• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
13

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان کرمان: تامین اجتماعی باید خادم ما و کارگران ما باشد / رسوب کالا در گمرکات کمک به دشمن است

  • کد خبر : 27171
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۰۷
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان کرمان: تامین اجتماعی باید خادم ما و کارگران ما باشد / رسوب کالا در گمرکات کمک به دشمن است

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: «سازمان تامین اجتماعی حق ندارد، طبق قانون و عقل، ۱۰ سال دفاتر ما را شخم بزند تا بهانه‌ای پیدا کند، چیزی بنویسد که ترکه کند، چون سازمان تامین اجتماعی مال ما و از پول ماست و باید خادم ما و کارگران ما باشد». به گزارش خبرنگار […]

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: «سازمان تامین اجتماعی حق ندارد، طبق قانون و عقل، ۱۰ سال دفاتر ما را شخم بزند تا بهانه‌ای پیدا کند، چیزی بنویسد که ترکه کند، چون سازمان تامین اجتماعی مال ما و از پول ماست و باید خادم ما و کارگران ما باشد».
به گزارش خبرنگار فردای کرمان، محمدرضا مرتضوی در مراسم روز صنعت و معدن در کرمان اظهار کرد: «فشار نظامی پاسخ نظامی دارد و فشار اقتصادی هم پاسخ اقتصادی دارد، پاسخ ما به تحریم‌ها تلاش بیشتر، روی آوردن به ساخت داخل، مراجعه به قطعه‌سازان بومی کشور و تلاش شبانه‌روزی است و رسیدن به این اهداف نیازمند حمایت همه جانبه‌ی بخش‌های مدیریتی و اقتصادی کشور از صنعتگران است».
وی افزود: «از این پس باید در ایجاد کمبودهای مصنوعی برای واحدهای کوچک و متوسط حساسیت داشته باشیم، مناسبتی ندارد هیچ واحد پتروشیمی برای دست‌کاری در قیمت‌ها و بورس، تولیدات را پایین بیاورد یا واحدهای پایین‌دستی را تحت فشار قرار دهد تا قیمت‌های خود را بهبود بدهد».
مرتضوی با بیان این‌که جلوگیری از تبانی در فسادهای بزرگ مالی در بانک‌ها یک وظیفه‌ی ملی است، یادآور شد: «مناسبتی ندارد که شاهد محاکمه‌های چند هزار میلیاردی باشیم و امیدواریم در اقتصاد ایران با حساسیتی که ما بعد از این بیشتر به خرج می‌دهیم شاهد این فجایع نباشیم و منابع مالی محدود کشور را به کسانی ندهیم که تعصب و عرقی نسبت به کشور ندارند».
وی خاطرنشان کرد: «ما، کارگران و کسانی که با ما کار می‌کنند ثابت کردیم نسبت به منافع ملی کشور تعصب داریم و ثابت کردیم که برای حفظ کشورمان حاضر نیستیم که منافع خودمان را ارجح بدهیم».
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: «شرکت‌های بزرگ در اقتصاد به عنوان پیشران اقتصاد، نقش و وظیفه‌ی مهمی دارند و باید شرایطی را ایجاد کنند که تولیدکنندگان کوچک و متوسط بتوانند مثل خارجی‌ها از پول‌شان به موقع بهره‌برداری کنند».
وی توضیح داد: «همان‌طور که خودروسازان ما پول قطعه‌سازان چینی را شش ماه قبل می‌دهند و شش ماه صبر می‌کنند و بعد قطعه را تحویل می‌گیرند خوب است حداقل پول قطعه‌ساز ایرانی را نقد بدهند و تلاش کنیم امکاناتی را ایجاد کنیم که در بنگاه‌های کوچک و متوسط حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم».
وی بیان کرد: «این‌که ما از بانک پول بگیریم و بعد برود در یک شرکت بالادستی یا پروژه‌ی عمرانی یا یک شرکت بزرگ و پول قفل شود و ما بهره‌ی بانکی بدهیم، صحیح نیست و نمی‌تواند منجر به سعادت واحدها بشود».
مرتضوی در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: «تاکنون درباره‌ی این موضوع خیلی صحبت کردیم و می‌بینیم که در مجلس هم تلاش می‌کنند و یک دفعه ۱۰۰ صفحه لایحه می‌نویسند اما ما یک خط آن را می‌خواهیم و این‌که این مالیات در صندوق‌های الکترونیک و توسط مصرف‌کنندگان کالا پرداخت شود و واحدهای تولیدی تبدیل به بنگاه‌های جمع‌آوری مالیات نشوند. بنگاه‌هایی که هم مالیات را جمع‌آوری می‌کنند هم پرداخت می‌کنند و هم جریمه می‌شوند».
