• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
11

آرمان خالقی: ساده ترین راه حل برای کاهش نرخ محصولات…

  • کد خبر : 27143
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
آرمان خالقی: ساده ترین راه حل برای کاهش نرخ محصولات…

قائم مقام دبیرکل و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: اگر در مواردی ثابت شود در حق مصرف کننده اجحاف می شود باید گفت آن کالا را خریداری نکنید تا قیمت ها واقعی شود روش هایی برای کوتاه مدت آرمان خالقی قائم مقام دبیر کل و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن […]

قائم مقام دبیرکل و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: اگر در مواردی ثابت شود در حق مصرف کننده اجحاف می شود باید گفت آن کالا را خریداری نکنید تا قیمت ها واقعی شود

روش هایی برای کوتاه مدت
آرمان خالقی قائم مقام دبیر کل و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و از کارشناسان صنعت خودرو درباره تعادل نرخ محصوات در بازار به گفت: ساده ترین راه حل برای کاهش نرخ محصول، خریداری نکردن آن ازسوی مردم و نبود تقاضا در بازار است. تولیدکننده ناگزیر است محصواتش را بفروشد تا سرمایه اش برگردد و به این ترتیب قیمت ها شکسته شود. اما آیا این امر در بازار کشور ما سازنده است و موجب بهبودی وضعیت اقتصاد می شود؟
وی افزود: این روش در بلندمدت نمی تواند پاسخگو باشد. چنین روش هایی در بازه زمانی کوتاه مفید هستند.
از سوی دیگر، محصواتی که تولید می شوند، نیاز جامعه است. اینکه آیا تولیدکننده در حق مردم اجحاف می کند یا خیر را باید نهادهای نظارتی بگویند. اگر تولیدکننده به دنبال سود نامتعارف در بازار باشد به طور قطع باید با آن برخورد شود.
قائم مقام دبیر کل و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه این موضوع را باید در سطح کلان دید، گفت: چند موضوع وجود دارد نخست ممکن است یک کالایی مشابه خارجی در بازار داشته باشد که اگرتعرفه گمرکی را از آن کم کنیم، ارزان تر از کاای تولید داخل است و محصوات داخلی با نرخ بالا، قادر به رقابت نخواهند بود. مدیریت تولید یکی از مهم ترین شاخص ها برای رقابت در بازار است. این حق مصرف کننده است که کالایی خوب با نرخ مناسب خریداری کند. این کارشناس صنعت افزود: اگر از جنبه اقتصادی بخواهیم به موضوع نگاه کنیم محصوات ما منتج از یک سلسله مناسبات ناسالم در اقتصاد کشور است. به این معنی که تولیدکننده ناچار است تسهیلات گران دریافت کند، مواد اولیه گران بخرد و یک سلسله هزینه های تحمیلی به دلیل بهره وری نداشتن در چرخه اقتصاد وجود دارد که در کنار تیراژ پایین و کوچک بودن بازار نتیجه اش نرخ تمام شده غیررقابتی است. اگر به این موضوع کااهای قاچاق هم اضافه شود شرایط تولیدکننده سخت تر خواهد شد. عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: منظور این است که دست تولیدکننده هم در بازار خیلی باز نیست که بخواهد محصول خود را به هر مبلغی که بخواهد، بفروشد. در این میان، موضوع قاچاق برای خودرو منتقی است زیرا جابه جایی آن کار ساده ای نیست. آرمان خالقی در ادامه درباره کنترل قیمت ها در بازار خودرو عنوان کرد: نهادی به نام سازمان مالیاتی داریم که ورودی و خروجی واحدها را کنترل و محاسبه می کند.
در این محاسبه حساب سود و زیان شرکت مشخص و مالیات از آن دریافت می شود. ضمن آنکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کنترل و نظارت دارد. با این حال اگر در مواردی ثابت شود در حق مصرف کننده اجحاف می شود باید گفت آن محصول را خریداری نکنید تا قیمت ها واقعی شوند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=27143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.