• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7205اخبار امروز : 2
12

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران تاكيد كرد: حفظ اشتغال موجود يكي از شاخص هاي مهم جذب سرمايه است

  • کد خبر : 21253
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۱۹
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران تاكيد كرد:  حفظ اشتغال موجود يكي از شاخص هاي مهم جذب سرمايه است

به گزارش بازنيوز سيد عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره شرایط اقتصادی کشور و لزوم حفظ اشتغال کنونی به «گسترش صنعت» گفت: متاسفانه در برخی از موارد اهمیت حفظ اشتغال موجود فقط در حوزه اشتغالزایی بررسی می‌شود. هر چند ‌اشتغالزایی در بطن خود موضوع بسیار مهمی است و نمی‌توان از کنار […]

به گزارش بازنيوز سيد عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره شرایط اقتصادی کشور و لزوم حفظ اشتغال کنونی به «گسترش صنعت» گفت: متاسفانه در برخی از موارد اهمیت حفظ اشتغال موجود فقط در حوزه اشتغالزایی بررسی می‌شود. هر چند ‌اشتغالزایی در بطن خود موضوع بسیار مهمی است و نمی‌توان از کنار آن عبور کرد اما حاشیه‌هایی نیز دارد که اکنون می‌تواند به بهبود فضای ذهنی مردم و سرمایه‌گذاران کمک کند.
سهل‌آبادی با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود یکی از شاخص‌هایی است که در جذب سرمایه اهمیت زیادی دارد، افزود: در صورتی که اشتغال دائم از بین برود و اشتغال جدید‌ جایگزین شود، سرمایه‌گذار تمایلی برای راه‌اندازی پروژه‌ نخواهد داشت. علاوه‌بر این، افراد زمانی که دائم بیکار می‌شوند و دوباره کار پیدا می‌کنند تعلقی به محل کار خود نخواهد داشت و این موضوع تاثیر مستقیم بر بهره‌وری دارد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت معتقد است که دولت باید از تمام توانش استفاده کند تا اشتغال موجود حفظ شود. هرچند شرایط کنونی اقتصاد کشور اجازه افزایش نرخ حامل‌های انرژی را نمی‌دهد و زمینه‌ای برای اجرای تبصره ۱۸ وجود ندارد اما راه‌های حمایتی دیگر بسته نیست. شرایط اقتصادی امروز نشان می‌دهد دولت اگر سیاست‌های آزمون و خطا را رها کند، تولید روی ریل ثبات قرار می‌گیرد و می‌توان برای حفظ اشتغال برنامه‌ریزی کرد. رفتارهای اخیر دولت متاسفانه قدرت تصمیم‌گیری را از همه گرفته و در گام نخست باید تاثیر این موضوع برطرف شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=21253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.