وی ادامه داد: «در شرایطی که همه درباره‌ی بهبود تولید صحبت می‌کنیم معنا ندارد که کالا در گمرکات رسوب کند، گمرکات باید شرایطی را به وجود بیاورند که ما به راحتی و با حداقل سختی کالا را خارج کنیم؛ رسوب کالا در گمرکات کمک به دشمن این آب و خاک است».
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یادآور شد: «نباید وقتی کسی می‌خواهد بنگاه تولیدی بسازد شهرداری، بخشداری، استانداری یا هر مقام مسئول دیگر از او پول بخواهد؛ این شایسته‌ی کشوری که در پی رونق است و اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند، نیست».
وی اظهار کرد: «سازمان تامین اجتماعی حق ندارد، طبق قانون و عقل، ۱۰ سال دفاتر ما را شخم بزند تا بهانه‌ای پیدا کند، چیزی بنویسد که ترکه کند، چون سازمان تامین اجتماعی مال ما و از پول ماست و باید خادم ما و کارگران ما باشد».
مرتضوی خاطرنشان کرد: «تامین اجتماعی حق ندارد دفترچه‌ی بیمه‌ی کارگران را تمدید نکند به دلیل عقب‌افتادگی که در پرداخت‌ها به دلیل شرایط اقتصادی است و امیدوارم هر کسی به حقوق قانونی خود توجه کند».
وی با اشاره به جدا شدن بخش تامین کالاهای اساسی و توزیع از وزارت کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، آن را یک خبر خوب دانست و گفت: «این موضوع یک مانع بزرگ بود و ما آن‌جا مشکلات اساسی داشتیم».
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: «من به عنوان کسی که در صنعت غذا و الکترونیک و مخابرات کشور فعالیت می‌کنم شهادت می‌دهم که در تامین کالاهای اساسی اشتباه نبود بلکه خیانت بود و مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شد».
وی ادامه داد: «معنی ندارد شما برای شکر بحران ایجاد کنی و قیمت شکر را افزایش بدهی. آیا باید گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد کنیم که کارگر ما گوشت را با قیمت ۱۰۰ هزار تومان بخرد؟».
مرتضوی بیان کرد: «داشتن برنامه، کار شبانه‌روزی و دست‌پاکی در این شرایط می‌تواند کشور را نجات دهد و هرکس در این شرایط بخواهد خارج از این محدوده کار کند خودش را اصلاح کند و اگر اصلاح نشود بخش تولید کشور جلوی این ناراستی‌ها و کجی‌ها خواهد ایستاد».
وی اظهار کرد: «من به شما قول می‌دهم برای حراست از آب و خاک و میهن عزیزمان تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم برد».
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این‌که مجاهد فی سبیل‌الله خوف ندارد ، گفت: «ما از آمریکا و تحریم نمی‌ترسیم ولی مقابل کسانی که با یک میخ می‌خواهند به قایقی که ما داریم با آن از این دریای طوفانی عبور می‌کنیم خدشه‌ وارد کنند می‌ایستیم و باید جلوی آن‌ها را گرفت».
وی در ادامه ضمن تشکر از رئیس دستگاه قضا یادآور شد: «با تغییری که در دستگاه قضا ایجاد شد ما واحدهای تولیدی امیدوارانه‌تر به عملکرد دستگاه قضایی نگاه می‌کنیم».
مرتضوی خاطرنشان کرد: «دادستان‌ها در نقاط مختلف کشور برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی کمر همت بستند و تشکر می‌کنم از رئیس قوه قضائیه که اخیرا هم در کلام و هم در عمل رویکرد مناسب‌تر و هوشیارانه‌تری نسبت به مسائل تولید و کارگری داشته است».
وی خطاب به صنعتگران تاکید کرد: «به دست شما و کارگران شما ما می‌توانیم از بغض و کینه‌ی بزرگ دشمنان یک فرصت ایجاد کنیم. تحریم هزینه دارد اما این تحریم‌ها به منظور تسلیم کردن کشور بوده که به لطف خدا، شما، کارگران و زنان و مردانی که قدر این آب و خاک را می‌دانند نه تنها تسلیم نشده بلکه مسیر درستی را برای حمایت و هدایت تولید طی می‌کند».
گفتنی است در این مراسم از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان کرمان تقدیر شد

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=27171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.