• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 0
10

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در روز صنعت و معدن استان زنجان تاکید کرد: لزوم آشتی ملی بین بخش دولتی و خصوصی

  • کد خبر : 26771
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در روز صنعت و معدن استان زنجان تاکید کرد: لزوم آشتی ملی بین بخش دولتی و خصوصی

  عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایرانگفت: در حال حاضر در کشور نوعی آشتی ملی بین دولت و بخش خصوصی نیاز است. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سیدسجاد نباتچیان پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر بخش دولتی نیز […]

  عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایرانگفت: در حال حاضر در کشور نوعی آشتی ملی بین دولت و بخش خصوصی نیاز است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سیدسجاد نباتچیان پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر بخش دولتی نیز بر مشکلات بخش خصوصی واقف هستند.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر بنا به شرایط داخلی اقتصادی و شرایط سخت بین‌المللی، صنعت به سختی در حال گذران روزگار خود است ولی با این وجود ایستادگی کرده و هنوز سرپا است .

وی افزود: هنوز زور دشمن به بخش صنعت نرسیده و صنعت توانسته تحریم‌ها را دور بزند ولی در مواردی که در داخل عملیات اداری وجود دارد، به مشکل می‌خوریم .

نباتچیان با بیان اینکه صنعت در زنجان مشکل استانی ندارد ولی مشکلات ملی را نمی‌توان با مدیریت استانی حل کرد، تصریح کرد: در حال حاضر در ایران ارز، نفت و اقتصاد مربوط به دولت است، به همین دلیل انتظار اقدام و حمایت از جانب دولت بوده و باید توجه داشت اقتصاد کشور دولتی است .

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان، یادآور شد: اگر دغدغه اشتغال و بیکاری جوانان را داریم باید مشکل سرمایه در گردش را حل کرد تا ظرفیت خالی واحدهای تولیدی به چرخه درآید و بهره‌ ۱۸ درصد برای تولید و صنعت وجود نداشته و چنین سودی امکان تحقق ندارد .

وی با تاکید بر تشویق مردم توسط مسئولا ن به مصرف کالای ایرانی، اظهار کرد: بهتر است مردم به مصرف تولیدات داخلی تشویق شوند و حال این مهم به نوعی تکلیف شرعی تلقی می‌شود. شاید کالای ایرانی کیفیت کمتر و یا قیمت بالاتری داشته باشد ولی با حمایت است که می‌تواند پیشرفت و ترقی کند .

این مسئول با اشاره به وجود قوانین دست‌ و پاگیر، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور نوعی آشتی ملی بین دولت و بخش خصوصی نیاز است. قوانین عمدتا ضد تولید بوده و در قانون کار نیز حتی از کارفرما حمایت نشده و این قانون هم ضد کارگر و کارفرما است و تولید بابت آن لطمه می‌خورد، به همین خاطر دولت باید شهامت به خرج داده و این قانون را اصلاح کند .

نباتچیان خاطرنشان کرد: مسئولان توجه داشته باشند که با مالیات ۲۵ درصد و تامین‌اجتماعی ۲۳ درصد و بهره بانکی ۱۸ درصدی امکان تحقق رونق تولید وجود ندارد

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=26771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.