• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
14

بايد افتخار ملي را اصل اساسي توليد بدانيم

  • کد خبر : 16890
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۳۷
بايد افتخار ملي را اصل اساسي توليد بدانيم

مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شرکت شهرکهاي صنعتي گفت: ما بايد افتخار ملي را به عنوان يک اصل اساسي به ويژه در توليد قبول کنيم و بپذيريم. نجفي نیز در پانزدهمين جشنواره توليد ملي، افتخار ملي افزود: همه مشکل ، دولت نيست اگرچه بخش بزرگي در حوزه هاي مختلف بخصوص نظام بانکي است ولي […]

مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شرکت شهرکهاي صنعتي گفت: ما بايد افتخار ملي را به عنوان يک اصل اساسي به ويژه در توليد قبول کنيم و بپذيريم.
نجفي نیز در پانزدهمين جشنواره توليد ملي، افتخار ملي افزود: همه مشکل ، دولت نيست اگرچه بخش بزرگي در حوزه هاي مختلف بخصوص نظام بانکي است ولي قبول کنيم بخش کوچکي از مشکل ما هستيم که بايد در جهت رفع آن بکوشيم.
وي گفت: از حدود ۸۵ هزار واحد صنعتي نزديک به نيمي در شهرکهاي صنعتي مستقرند که حدود ۶۰ درصد آنها فعال اند ضمن اينکه بيش از ۵۱ هزار واحد جديد صنعتي در حال احداث است که ۱۵ هزار واحد با پيشرفت فيزيکي بالاي ۶۰ درصد در حال انجام است.
نجفي افزود: امسال ۱۶ هزار تقاضا براي احداث واحد توليدي ارائه شده و اين يعني شرايط مي تواند آماده شود و همه مشکلات نمي تواند مشکل مالي باشد، بخشي از مشکلات ناشي از بوروکراسي است که من ايجاد کرده ام و عشق و اراده کافي براي رفع مشکل را ندارم.
وي گفت: چرا نبايد بتوانيم بازار براي واحدهايي که توليد با کيفيت دارند ايجاد کنيم، همه بايد دست به دست هم بدهيم و بازار داخل را سامان بدهيم البته در برخي حوزه هاي کارهاي خوبي انجام شده و امروز بيش از ۹۰ درصد شيريني و مشکلات در بازار ، توليد داخل است.
نجفي افزود: اجازه ندهيم واحدهايي که خوب کار مي کنند دچار مشکل شوند، امروز حدود ۹۰ درصد صنايع ما صنايع کوچک است، ما بايد تسهيلات با نرخ ۶ درصد را به واحدهايي بدهيم که مي توانند در داخل و خارج بازار ايجاد کنند، اين واحدهاي توانمند را بايد قدرتمند کنيم.
وي گفت: بايد برندسازي کنيم، در حوزه پوشاک ما کارهاي خوبي شروع کرديم و کمپين هاي نه به پوشاک خارجي را آغاز کرديم، الان زمان مديريت جهادي است و بايد همه با هم حرکت کنيم.
نجفي افزود: امروز يکهزار ميليارد تومان براي حمايت از صادرات تصويب شد،چرا بايد بانکي را که تملک مي کند تعطيل کرد، مگر اينکه توان توليد نداشته باشد، واحدي که توان توليد دارد بايد کمک کرد.
وي گفت: ما امروز به مديران نترس و ريسک پذير نياز داريم و اين سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
نجفي افزود: با چند گروه در حال آماده کردن مراکز مبادله کالا هستيم و با رسانه ها و صدا و سيما براي معرفي توان توليدي کشور همکاري مي کنيم.
وي گفت: در دهه فجر امسال ۳۷۵ واحد در صنايع کوچک در شهرکهاي صنعتي با بالاي ۳۷۰۰ ميليارد تومان اعتبار و بيش از ۱۲ هزار اشتغال افتتاح کرديم.
نجفي افزود: بايد فضاي کسب و کار را بهبود ببخشيم و اين موضوع با وحدت و همدلي و همراهي همه امکان پذير است.
وي گفت: ماموريت اصلي من حمايت از صنايع کوچک و حوزه توليد است

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.