• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
15

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:احیای واحدهای نیمه تعطیل و یا ورشکسته را دغدغه‌ای بزرگ برای بخش خصوصی و دولتی می‌داند

  • کد خبر : 30938
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:احیای واحدهای نیمه تعطیل و یا ورشکسته را دغدغه‌ای بزرگ برای بخش خصوصی و دولتی می‌داند

سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با ایراسین بیان می‌کند: وزارت صنعت با دستورالعمل‌های حمایتی مصمم به احیای واحدهای تعطیل و یا نیمه تعطیل‌شده است، اما باید توجه داشت که ارائه تسهیلات بانکی و تأمین اجتماعی ،تبدیل ارز برای تأمین مواد اولیه، مشکلات گمرکی و نبود مواد اولیه […]

سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با ایراسین بیان می‌کند: وزارت صنعت با دستورالعمل‌های حمایتی مصمم به احیای واحدهای تعطیل و یا نیمه تعطیل‌شده است، اما باید توجه داشت که ارائه تسهیلات بانکی و تأمین اجتماعی ،تبدیل ارز برای تأمین مواد اولیه، مشکلات گمرکی و نبود مواد اولیه ازجمله مشکلات تولیدکنندگان است که مانع ادامه فعالیت آن‌ها می‌شود.

وی یکی از مشکلات این واحدها را دیون معوقه‌شان به بانک‌ها می‌داند که تا زمان پرداخت نشدن ، امکان احیای دوباره برای صنایع ورشکسته وجود ندارد.

و خاطرنشان می‌کند: برای احیا ،حفظ و توسعه بخش‌های مختلف تولید باید راهکارهای حمایتی مانند نقدینگی، تهیه مواد اولیه و واردات این مواد، انبارداری‌های بسیار سنگین، کرایه‌های سنگین حمل‌ونقل ریلی، کشتیرانی و جاده‌ای فراهم شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان می‌کند :مورد مؤثر دیگر در احیای این واحدهای تعطیل را اصلاح خطوط تولید است زیرا با تجهیزات فرسوده ،فعالیت مقرون‌به‌صرفه نیست. وتاکید می‌کند برای این منظور ورود سرمایه‌گذارانی به‌عنوان شرکای صاحبان این واحدها بسیار، ضروری است .

گفتنی است که با فراهم آوردن بستر مناسب، می‌توان برای بازسازی بخشی از صنایع راکد از سرمایه‌گذار داخلی و خارجی بهره‌مند شد.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران یادآور می‌شود: اگرچه نیاز واحدهای تولیدی فقط تأمین سرمایه و نقدینگی نیست اما بیشترین مشکل آن‌ها هم به همین موضوع مربوط می‌شود. و لازم است دولت توقف و تنفسی را برای فعالان اقتصادی درجهت احیای واحدهای خارج‌شده از چرخه تولید در نظر گیرد.

 محسن صالحی نیا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز از  احیا و راه‌اندازی دوباره ۳۱۴ واحد صنعتی از ابتدای امسال تاکنون را اعلام کرد.

به گفته این مسئول با راه‌اندازی این واحدها برای ۵ هزار و ۶۲۳ نفر اشتغال ایجادشده است و بیشترین واحدهای راه‌اندازی دوباره مربوط به گروه صنایع فلزی با ۲۷ درصد، صنایع شیمیایی ۲۶ درصد و صنایع غذایی و آشامیدنی ۱۸ درصد است که استان تهران با ۴۴ واحد، اصفهان با ۴۰ واحد و آذربایجان غربی با ۲۸ واحد صنعتی احیاشده، بیشترین تعداد بازگشت به چرخه تولید را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار می‌کند: تمام سعی ما این است که با بسته‌های حمایتی شرایطی را ایجاد کنیم تا تولیدکنندگان با وضعیت بهتری فعالیت کنند.درواقع تزریق منابع مالی و سرمایه در گردش، علاوه بر کمک به ارتقای ظرفیت تولید این واحدها و رسیدن آن‌ها به ظرفیت واقعی، در جذب نیروی کار نیز مؤثر بوده و نرخ اشتغال را هم افزایش خواهد داد.

براین اساس و باوجود تأکید مسئولان و کارشناسان اقتصادی بر احیای واحدهای اقتصادی ، قطعاً تکاپوی بیشتری نسبت به گذشته در راستای احیای واحدهای تولید راکد و نیمه فعال در سراسر کشور انجام گیرد .راهبردی است که دولت و بخش خصوصی هر دو درصدد آن هستند و از طریق ستادهای استانی در سراسر کشور تلاش می‌شود تا زمینه احیای بنگاه‌های تولیدی و خدماتی بیشتری فراهم شود

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.