• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7205اخبار امروز : 2
8

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور در مراسم روز صنعت و معدن استان کرمانشاه: آرایش جنگ اقتصادی به خود بگیریم

  • کد خبر : 26518
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور در مراسم روز صنعت و معدن استان کرمانشاه: آرایش جنگ اقتصادی به خود بگیریم

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور با بیان اینکه جنگ اقتصادی فرصت آزمون و خطا ندارد، گفت: باید آرایش جنگ اقتصادی به خود بگیریم.  به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، آرمان خالقی در مراسم روز صنعت و معدن کرمانشاه با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، اظهار کرد: علاوه بر […]

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور با بیان اینکه جنگ اقتصادی فرصت آزمون و خطا ندارد، گفت: باید آرایش جنگ اقتصادی به خود بگیریم.

 به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، آرمان خالقی در مراسم روز صنعت و معدن کرمانشاه با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، اظهار کرد: علاوه بر مشکلات حاصل از این جنگ اقتصادی، در داخل نیز با مشکلاتی مانند عدم ثبات قوانین و مقررات، نامناسب بودن فضای کسب و کار و… مواجهیم که وقت و انرژی واحدهای تولیدی کشور را می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه برای مقابله با این شرایط باید ستاد پشتیبانی متشکل از همه قوا و دستگاه‌ها تشکیل شود و تقسیم کار بین همه بخش‌ها صورت گیرد، افزود: جنگ اقتصادی فرصت آزمون و خطا نیست و باید برای این شرایط  تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه و منسجم‌تری داشته باشیم.

وی از نقش هر بخش برای کمک به مشکلات اقتصادی فعلی هم یاد کرد و ادامه داد: وظیفه دولت با همکاری سایر بخش‌ها، تسهیل گری در امور و بهبود فضای کسب و کار است، به گونه‌ای که فعالان اقتصادی بهبود این فضا را با گوشت و پوست خود احساس کنند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور درباره نقش مجلس شورای اسلامی هم خاطرنشان کرد: مجلس باید برخی قوانین که چندین سال است برای کمک به بخش تولید و تجارت در کشور معطل مانده را تعیین تکلیف کند که از جمله آنها می‌توان به قانون تجارت، قانون مالیات بر ارزش افزوده و … اشاره کرد.

خالقی گفت: در قوه قضاییه نیز اقدامات خوبی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی صورت گرفته و امیدواریم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند.

 وی با بیان اینکه مردم نیز باید پای کار بیایند و در شرایط مشابه، کالای ایرانی را به نوع خارجی ترجیح دهند، تاکید کرد: نقش تولیدکنندگان نیز بهبود کیفیت تولیدات و تلاش برای رونق صادرات است.

واردات را به تولید ترجیح ندهیم

در ادامه عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط سختی که تولیدکنندگان کشور با آن مواجهند و هزینه‌های زیادی که متحمل می شوند، گفت: ۱۵ متغیر به صورت مستقیم بر تولید کشور اثر دارد که از جمله آنها می توان به سرمایه، تکنولوژی، مواد اولیه، حمل و نقل، دانش فنی و … اشاره کرد.

وی از سه عامل غیرمستقیم موثر بر تولید هم یاد کرد و افزود: این عوامل شامل واردات، قاچاق و محدودیت صادرات است.

مصری معتقد است، تا زمانی که برای تامین کالاهای اساسی کشور واردات را به تولید ترجیح دهیم، شاهد به وجود آمدن سلاطین، رانت‌ها و سودهای میلیاردی عده‌ای خاص خواهیم بود و در عوض تولید کشور ضعیف می‌شود.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای واردات برخی کالاها که حتی اساسی هم نیستند ارز ۴۲۰۰ تومانی داده می‌شود، عنوان کرد: در مقابل وقتی تولیدکننده می‌خواهد واردات مواد اولیه انجام دهد، فقط  ارز نیمایی برای او در نظر گرفته می‌شود.

وی قاچاق را نیز عامل دیگری برای آسیب دیدن بخش تولید دانست و تاکید کرد: سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده که معادل ۴۹ درصد صادرات غیرنفتی و ۲۲ درصد واردات کشور است.

قانون کار مانع اصلی رونق تولید

در ادامه فرهاد تجری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خواستار اصلاح قانون کار شد و افزود: این قانون در شرایط کنونی به یکی از عوامل بیکاری و فشار آمدن به بخش تولید تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه قانون کار مانع اصلی برای تحقق رونق تولید است، خاطرنشان کرد:  شرایط اقتصادی دشوار کنونی بهترین زمان برای اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی است.

تجری معتقد است، باید با اصلاح این قانون چارچوب منطقی و قانونی برای حقوق کارگران در نظر گرفته شود.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز خواستار مرتفع شدن موانع سر راه تولید کنندگان شد.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=26518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.