعی مکلف به اجرای ماده ٣٦ مبنی بر تمدید دفترچه بیمه گزاران شد. به گزارش بازنيوز، سید عبدالوهاب سهل آبادی در این جلسه از مدیران و روساي سازمان هاي دولتی  خواست در جلسات شورای گفتگو به دنبال حل مسایل تولید […]

در شصت و ششمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان سازمان تامین اجتماعی مکلف به اجرای ماده ٣٦ مبنی بر تمدید دفترچه بیمه گزاران شد.
به گزارش بازنيوز، سید عبدالوهاب سهل آبادی در این جلسه از مدیران و روساي سازمان هاي دولتی  خواست در جلسات شورای گفتگو به دنبال حل مسایل تولید و کار باشند و افزود: شرایط کنونی تولیدکنندگان مانند رانندگی بدون ترمز در جاده مه آلود پس از ريزش باران است که یک لحظه غفلت می تواند یک واحد تولیدی را به نابودي و ورشکستگی بکشاند.
وی از تعطیلی روزشمار واحدهای تولیدی خبر داد و گفت:هر روز خبر تعطیلی یا ورشکستگی یک واحد تولیدی به گوش می رسد که با یک مصوبه حمایتی می توان از تعطیلی آنان جلوگیری کرد.
سهل آبادی خواستار تمدید دفترچه کارگران واحدهای تولیدی که به دلیل مسایل اقتصادی نتوانستند حق بیمه را پرداخت کنند،شد و گفت:تأخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه نباید کارگران را از دریافت خدمات درمانی محروم کند .
رييس اتاق بازرگاني اصفهان تاكيد كرد:بر اساس ماده ٣٦کارفرما مسؤول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمـه شـده بـه سـازمان می باشد و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا، سهم بیمـه شـده را کسر نموده و سهم خود را بر آن افزوده به سـازمان تأدیـه نمایـد . در صـورتى کـه کارفرما از کسرحق بیمه سهم بیمه شده خوددارى کند شخصاً مسؤول پرداخت آن خواهد بود تأخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسؤولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود.
وی تسویه حساب پیمانکاران در پروژه های دولتی را  به دلیل طولانی بودن فرایند مفاصا حساب  تامین اجتماعی یکی از چالش های پیمان ها برشمرد و گفت:پیمانکاران برای تسویه حساب با کارگران و سایر بخش ها به دریافت تسهیلات بانکی با بهره بالا روی آوردند که اغلب با زیان  ورشکستگی روبرو می شوند.
وی از برگزاري نشست مشترك ائمه جمعه استان اصفهان با اتاق های بازرگانی،تعاون و اصناف با هدف فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی خبر داد و گفت:مصرف کالای ایرانی بایستی به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود و نقش ائمه جمعه و جماعات در این راستا بسیار حایز اهمیت است.
وی در بخش دیگری از سخنان به افتتاح سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و گفت:این سالن بر مبنای معماری ایرانی اسلامی توسط هنرمندان این استان ساخته شده است.
محمدعلی شجاعی معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت:شرایط اقتصادی کنونی خاص و ویژه است و مدیران دولتی بایستی متناسب با شرایط فعالیت و تصمیم گیری کنند.
وی خواستار پيگيري مجدانه مدیران نسبت به مسایل و مشكلات موجود شد و گفت:مدیران با تمام وجود تلاش کنند که مسایل مردم به ویژه تولیدکنندگان را از طریق راه های قانونی حل و فصل کنند و استانداری حامی این مدیران است .
وی خواستار اصلاح نگاه مدیرانی شد که فقط به بخش نامه های صادره از تهران اکتفا می کنند وتاكيد كرد:مدیران از  ظرفیت های قانون برای حل مسایل مردم نهایت استفاده را بنمايند.
حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار اصلاح ساختار بیمه تامین اجتماعی شد و گفت:انحصاری بودن ،نحوه محاسبه حق بیمه ،بدهی دولت به این سازمان و تعهدات از جمله چالش های بیمه تامین اجتماعی است .
گفتني است در ابتداي اين جلسه، سالن اجتماعات جديد اتاق بازرگاني اصفهان به دست معاون اقتصادي استانداري اصفهان افتتاح گرديد.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=21696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.