• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 0
9
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد

تغییر مداوم قیمت خوراک سرمایه گذاری خارجی را غیرممکن می‌کند

  • کد خبر : 39958
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
تغییر مداوم قیمت خوراک سرمایه گذاری خارجی را غیرممکن می‌کند
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در هفت ماه گذشته چهار بار قیمت خوراک تغییر کرده است، گفت: در هیچ اقتصادی این مسائل قابل قبول نیست و سرمایه گذار بعد از دو سال می‌بیند که تمام برنامه‌ها تغییر می‌کند. صنعتگران ما در سال ۱۴۰۰ ماشین آلات صنعتی وارد کرده‌اند اما امروز دولت ما به التفاوت ارز را مطالبه می‌کند، جذب سرمایه‌گذاری خارجی با این برنامه‌های دولت امکان‌پذیر نیست.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، “صمد حسن زاده” در سی‌وسومین اجلاس سراسری خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به برنامه هفتم توسعه اقتصادی گفت: دولت با چه ابزار برای رسیدن به اهدافی مانند هشت درصد رشد اقتصادی، ایجاد سالانه یک میلیون نفر شغل، رشد صادرات ۲۲ و نیم درصدی غیرنفتی و سایر موارد را مطرح کرده است؟

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف ضمن اینکه مسائل ظالمانه‌ای مانند تحریم باید برطرف شود، باید صدها میلیارد سرمایه گذاری شود تا برنامه لایحه محقق شود. آرزوی توفیق برای دولت را داریم اما برای پیشرفت در مسائل اقتصادی کشور باید آمارهای دقیقی برای حل مشکلات مطرح شود؛ اعتقاد دارم مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم به دلیل نداشتن آمار صحیح است که نتوانستیم به درستی فکر و اندیشه کرده و برنامه تدوین کنیم.

وی ادامه داد: امروز برای کشور ما سرمایه گذاری و جذب سرمایه مهمترین مساله موثر بر اقتصاد کشور است اما با این قوانین و مقررات کشور به هیچ وجه امکان سرمایه گذاری و مشارکت سرمایه گذار خارجی وجود ندارد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.