• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
12

دادستان کل کشور: هیچ واحد تولیدی نباید به خاطر مشکلات قضائی تعطیل شود

  • کد خبر : 26694
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۳۴
دادستان کل کشور: هیچ واحد تولیدی نباید به خاطر مشکلات قضائی تعطیل شود

دادستان کل کشور گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به خاطر مشکلات قضائی تعطیل شود. به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در نشستی با صنعتگران و سرمایه گذاران ساوه با اشاره به اینکه به فرموده امام صادق (ع) هر صنعتگری باید دارای سه ویژگی باشد، اظهار کرد: تخصص در کار، درستکاری و ادای […]

دادستان کل کشور گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به خاطر مشکلات قضائی تعطیل شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در نشستی با صنعتگران و سرمایه گذاران ساوه با اشاره به اینکه به فرموده امام صادق (ع) هر صنعتگری باید دارای سه ویژگی باشد، اظهار کرد: تخصص در کار، درستکاری و ادای امانت و خوش رفتاری با کارگر سه ویژگی مهم یک صاحب صنعت از دیدگاه امام ششم است. از این رو باید صاحب صنعت متقلب نبوده و به کیفیت کار اهمیت دهد و اگر یک صنعتگر از این سه ویژگی برخوردار بود مشکل تولید و درآمد نخواهد داشت.

وی در ادامه به نامگذاری سال‌جاری اشاره کرد و افزود: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی رونق تولید است و تا مادامی که به رونق تولید اهمیت دهیم مشکلات و نابسامانی اقتصادی از بین خواهد رفت.

وی افزود: امروز در مواجهه با دشمنی هستیم که در جنگ اقتصادی به دنبال زمین زدن ملت ایران هستند چرا که در جنگ نظامی نتوانستند به کشور ما آسیب بزنند و درصدد هستند با جنگ اقتصادی به تداوم دشمنی خود بپردازند اما با رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی نمی‌توانند در جنگ اقتصادی نیز به ما آسیب وارد کنند.

دادستان کل کشور در ادامه با تاکید بر اینکه با مقاومت، ایثار و ایستادگی و با اتکا به شعار ما می‌توانیم در جنگ نظامی پیروز شدیم، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی نیز با همین روحیه و تاکتیک جنگ نظامی در سایه نصرت الهی پیروز خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن همه توان خود را برای انزوای ایران اسلامی بکار برده است، افزود: مشکلات واحدهای تولیدی هیچگاه نباید صنعتگران را ناامید کند و از حرکت باز بدارد بلکه با استقامت و پیگیری و حمایت دولت باید موانع را از سر راه برداشت تا چرخه تولید حرکت کُند به خود نگیرد.

منتظری با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های گمشده را برای مقابله با جنگ اقتصادی احیا کنیم، افزود: با وجود فشار اقتصادی و هزینه‌های بالای جنگ در هشت سال دفاع مقدس شاهد پیروزی ملت ایران بودیم و در جنگ اقتصادی نیز وعده الهی با ملت ایران است. باید عوامل مؤثر در پیروزی جنگ نظامی مانند مقاومت و پافشاری در برابر سختی‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌ها را در جنگ اقتصادی عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: دستگاه قضا از شخص رئیس قوه قضائیه تا دادگستری‌های شهرستان با تمام توان در خدمت صنعت هستند و از اختیارات قضائی خود برای رفع و انتقال مشکلات استفاده خواهیم کرد.

او به برخی مشکلات بانکی صنعتگران اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات از محل سپرده‌های مردم است و به دلیل معوقات و سو استفاده عده‌ای، وضعیت اعطای تسهیلات بانکی مناسب نیست و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند نظام بانکی با ورشکستگی مواجه خواهد شد.

وی در ادامه از رئیس دادگستری و دادستان ساوه خواست تا برای رسیدگی به پرونده‌های صنایع، شعبه ویژه ای تعیین و دادخواست‌ها در شعبه ویژه رسیدگی شود و چنانچه امکانات و زیر ساخت‌هایی نیاز است از طرف دادستانی مورد حمایت قرار خواهد گرفت تا به صورت تخصصی و با اشراف بیشتری با انتخاب قاضی متبحر، پرونده‌های صنایع و حوزه تولید در کشور رسیدگی شود و صاحبان صنایع نیز با انتخاب و معرفی وکیل روند رسیدگی را تسهیل کنند.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: نماینده‌ای را هفته آینده به ساوه اعزام خواهم کرد تا مشکلات حوزه قضائی صنایع را به صورت تخصصی و با اهتمام لازم پیگیری کنند. دستگاه قضائی اهتمام لازم و عزم راسخ برای کمک به صاحبان صنایع و تولید کنندگان دارد و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=26694

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.