• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 0
9

وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای گفت و‌ گوی دولت و بخش خصوصی خواستار شد: تجدید نظر در شیوه های ارز صادراتی با محوریت نظر بخش خصوصی/ امسال امیدمان به صادرات است بایستی سریع تصمیم گیری شود

  • کد خبر : 26504
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای گفت و‌ گوی دولت و بخش خصوصی خواستار شد: تجدید نظر در شیوه های ارز صادراتی با محوریت نظر بخش خصوصی/ امسال امیدمان به صادرات است بایستی سریع تصمیم گیری شود

به گزارش شاتا، جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، با حضور وزیر صمت ،امور اقتصادی و دارایی ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، امشب در محل اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن برگزارشد و در خصوص بخشنامه بانک مرکزی درباره بازگشت ارز صادرات مباحثی مطرح و معایب و محاسن اجرای این دستورالعمل […]

به گزارش شاتا، جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، با حضور وزیر صمت ،امور اقتصادی و دارایی ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، امشب در محل اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن برگزارشد و در خصوص بخشنامه بانک مرکزی درباره بازگشت ارز صادرات مباحثی مطرح و معایب و محاسن اجرای این دستورالعمل به شورا گذاشته شد که در این شورا، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارات خواستار تجدید نظر در این دستورالعمل شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته تاکنون ۱۸.۵ میلیارد دلار ارز به چرخه صادراتی برگشته و این آمار از سوی نماینده رسمی بانک مرکزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام شده است.

وزیر صمت در این نشست با اشاره به سال رونق تولید گفت: امسال امیدمان به صادرات است و باید میزان صادرات در کشور افزایش یابد.

او با اشاره به واردات یک و نیم میلیارد دلاری پاکستان گفت: در نشست با فعالان بخش کرمان متوجه شدم که پاکستانی ها بخشی از کارخانجات ما را در ایران اجاره می کنند در کرمان و چند استان دیگر و محصول آن را به کشور های دیگر می برند،در حقیقت محصول تولید می کنند ولی هیچ ارزی به کشور عودت داده نمی شود.

او با اشاره به دستورالعمل بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی توضیح داد: این بحث ها، بحث های مهمی است که باید روی آنها بسیار تاکید و صحه گذاشت و روی پیشنهادات تامل بیشتری کرد لذا باید با دقت بررسی و سریع تصمیم گیر شود و فکر و نظر بخش خصوصی و فعالان اتاق بازرگانی در آن لحاظ بشود.

وزیر صمت در ادامه گفت: هم اکنون در ابتدای سال هستیم و می توانیم این بحث ها را حل کنیم ولی اگر به پایان سال برسیم و مشکلات حل نشده باشد به مشکل برمیخوریم.

اوعنوان کرد : کارگروه ویژه ای با حضور معاون وزیر اقتصاد، معاون بانک مرکزی، نماینده قوه قضائیه، نماینده اتاق بازرگانی و معاون وزیر صمت تشکیل خواهد شد تا با بررسی بیشتر در جلسه بعدی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی درباره دستورالعمل بازگشت ارز صادراتی تصمیم گیری شود .

یاداور می شود،چندی پیش بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای نحوه بازگشت ارز صادراتی صادرکنندگان را تعیین کرد و بر اساس آن صادرکنندگان باید حداقل ۵۰ درصد ارز خود را در سامانه نیما و حداکثر تا ۲۰ درصد به صورت اسکناس عرضه کنند. فعالان اقتصادی در شورای گفتگو خواهان تغییراتی در این ابلاغیه از جمله حذف حدهای تعیین شده برای بازگشت ارز صادراتی شدند .

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=26504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.