• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
11

ثبت نام واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان مرکزی کلید خورد

  • کد خبر : 25980
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
ثبت نام واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان مرکزی کلید خورد

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: ثبت نام واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان مرکزی برای روز ملی صنعت و معدن آغاز شد. «عماد مردانی»  در گفت و گو با ایرنا، افزود: این واحدهای دهم تیرماه جاری با حضور مقامات استانی و کشوری تجلیل می شوند. وی ادامه داد: فرم های ارزیابی سازمان […]

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: ثبت نام واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان مرکزی برای روز ملی صنعت و معدن آغاز شد.

«عماد مردانی»  در گفت و گو با ایرنا، افزود: این واحدهای دهم تیرماه جاری با حضور مقامات استانی و کشوری تجلیل می شوند.

وی ادامه داد: فرم های ارزیابی سازمان صنعت، معدن و تجارت از سوی واحدهای صنعتی و معدنی استان تکمیل و سپس به وزارت صمت ارسال می شود و نتیجه نهایی تا دهم تیرماه به استان ابلاغ می شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی بیان کرد: میزان صادرات غیر نفتی، افزایش اشتغال نسبت به سال گذشته، نوسازی و بهسازی تجهیزات و عوامل تولید و پیشرفت های مالی بر اساس اظهار نامه های مالیاتی شاخص های انتخاب واحدهای صنعتی و معدنی برتر هستند.

مردانی اضافه کرد: علاوه بر این ۱۰ واحد صنعتی و معدنی برتر استان مرکزی برای شرکت در آیین تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی کشور به وزارت صمت معرفی شده اند.

وی بیان کرد: آیین تجلیل از واحدهای برتر کشوری دهم تیرماه در تهران برگزار می شود و تجلیل از واحدهای استان مرکزی  ۲۶ تیرماه در اراک خواهد بود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: تولید در هر کشور زمینه ساز توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی برای شهروندان است و تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی می تواند انگیزه فعالان این عرصه را افزایش داده و گامی اساسی در راستای رونق تولید که از خواسته های اصلی رهبر معظم انقلاب از مسئولان است برداشته شود.

مردانی گفت:  معادن  همگام با واحدهای صنعتی کانون محوری در حوزه کسب و کار و درآمدزایی و پیشبرد امور توسعه پایدار است که باید سهم آن در حوزه تولید و بالابردن درآمد ناخالص ملی به خوبی دیده شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

سه هزار و ۹۱۱ نیروی کار در ۵۳۰ معدن استان مرکزی فعالیت دارند.

استان مرکزی به سبب قرار گرفتن در حدفاصل ۲ منطقه زمین شناسی مهم کشور( منطقه های دگرگونی سنندج سیرجان و ایران مرکزی) به لحاظ شرایط زمین شناسی، خاستگاه مواد معدنی مختلف و متنوعی شامل کانی های دگرگونی، آذرین و رسوبی از قبیل مواد معدنی غیرفلزی، فلزی، مصالح ساختمانی و سنگ های تزئینی است.

این استان با ۳۸۰ معدن و استخراج سالانه ۱۴ میلیون تن ماده معدنی، رتبه هفتم معدنی کشور را به خود اختصاص داده است و تاکنون از ۵۷ نوع ماده معدنی موجود در کشور ۴۲ نوع آن در استان مرکزی شناسایی شده و از حدود ۳۵ نوع ماده معدنی بهره برداری می شود.

تراورتن، سولفات سدیم، سرب، روی، سنگ آهن، سنگ گچ، پوزولان، کائولن، باریت و خاک های صنعتی از مهمترین ذخایر غنی معدنی قابل بهره برداری در این استان هستند.

بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی در استان مرکزی شناسایی شده و امکانات برای استخراج تنگستن، قلع و مولیبدن، طلا، مس، آندالوزیت، مرمریت های سیاه، گرانیت، کانی های قیمتی و زینتی شامل فیروزه، کریزوکولا، جاسیر، آزوریت و مالاکیت، عقیق، بلور کوارتز، ارپیمان (سولفور آرسنیک)، بنتونیت و

کلسیت در منطقه وجود دارد.

برخی مواد استخراج شده در معادن استان مرکزی در واحدها و کارخانه های گچ، آهک، سیمان سفید، رنگ، پوکه، کاشی، لاستیک و شیشه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=25980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.