• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
12

اوپک ثابت کرده است که روی قیمت نفت اثرگذار است نفت در حدود ۵۷ دلار باقی می‌ماند؟

  • کد خبر : 22473
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۵۳
اوپک ثابت کرده است که روی قیمت نفت اثرگذار است نفت در حدود ۵۷ دلار باقی می‌ماند؟

نفت در هر بشکه حدود ۵۷ دلار به فروش رسید. برنامه‌های اوپک برای کاهش تولید در حال ارزیابی است، این در حالی است که روسیه به‌عنوان متحد اصلی به تأمین‌کنندگان نفت برای تصمیم شتاب‌زده در مورد کاهش تولید نفت هشدار داده است. بلومبرگ گزارشی از تغییرات اخیر در بازار نفت منتشر کرده است. طبق این […]

نفت در هر بشکه حدود ۵۷ دلار به فروش رسید. برنامه‌های اوپک برای کاهش تولید در حال ارزیابی است، این در حالی است که روسیه به‌عنوان متحد اصلی به تأمین‌کنندگان نفت برای تصمیم شتاب‌زده در مورد کاهش تولید نفت هشدار داده است. بلومبرگ گزارشی از تغییرات اخیر در بازار نفت منتشر کرده است.

طبق این گزارش، معاملات آتی در نیویورک بعد از رشد ۰٫۹ درصدی در روز دوشنبه باکمی تغییر روبه‌رو شد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: اوپک و شرکای آن قبل از تصمیمی برای تولید نفت باید به بازار نگاه کنند. فاتح بیرول، مدیراجرایی آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده است که هرگونه کاهش عرضه ممکن است پیامدهای منفی در پی داشته اشد. اوپکی‌ها اوایل ماه دسامبر در مورد محدودیت عرضه در وین ملاقات خواهند کرد.

نشانگرهای نفت خام در نیویورک و لندن هر دو به دلیل نگرانی‌ها از وضعیت عرضه و بعدازاینکه امریکا به برخی کشورها درباره تحریم‌های ایران، معافیت‌های نفتی اعطا کرد، ۲۰ درصد کاهش یافتند. این معافیت‌ها باعث شد که ترس از کاهش عرضه نفت فروکش کند.

از طرف دیگر، بازار با مسائل دیگری هم روبه‌روست. تنش‌های تجاری میان چین و امریکا چشم‌انداز تقاضای نفت را فلج کرده است. عربستان می‌گوید هدف سیاست‌های نفتی کشورش حفظ ثبات بازار است.

به‌هرحال با تصمیمی که اعضای اوپک برای کاهش عرضه خواهند گرفت، بازار نفت دچار تغییر و دگرگونی شده است. به همین دلیل تحلیلگران بازار می‌گویند، اوپک ثابت کرده است که می‌تواند بر قیمت‌ها تأثیر زیادی بگذارد.

نفت تگزاس برای تحویل ماه ژانویه، ۵۷٫۰۸ دلار در هر بشکه در بورس اوراق بهادار نیویورک معامله شد که ۱۲ سنت کمتر از قیمت بورس سنگاپور در سال ۱۱ و ۴۲ دقیقه بود. همچنین حجم کل ارزش معاملات حدود ۲۵ درصد کمتر از میانگین صدروزه بوده است.

نفت برنت هم برای ژانویه با کاهش ۲۶ سنتی به ۶۶٫۵۳ بشکه در بورس ICE Futures Europe در لندن به فروش رسید.

وضعیت روسیه و عربستان مثل گذشته نیست. چند وقت پیش، آن‌ها برای پوشش کاهش عرضه نفت ایران به دلیل تحریم‌های ایران، شروع به افزایش تولید کردند. حالا اما درحالی‌که روسیه به‌ضرورت تصمیم متعادل در بازار نفت اشاره دارد، عربستان از کاهش یک‌میلیون بشکه نفت در روز صحبت می‌کند. بااین‌حال تحلیلگران بازار درباره کاهش عرضه نفت هشدار می‌دهند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=22473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.