• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
11

خزانه دار خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:رشد اقتصادی کشور با وجود تحریم‌ها یک پیشرفت است

  • کد خبر : 30649
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
خزانه دار خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:رشد اقتصادی کشور با وجود تحریم‌ها یک پیشرفت است

خزانه دار خانه صنعت،معدن و تجارت ایران گفت: رشد اقتصادی کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و مشکل فروش نفت یک پیشرفت است که باید ابعاد مختلف آن برای مردم تشریح شود. علی محمد زمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر رشد ۱.۱ درصدی […]

خزانه دار خانه صنعت،معدن و تجارت ایران گفت: رشد اقتصادی کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و مشکل فروش نفت یک پیشرفت است که باید ابعاد مختلف آن برای مردم تشریح شود.

علی محمد زمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر رشد ۱.۱ درصدی اقتصاد کشور بدون نفت، افزود: در سال گذشته علیرغم مشکل تحریم‌ها، معضل فروش نفت و شیوع بیماری کرونا در مجموع همین که رشد اقتصادی کشور منفی نشد یک پیشرفت و حرکت رو به جلو محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور با وجود تحریم‌ها پیام‌های مختلفی دارد، افزود: این موضوع، نشان می‌دهد هم سهم نفت در اقتصاد ایران کمتر شده و هم دیگر بخش‌های تولید اعم از کشاورزی و صنعت با وجود شرایط سخت فعال‌تر شده و برای عبور کشور از بحران وارد عمل شده‌اند.

زمانی اضافه کرد: در سال گذشته علیرغم محدودیت در فروش نفت و تحریم‌ها در بخش‌هایی از صنایع شاهد رشد بوده‌ایم که به هرحال یک مزیت محسوب خواهد شد.

وی گفت: صنایع کشور و استان در سال رونق تولید، برنامه ریزی‌های خوبی برای حفظ تولید و رونق آن داشتند و مسوولان قوه قضاییه، اجراییه و مقننه نیز در سال‌ مزین به رونق تولید، حمایت بیشتری در این زمینه به عمل آوردند.

زمانی اضافه کرد: این میزان رشد با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور بسیار ناکافی است ولی با توجه به مساله تحریم، فروش نرفتن نفت و شیوع کرونا می‌تواند بیانگر این باشد که برای رونق تولید در سال گذشته تلاش  زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به جهش تولید، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای صنعت و تولید کشور در سال رونق تولید بنا بر تحریم‌های ظالمانه دشمنان به سرانجام نرسید شعار جهش تولید برای سال ۹۹ انتخاب شد تا برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه به تحقق برسد و تداوم داشته باشد.

این مسوول اضافه کرد: خوشبختانه ما در سال گذشته، در بخش‌هایی از صنایع مانند صنعت پتروشیمی، لوازم خانگی، فلزات اساسی از قبیل فولاد، آلومینیوم و مس، شیمیایی، دارویی و کاشی و سرامیک دارای مزیت و رشد شدیم ولی برخی از شاخص‌های صنعت هم دچار کاهش و افت شدند.

وی گفت: امیدواریم در سال جهش تولید باید با هدایت‌های رهبر انقلاب و همراهی مردم و مسئولان از شرایط سخت تحریم‌ها عبور کنیم و زمینه را برای شکوفایی اقتصادی، اشتغالزایی و رونق اقتصادی در کشور و استان ایجاد نماییم.

استان قزوین ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی و چهار هزار واحد تولیدی دارد و به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.