• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
9

حذف مالیات‌ها ادامه‌دار باشد

  • کد خبر : 18886
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
حذف مالیات‌ها ادامه‌دار باشد

بیژن پناهی‌زاده، معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران این بخشنامه را مثبت ارزیابی کرد و به ایسنا گفت: حذف مالیات علی‌الحساب ۴ درصدی واردات قطعی برای بخش تولید به طور حتم یکی از تصمیم‌‌‌های اثرگذار است اما فقط یکی از مواردی به شمار می‌رود که دولت باید برای حذف آن اقدام کند. حذف این […]

بیژن پناهی‌زاده، معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران این بخشنامه را مثبت ارزیابی کرد و به ایسنا گفت: حذف مالیات علی‌الحساب ۴ درصدی واردات قطعی برای بخش تولید به طور حتم یکی از تصمیم‌‌‌های اثرگذار است اما فقط یکی از مواردی به شمار می‌رود که دولت باید برای حذف آن اقدام کند. حذف این مالیات در حالی رخ داد که بخش صنعت امروز مشکلات پیچیده و بزرگتری دارد.
وی ادامه داد: علاوه‌بر مالیات علی‌الحساب واردات قطعی، حذف مالیات بر عملکرد، مالیات ارزش افزوده و دریافت عوارض گمرکی از دیگر موارد تاثیرگذار بر نرخ تمام‌شده در بخش تولید است و تولیدکنندگان سال‌ها است که بر حذف این موارد تاکید دارند زیرا در تمامی کشورهای دنیا واحدهای تولیدی از پرداخت هر گونه مالیات معاف هستند و از این طریق در راستای تولید هر چه بیشتر و اشتغالزایی تشویق می‌شوند.
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بر اساس این بخشنامه، واحدهای تولیدی از پرداخت ۴ درصد مالیات علی‌الحساب در بخش واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات معاف می‌شوند، ‌گفت: ‌هر چند این تصمیم بر نرخ تمام‌شده کالاهای تولیدی تاثیر چندانی ندارد اما به طور حتم یکی از اقدام‌های مطلوب به شمار می‌رود که امیدواریم ادامه‌دار باشد و شاهد حذف مالیات ارزش افزوده، مالیات بر عملکرد و دریافت عوارض گمرکی در آینده باشیم. این سیاست در صورتی می‌تواند تاثیر قابل توجه داشته باشد که شاهد ادامه‌دار بودن حذف مالیات‌ها باشیم. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، حذف این مورد به تنهایی نشانه مناسبی نیست و تاثیری هم بر جریان تولید نخواهد داشت. پناهی‌زاده با تاکید بر اینکه در دنیا لحاظ مشوق‌های تولیدی در دستور کار دولت‌ها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: باید بتوانیم در بازار ارز ثبات نرخ ایجاد کنیم و این‌گونه شاهد برنامه‌ریزی تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی باشیم چرا‌که در غیر این صورت، تولید و صنعت کشور با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود و نوسان نرخ ارز اثرات بسیار نامطلوبی در این حوزه بر جای خواهد گذاشت.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.