• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
13

برگزاری انتخابات اتاق های بازرگانی سراسر کشور؛ نمایندگان پارلمان بخش خصوصی امروز انتخاب می شوند

  • کد خبر : 24756
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
برگزاری انتخابات اتاق های بازرگانی سراسر کشور؛ نمایندگان پارلمان بخش خصوصی امروز انتخاب می شوند

به گزارش روز شنبه ایرنا، هشتمین دوره فعالیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی رو به اتمام است و چند ماهی است که فعالان بخش خصوصی در تب و تاب انتخابات دور آینده این نهادِ ریشه دار در اقتصاد کشور هستند. ۳۴ اتاق بازرگانی در استان ها و برخی شهرستان ها فعالیت دارد که وظیفه […]

به گزارش روز شنبه ایرنا، هشتمین دوره فعالیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی رو به اتمام است و چند ماهی است که فعالان بخش خصوصی در تب و تاب انتخابات دور آینده این نهادِ ریشه دار در اقتصاد کشور هستند.
۳۴ اتاق بازرگانی در استان ها و برخی شهرستان ها فعالیت دارد که وظیفه آن، ارائه نظرات مشورتی به قوای سه گانه و همکاری با دستگاه های اجرایی، کوشش برای شناسایی بازار کالاهای صادراتی کشور و تشویق و ترغیب سرمایه گذاری داخلی در امور تولید است.
اعضای این اتاق های استانی و شهرستانی، در انتخاباتی با مشارکت فعالان اقتصادی انتخاب می شوند و سپس، نمایندگان این اتاق ها راهی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می شود. البته در این میان، اتاق بازرگانی تهران که به زعم فعالان بخش خصوصی عمری ۱۳۴ ساله دارد جایگاهی ویژه دارد و انتخابات این اتاق در هتل لاله تهران در حال برگزاری است.
تعداد اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، ۶۰ نفر است که ۲۰ تن از آنها توسط دولت و ۴۰ تن در انتخاباتی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، توسط افرادی که کارت بازرگانی یا کارت عضویت دارند، انتخاب می شوند.
۴۰ منتخب فعالان اقتصادی در چهار گروه بازرگانی (۱۶ نفر)، صنعت (۱۴ نفر)، معدن (۶ نفر) و کشاورزی (۴ نفر) در اتاق تهران فعالیت می کنند؛ همین تقسیم بندی در انتخابات نیز در نظر گرفته می شود؛ به عبارتی دیگر، هر فرد برای یک بخش نامزد می شود و شرکت کنندگان در انتخابات برای بخش بازرگانی فقط می توانند به ۱۶ نفری که در این بخش نامزد شده اند رای بدهند.
در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تهران سه ائتلاف «ائتلاف برای فردا»، «پیشگامان تحول» و «تشکل ها و کارآفرینان اقتصاد ملی» فهرست خود را منتشر کرده اند و برخی نیز خارج از این فهرست ها، در انتخابات نامزد شده اند.
براساس آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، دارندگان کارت‌های بازرگانی حقوقی و حقیقی و کارت عضویت حقوقی با حداقل یک سال سابقه و اعتبار، در این دوره اجازه حضور در انتخابات را خواهند داشت.
همچنین کارت‌های عضویت حقیقی با سابقه حداقل ۱۸ ماه و شرط اعتبار در روز انتخابات می‌توانند رای بدهند.
داده‌های واحد فناوری اطلاعات اتاق تهران نشان می‌دهد، از تعداد کل ۲ هزار و ۷۸۹ کارت‌ عضویت مجاز به رای دادن در انتخابات، ۲ هزار و ۳۵۰ کارت متعلق به اشخاص حقوقی و تنها ۴۳۹ کارت متعلق به اشخاص حقیقی است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=24756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.