• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 0
11

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: نسخه نجات صنعت اصفهان در دست بخش خصوصی

  • کد خبر : 26724
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: نسخه نجات صنعت اصفهان در دست بخش خصوصی

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: نسخه نجات صنعت کشور، دخالت تشکل‌های صنعتی و خانه‌های صنعت و معدن در تصمیم‌گیری‌ها و مسائل حوزه صنعت است. «سید عبدالوهاب سهل‌آبادی» در گفت‌و‌گو با ایسنا ، اظهار کرد: صنعت کشور دارای نقاط قوت‌ بسیار است و صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی، فولاد، ساختمان‌سازی، ماشین‌سازی و […]

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: نسخه نجات صنعت کشور، دخالت تشکل‌های صنعتی و خانه‌های صنعت و معدن در تصمیم‌گیری‌ها و مسائل حوزه صنعت است. «سید عبدالوهاب سهل‌آبادی» در گفت‌و‌گو با ایسنا ، اظهار کرد: صنعت کشور دارای نقاط قوت‌ بسیار است و صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی، فولاد، ساختمان‌سازی، ماشین‌سازی و خدمات فنی مهندسی موفقیت‌های زیادی داشته و امیدواریم با پیشرفت آنها از آنها بهره ببریم و از سوی دیگر بتوانیم در راستای حل مشکلات آنها گام برداریم.

وی به پتانسیل بالای صنعت در اصفهان اشاره کرد و گفت: هر استانی که در رسته کاری خاصی فعالیت دارد از توانمندی بالایی برخوردار است، البته دارای مشکلات بیشتری در این خصوص است، به همین منظور استان اصفهان نیازمند توجه بیشتر برای حل مسائل حوزه صنعت است. با توجه به این‌که اصفهان، یک استان صنعتی بزرگ است مطمئنا مشکلات در آن بیشتر حس خواهد شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان رونق تولید، خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته نگاه ایشان بیشتر معطوف به مسائل اقتصادی بوده است، چراکه فشار‌های وارده از سوی دشمن مربوط به حوزه اقتصاد است که تولید‌کنندگان، افسران و سربازان این جنگ اقتصادی هستند و به طور قطع با افزایش تولید می‌توانیم اقتصاد را دچار تحول و تغییر کنیم.
وی اظهار کرد: با توجه به بحران‌هایی که همسایگان و دشمنان برای ما به وجود آورده‌اند می‌توانستیم راهکار‌های بیشتری برای رونق تولید ارائه دهیم، مثلا بهره بانکی برای تولیدکنندگان در نقطه ابتدایی همچنان بالای ۲۴ درصد است و بسیاری از واحدهای تولیدی ما به دلیل معوقات بانکی که بر عهده تولیدکننده نیست، تعطیل شده‌اند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این‌که واحدهای تولیدی توانمند استان در حدود ۸۵۰۰ واحد هستند که باید بهتر از امروز عمل کنند، اظهار کرد: وظیفه واحدهای تولیدی پویا کردن اشتغال و اقتصاد است و دولت باید به آنها کمک کند و از سوی دیگر بانک مرکزی باید مقابل سیل خروشان نقدینگی بایستد. وی اظهار کرد: متاسفانه امروز در زمینه مسائل ارزی، خودرو و سکه، دلالان و کسانی که پول سرگردان در دست دارند اقدامات بسیاری به ضرر مردم انجام می‌دهند. اینها مسائلی است که باید به آن توجه کرد تا تولیدکنندگان بتوانند علاوه بر صادرات، مواد اولیه مورد نیاز خود را در جهت رفع مشکلات اقتصادی وارد کشور کنند. سهل‌آبادی با تاکید بر این‌که نسخه نجات صنعت کشور، دخالت دادن تشکل‌های صنعتی و خانه‌های صنعت و معدن در تصمیم‌گیری‌ها و مسائل حوزه صنعت است، اظهار کرد: شرایط نباید به گونه‌ای باشد که امور مربوط به بخش تولید مصوب شود و سپس به اطلاع تشکل‌ها برسد. وی با بیان این‌که امروز در بخش اصناف با داشتن ۳ میلیون واحد صنفی مشکلاتمان به مراتب کمتر از بخش صنعت با ۹۰ هزار واحد است، گفت: دلیل این موضوع دخالت خود واحدها، تشکل‌ها و اتحادیه هایشان است. آنها در تصویب امور دخالت مستقیم دارند و معتقدم بسیاری از مسائل مربوط به حوزه صنعت باید به بخش خصوصی واگذار شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=26724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.