• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 6
16

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران: توليد به سختي نفس مي كشد

  • کد خبر : 15928
  • ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران: توليد به سختي نفس مي كشد

توليدكنندگان و صنعتگران ديگر جان و رمقي براي پرداخت ماليات بر ارزش افزوده ندارند و سال‌هاست حيات آن‌ها با تنفس مصنوعي و خدمات اورژانسي ادامه يافته است .   به گزارش بازنيوز، سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي در اين همايش كه به همت اتاق بازرگاني اصفهان با مشاركت كميسيون مالياتي اتاق بازرگاني ايران و باحضور نمايندگان مجلس […]

توليدكنندگان و صنعتگران ديگر جان و رمقي براي پرداخت ماليات بر ارزش افزوده ندارند و سال‌هاست حيات آن‌ها با تنفس مصنوعي و خدمات اورژانسي ادامه يافته است .

 

به گزارش بازنيوز، سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي در اين همايش كه به همت اتاق بازرگاني اصفهان با مشاركت كميسيون مالياتي اتاق بازرگاني ايران و باحضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان اتاق بازرگاني هاي سراسر كشور،فعالان اقتصادي و مديران سازمان ها و نهادهاي دولتي و خصوصي برگزار شد، گفت: در اين دوره هيات نمايندگان ،برنامه‌هاي آموزشي و كارگاه‌هاي مناسبي  جهت افزايش دانش و آگاهي‌هاي نمايندگان اتاق در هيات هاي مالياتي و تامين اجتماعي برگزار شده است تا به هنگام صدور راي در اين هيات ها قضاوت صحيح‌  و عادلانه انجام پذيرد.
وي بر ضرورت وجود مشاوران مجرب در امور مالياتي تاكيد كرد و گفت: اين‌گونه همايش‌ها، علاوه بر افزايش سطح آگاهي و دانش فعالان اقتصادي، بايد به اصلاح قوانين مالياتي كمك كند.
رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران از احتمال تمديد قانون موقت ارزش افزوده انتقاد كرد و فشارهاي مالي و رواني حاصل از وجود چنين شرايطي براي فعالان اقتصادي را منجر به نتايج ناگواري دانست.
سهل‌آبادي از فعاليت سه ساله اتاق بازرگاني اصفهان براي اصلاح قانون ارزش افزوده خبر داد و بيان داشت: متاسفانه راه‌هاي درآمدي دولت به نتيجه مطلوب نمي‌رسد و از اين‌رو دولت‌ها تاكنون نتوانسته‌اند از درآمد حاصل از ماليات ارزش‌افزوده پرداختي توليد كنندگان صرف‌نظر كنند و همچنان شاهد اجراي قانون ارزش‌افزوده فعلي هستيم.
وي به بازديد اخير هيات نمايندگان اتاق بازرگاني اصفهان از زندان براي رسيدگي به وضعيت بدهكاران مالي اشاره كرد و گفت: جاي تاسف است كه ٨٠ نفر از بهترين فعالان اقتصادي اصفهان در زندان به سرمي‌برند.
وي افزود: در حالي اين روزها از كشف منابع فراوان معدني جديدي در كشور خبر مي‌دهند كه با وجود چنين منابع مالي و درآمدي،  شاهد وصول درآمدهاي مالياتي در شرايط سخت اقتصادي و ركود سال‌هاي اخير هستيم.
وي با اشاره به حوادثي كه چندي پيش در كشور رخ داد تكاليف بخش خصوصي در مسايلي نظير اشتغال‌زايي را يادآور شد و گفت: اگر شرايط اقتصادي سال‌هاي اخير اجازه مي‌داد تا بخش خصوصي تعداد بيشتري را جذب توليد و صنعت مي‌كرد و يا شاهد اخراج تعداد كمتري از كارخانه‌هاي كشور بوديم، بدون‌شك اتفاق‌هاي ناگوار اخير رخ نمي‌داد.
سهل‌آبادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حاضر در همايش درخواست كرد با وجود اشكالات قانون ماليات بر ارزش افزوده، از اجراي آن در سال‌ آينده جلوگيري كنند.
به اعتقاد رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران، بايد ديون بنگاه‌هاي توليدي متوسط و كوچك به مدت سه سال فريز شود.
وي اذعان داشت: با وجود اجراي طرح اعطاي تسهيلات رونق توليد اما عموم توليدكنندگان نتوانستند از وام‌هاي اين طرح بهره‌مند شوند چرا كه اكنون در حال پرداخت بهره‌هاي وام‌هاي معوق با سود٤٠ درصد هستند كه با استمهال ديون پيشين خود به بانك‌ها بر عهده آن‌هاست.
به گفته سهل‌آبادي با پيگيري‌هاي اتاق بازرگاني اصفهان، بخشنامه جديدي از سوي سازمان امور مالياتي براي تسهيل در امور مالياتي فعالان اقتصادي صادر شده  است كه مانع از ارجاع سريع دعاوي مالياتي به هيات‌هاي حل اختلاف مي‌شود و بر اساس آن،سازوكارهاي تشويقي براي مميزاني كه با موديان مالياتي به توافق برسند، پيش بيني شده است.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.