• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7186اخبار امروز : 5
9

دبیر خانه صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان:دست دلالان از بازار توزیع مواد اولیه کوتاه شود

  • کد خبر : 27649
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
دبیر خانه صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان:دست دلالان از بازار توزیع مواد اولیه کوتاه شود

  دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: جولان دلالان در بازار توزیع مواد اولیه استان بسیار جدی و نگران کننده است و باید با رویکردهای اصولی و هدفمند برای رفع این چالش مهم اقدام شود. عبدالحمید دربانیان ادامه داد: به روزرسانی سامانه بهین یاب و پالایش صنعتگران واقعی باید در دستور کار مسئولان […]

 

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: جولان دلالان در بازار توزیع مواد اولیه استان بسیار جدی و نگران کننده است و باید با رویکردهای اصولی و هدفمند برای رفع این چالش مهم اقدام شود.

عبدالحمید دربانیان ادامه داد: به روزرسانی سامانه بهین یاب و پالایش صنعتگران واقعی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و با افزایش نظارت ها می توان دست دلالان را از بازار توزع مواد اولیه کوتاه کرد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان استان سمنان با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه هستند که در برخی موارد بسیاری از واسطه‌ها با خرید مواد اولیه و احتکار درصدد افزایش قیمت این مواد هستند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان  تصریح کرد: مشکلات بخش صنعت استان سمنان در سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته اما برای رفع حداکثری چالش‌های پیشرو افزایش نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دربانیان تصریح کرد: کاهش تولید و در ورای آن تعدیل نیرو از آسیب‌های جدی کمبود مواد اولیه برای واحدهای صنعتی است و صنعتگران با برنامه ریزی اصولی افراد متخلف را به مرجع قضایی معرفی کنند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: در سال‌های گذشته دستگاه قضا استان در کنار بخش صنعت و تولید بوده است و در سال رونق تولید علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان باید برای برخورد با متخلفان اقدام شود.

آیین‌نامه‌ها و قوانین مخل صنعت برچیده شود

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: تدوین آیین‌نامه‌های غیرکارشناسی و خودتحریمی صنعت و بخش تولید از مشکلات اساسی این بخش است.

دربانیان افزود: آیین نامه و قوانین دست و پا گیر اداری بخش صنعت را با چالش جدی مواجه کرده است و باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح این قوانین اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاثیر خودتحریمی ها بر اقتصاد کشور بیش از تحریم های خارجی است و آیین نامه های مخل در بخش تولید حذف شود.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: برخی قوانین و آیین نامه ها در راستای حمایت از صنعتگران تدوین شده است، اما این قوانین اکنون بلای جان بخش تولید شده است.

دربانیان تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان برای گره گشایی مشکلات واحدهای صنعتی اقدام هایی انجام می شود، اما تمامی دغدغه این واحدها را نمی توان در کارگروه ها برطرف کرد.

وی اضافه کرد: قوانین بخش صنعت در راستای شرایط کنونی جامعه تنظیم و تدوین نشده است و مسئولان هرچه سریع تر برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی تلاش کنند.

دربانیان تصریح کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی کشور در سال های گذشته به دلیل مشکلاتی که قوانین مخل تولید به وجود آورده است تعطیل شد و ادامه این روند می تواند مشکلات بیشتری برای بخش تولید ایجاد کند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: بانک های عامل استان در ارایه تسهیلات رونق تولید به بنگاه های اقتصادی تلاش کنند و با هم افزایی دستگاه های اجرایی می توان از بحران عبور کرد.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=27649

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.