• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
9

دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:سیاست‌های پول محور بانک‌ها باید تبدیل به سیاست‌های اعتبارمحور گردد

  • کد خبر : 28939
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:سیاست‌های پول محور بانک‌ها باید تبدیل به سیاست‌های اعتبارمحور گردد

سیدمحمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، اظهار کرد: شرایط استثنایی کشور بر کسی پوشیده نیست. امروز ایران اسلامی در مقابل زورگویی مستکبران ایستاده و آسمان، دریا و زمین خود را با تولیدات صنعتی کشور امن کرده است. نقش تولیدگران و کشاورزان در این ایستادگی نقشی ویژه است. امروز ارز مصرفی کشور نه […]

سیدمحمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، اظهار کرد: شرایط استثنایی کشور بر کسی پوشیده نیست. امروز ایران اسلامی در مقابل زورگویی مستکبران ایستاده و آسمان، دریا و زمین خود را با تولیدات صنعتی کشور امن کرده است. نقش تولیدگران و کشاورزان در این ایستادگی نقشی ویژه است. امروز ارز مصرفی کشور نه از راه فروش نفت و دست درازی به بیگانه بلکه از راه فروش و صادرات فرآورده‌های صنعتی و صنایع بومی کشور تامین می‌شود که در تاریخ ایران بی‌سابقه است.

وی بیان کرد: ۴ سال حمایت مستمر مقام معظم رهبری از تولید ملی نشان از نقش تک تک فعالان اقتصادی در استقلال ایران دارد. همه در راستای عارضه یابی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی باید همراه باشند. در شرایطی که بحران سراسر اقتصاد ایران را به چالش می کشد، نقش ستادهای تسهیل در این اثنا بی نظیر است و همه دستگاه ها موظف هستند برای حل مشکلات واحدهای صنعتی تلاش کنند. آنچه که در این ۲ سال در ستادهای تسهیل انجام شده بیان گر لزوم و ادامه فعالیت آن است.

مرتضوی افزود: با این حال ستادهای تسهیل در همکاری با سایر دستگاه‌ها اثرگذاری لازم را ندارد. نباید با استفاده غلط از دستورالعمل‌ها مشکلی به مشکلات واحدهای تولیدی کشور اضافه کرد. سیاست‌های پول محور بانک‌ها باید تبدیل به سیاست‌های اعتبارمحور گردد. ما توانایی تامین بهره‌های سنگین را نداریم چون کمر تولید زیر آن می شکند. باید بانک‌ها از منافع زودگذر خود بگذرند. ستانده‌های مالیاتی خرج هزینه‌های جاری می شود و بودجه‌های عمرانی به صفر رسیده است. توسعه زیرساخت ها وظیفه دولت است و باید از ستانده‌های مالیاتی برای توسعه زیرساخت ها بهره برد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص ملی در بخش خدمات است. چرا باید یک کارگر مالیات بپردازد ولی برخی از ثروتمندان چنین کاری نمی کنند؟ عدالت مالیاتی یک مساله مهم است و باید ستانده‌های مالیاتی را در جایی به غیر از بودجه ناچیز واحدهای تولیدی جستجو کرد. وجود دولت‌های بزرگ و غیرمولد نمی‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند.

مرتضوی گفت: منابع محدود مالی کشور اعم از درآمد ارزی و ریالی باید به سمت تولید ملی هدایت شود و مسیر استقلال کشور از این راه تامین شود. پست‌ها، سمت‌ها و عناوین می‌آید و می‌رود ولی آنچه می ماند، خدمت به کشور و رفع مشکلات آن است، تنها راه مبارزه با بیکاری، فساد و مشکلات کشور ایجاد اشتغال و حرکت به سمت توسعه پایدار و تولید ملی است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=28939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.