• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7205اخبار امروز : 2
12

جلسه انجمن صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری با دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص مشکلات ساخت، تولید وواردات ماشین آلات و قطعات مربوطه

  • کد خبر : 21276
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۷:۲۷
جلسه انجمن صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری با دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص مشکلات ساخت، تولید وواردات ماشین آلات و قطعات مربوطه

این جلسه با حضور دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران محمدرضا مرتضوی و اعضای آن انجمن آقایان: هرویک یاری جانیان، بختیاری، میلانی، رایموند بغوزیان، بهزاد قاسمی برگزار گردید. در ابتدای جلسه مرتضوی، رییس خانه صنعت و معدن استان تهران عدم رضایت خود را در رابطه با شفافیت بورس اعلام کردند، و وضعیت ارزی کشور […]

این جلسه با حضور دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران محمدرضا مرتضوی و اعضای آن انجمن آقایان: هرویک یاری جانیان، بختیاری، میلانی، رایموند بغوزیان، بهزاد قاسمی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مرتضوی، رییس خانه صنعت و معدن استان تهران عدم رضایت خود را در رابطه با شفافیت بورس اعلام کردند، و وضعیت ارزی کشور را در کنترل حاکمیت دانستند. ایشان اشاره به هزینه بالای کشور کردند که اقتصاد کشور تا ده سال آینده پاسخگوی این هزینه ها نیست و حکومت بایستی مراکز هزینه ای خود را کم کند. که در مقابل آقای بختیاری، عضو هیئت مدیره انجمن بیان کردند که از حرفهای شما متوجه می شویم که آینده ی خوبی روبروی ما نیست و راهکار از دیدگاه شما چیست؟

مرتضوی خاطر نشان کرد، تلاش ما در خانه و انجمنها این است که درباره ی مسائل صحبت کنیم و لیکن در شرایط فعلی صحبت کردن سخت است اما بایستی مسائل مطرح گردیده و پیگیری شوند.

ایشان اشاره داشتند ما در کشوری زندگی می کنیم که بدلایل تنوع در نژاد و اقلیم و عقیده ای که در بین مردم هست، اجازه نمی دهد که تفکری را غالب کنند و ایشان فرمودند که درست است تعهد بر تخصص اولاست اما به گفته ی دکتر چمران انسان متعهد در کاری که تخصص ندارد وارد نمی شود. مرتضوی بیان داشت کشور توانایی برگشت و جبران خسارات را دارد و انجمن بایستی از دو جبهه وارد شود، از جبهه بالا وارد شده و از ورود آب آلوده به صنف جلوگیری کند و از جبهه پایین بایستی کار شرکتها راانجام و به صورت موردی مشکلات را برطرف کند. مرتضوی فرمود در گذشته مشکلی که صنعت ما را تهدید می کرد وجود کارخانه های بزرگی که حق رای نداشتند اما قدرتمند بودند و مقابل آن وجود کارخانه های کوچک و صنایع کوچکی بود که تعدادشان زیاد بود و صاحب نفوذ بودند. ایشان در ادامه گفتگو بیان کردند که بزرگترین آفت در کار اجتماعی این است که عاشق عقاید خود باشی و اگر واحدهای بزرگ به سندیکا ورود کنند و از سندیکا تبعیت نکنند به کار گروهی آسیب وارد می شود.در نتیجه بایستی یکی دو واحد از واحدهای بزرگ در هیئت مدیره وجود داشته باشند. ایشان اشاره به کشورهایی همچون فرانسه و اسرائیل کردند که کار بصورت گروهی است و تولید به عهده ی تعاونی هاست.

مرتضوی نسبت به مزیت های نسبی این صنعت بیان کرد که صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری صنعتی ریشه دار بوده و زمینه ی ایجاد تکنولوژی بیشتر را دارد و این صنعت در جهت صنعت پتروشیمی (میلیون تنی) است. که بازار های بزگی را داراست و استفاده از ظرفیت های بزرگی را می طلبد. ایشان به اعضای هیئت مدیره این انجمن فرمودند که شما بایستی به ایده های مصرف کنندگان خود فکر کرده و نیاز سنجی لازم را برای آینده انجام دهید. آقای بختیاری عضو هیئت مدیره این انجمن نیز بیان داشت که ما در کارخانه های خود opportunity cost را فراهم کرده ایم. مرتضوی گفت ما بایستی هم مذاکره کنیم و نامه وتقاضا بدهیم وموردی هم در جهت برطرف کردن مشکلات قدم برداریم.

درادامه یاری جانیان به معرفی بیشتر اضای هیئت مدیره این انجمن پرداخت ؛ آقای مهندس بختیاری بزرگترین تولیدکننده پریفورم حاکم و عضو هیئت مدیره، آقای مهندس میلانی تولید کننده محصولات پلاستیکی و از اعضای هیئت مدیره، آقای مهندس رایموند بغوزیان اولین سازنده ماشین های تزریقی پلاستیک و عضو هیئت مدیره و مهندس قاسمی نیز از اعضای این انجمن هستند

آقای یاری جانیان رییس این انجمن بیان داشتند که صنعت ماشین سازی به شدت تحت تاثیر واردات است و صنایع الکترونیکی از جمله میل کروم و قطعات نیز همه وارداتی است. ایشان به مشکلات خود در بخش ثبت سفارش با وزارت صنعت اشاره کردند و فرمودند که این مسئله زمان بر است و صنعت ما از فروردین ماه به دلایل این مشکلات رو به سقوط است. مرتضوی نیز خاطر نشان کرد که ما تا آخر سال شاهد رکود هستیم و بایستی طی این دوره مکاتبات خود را شروع کرده و اندازه صنعت خود و مزیتهای ان و آسیبهایی که به آن وارد گردیده را مطرح کنید و پیگیری نامه ها از طریق خانه انجام می گردد. و کار کارشناسی ثبت سفارش در انجمن انجام شودایشان در ادامه فرمودند بایستی از دارایی های خود مراقبت کنید تا سرمایه های واحدهای تولیدیتان به ریال تبدیل نشود و از اکنون بایستی فکر تامین منابع مالی باشید.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=21276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.