• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
14

امین الضرب، امید به مردم و سرمایه گذاران

  • کد خبر : 15422
  • ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۴:۱۹
امین الضرب، امید به مردم و سرمایه گذاران

شناسایی کسب وکارهای بزرگ و تقدیر از آن ها امید دیگر کسب وکارهایی که در آستانه توسعه اند را بیشتر می کند. قدمت برخی از شرکت های مورد تقدیر در مراسم امین الضرب به بیش از نیم قرن می رسد. سید محمدرضا مرتضوی دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران فعالان اقتصادی که سهم […]

شناسایی کسب وکارهای بزرگ و تقدیر از آن ها امید دیگر کسب وکارهایی که در آستانه توسعه اند را بیشتر می کند. قدمت برخی از شرکت های مورد تقدیر در مراسم امین الضرب به بیش از نیم قرن می رسد.

سید محمدرضا مرتضوی دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

فعالان اقتصادی که سهم بزرگی بر توسعه فرصت های شغلی و در تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در کشور دارند خادمان ملت هستند که علی رغم تمام مشکلاتی که امروز صنعت و تجارت به آن دچار شده، با عملکرد موفقیت آمیزشان زندگی را برای همه راحت تر کرده اند. جشن امین الضرب اقدامی برای شناسایی این افراد و معرفی آن ها به مردم است. به طور حتم جامعه به وجود چنین افرادی افتخار می کند و معرفی این افراد از طریق مراسم هایی مثل جشن امین الضرب به شکل گیری جریان اجتماعی که نتیجه آن احساس بهتر مردم نسبت به جامعه شان است کمک می کند. تقدیر از فعالان اقتصادی که در بطن بخش خصوصی حاضرند، از سوی دیگر این اطمینان را به سرمایه گذاران آینده در کشور می دهد که امنیت کافی برای به کار گرفتن سرمایه با وجود تمام مشکلات در اقتصاد ایران وجود دارد. معرفی این افراد و تشکر از آن ها گویای این است که موسسات بزرگی در کشور هستند که تولید آن توانسته مردم کشور را اقناع کند، برای کارگر ایرانی شغل بسازد و کالای ایرانی صادر کند.

نتیجه دیگر جشن امین الضرب نشر روحیه و امید بیشتر به بخش خصوصی و مردم است. تقویت امید به آینده اصلی است که منجر به بروز کارهای بزرگ خواهد شد. شناسایی کسب وکارهای بزرگ و تقدیر از آن ها امید دیگر کسب وکارهایی که در آستانه توسعه اند را بیشتر می کند. قدمت برخی از شرکت های مورد تقدیر در مراسم امین الضرب به بیش از نیم قرن می رسد. معرفی این شرکت ها به مردم مسجل می کند که در دوره ای افرادی در این کشور با پا گذاشتن در مسیر کارآفرینی درستکارانه عمل کردند. امتیاز دیگر امین الضرب این است که اتاق تهران به عنوان بزرگترین اتاق بازرگانی کشور آن را برگزار می کند و در انتخاب برگزیدگان معیارهایی چون اشتغال، صادرات و توسعه فناورانه را هم در نظر می گیرد. بخش خصوصی با معرفی این بنگاه ها نشان می دهد که علی رغم گرفتاری ها و دشواری های نیم قرن گذشته کسانی به تعالی رسیدند و اهداف بزرگ را محقق کردند.

نکته مهم دیگر تقدیر از پیشکسوتانی چون مهندس خلیلی است که بخش اعظمی از عمرشان را صرف خدمت رسانی به مردم کردند. هرچند یک کارآفرین از فعالیت اقتصادی اش منتفع می شود اما نگاه کنید که مهندس خلیلی موسس شرکت بوتان چگونه گازی که در آسمان باعث آلودگی می شد را به خانه های مردم آورد و آن ها را از سوخت های آلاینده ای مثل چوب و ذغال سنگ نجات داد. از نظر من مهندس خلیلی فردی است که غولی را درون کپسولی کرد و آن را به خدمت مردم درآورد. هرچند او به عنوان صاحب بنگاه اقتصادی از این کار نفع برده است اما چنین سودرسانی و خدمتی به مردم کار انبیاء و اولیاست. افرادی که همیشه در کار نیک پیشقدم بودند و معرفی آن ها به نسل های بعدی ضامن حضور شخصیت هایی مثل آن ها در اقتصاد آینده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.