• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 0
9

معاون طرح و برنامه : بنیه تولید باید تقویت شود/ نیازهای مهم واحدهای تولیدی شناسایی شد

  • کد خبر : 26514
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
معاون طرح و برنامه : بنیه تولید باید تقویت شود/ نیازهای مهم واحدهای تولیدی شناسایی شد

معاون طرح و برنامه گفت: برای رونق تولید باید بنیه تولید تقویت شود تا بتواند در برابر فشارها و مشکلات مقاوم شود. به گزارش شاتا، سعید زرندی در برنامه “رصد” شبکه قرآن و معارف اسلامی گفت: تکلیف قرآن مبنی بر تقویت بنیه دفاعی به مسلمین، امروز با توجه به جنگ اقتصادی، تقویت بنیه و پایه‌های […]

معاون طرح و برنامه گفت: برای رونق تولید باید بنیه تولید تقویت شود تا بتواند در برابر فشارها و مشکلات مقاوم شود.

به گزارش شاتا، سعید زرندی در برنامه “رصد” شبکه قرآن و معارف اسلامی گفت: تکلیف قرآن مبنی بر تقویت بنیه دفاعی به مسلمین، امروز با توجه به جنگ اقتصادی، تقویت بنیه و پایه‌های تولید و اقتصاد است تا بتواند در برابر دشمن مقاوم باشد.

وی افزود: باید هم مردم و هم مسئولان احساس کنند یک جنگ واقعی اتفاق افتاده است لذا باید تهدیدات را با برنامه ریزی صحیح به یک فرصت برای اقتصاد کشور تبدیل کنیم.
زرندی تأکید کرد: راهکارهای مقابله با تحریم و حرکت به سوی رونق تولید دو اقدام اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
معاون طرح و برنامه تصریح کرد: برنامه محوری نیاز این ایام است و باید در این مسیر تلاش کنیم همه در جهت رونق تولید اقدام های جدی و موثری برداریم.
وی گفت: تحریم مشکلات زیادی برای کشور و تولید ایجاد کرده است اما همیشه سختی‌ها، فرصت‌هایی را به دنبال دارد که باید آنها را شناسایی کنیم.
معاون طرح و برنامه افزود: بیش از ۸۴ درصد واردات کشور کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای است که این بخش از واردات، اثرگذار برای تولید کشور است.
وی گفت: کمبود ارز و مشکلات بین‌المللی باعث ‌شد در همه سطوح، یک اتفاق نظر در خصوص ساخت داخل بیفتد، لذا نیاز اصلی واحدهای تولیدی در واردات شناسایی شد.
زرندی افزود: نهضت ساخت داخل در کشور به راه افتاده است و تولیدکنندگان نیازهای خود در واردات را مشخص نموده‌اند.
معاون طرح و برنامه گفت: برای رفع نیازهای تولید سه بخش می‌توانند برای تعمیق ساخت داخل اقدام کنند.
زرندی افزود: گروه اول خود تولیدکنندگان هستند چرا که خود بخش تولید بهترین گزینه برای ساخت داخل نیازهای مختلف بخش صنعت و معدن هستند.
وی گفت: گروه دوم، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند در این عرصه وارد شوند تا زمینه تولید نیازهای قطعات و کالاهای وارداتی را برآورده کنند.
معاون طرح و برنامه افزود: گروه سوم، دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستند تا بتوانند زمینه‌های قطعات که توان تولید آن را در داخل نداریم و دانش آن نیز در کشور نیست را فراهم نمایند.
زرندی گفت: در همین راستا نمایشگاهی با عنوان «فرصت‌های ساخت داخل» برگزار می‌شود و مقرر شده در این نمایشگاه نیاز‌های تولید، به نمایش گذاشته شود و از طرفی دیگر، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی و سرمایه‌گذاران امکان تولید آن را مورد بررسی قرار دهند.
وی افزود: این نمایشگاه از ۲۷ تیر ماه تا ۳۰ تیر در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=26514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.