• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7205اخبار امروز : 2
9

انتقاد رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از تامین اجتماعی و بانك ها/سهل آبادي: تامین اجتماعی از هیچ کس حتی وزیر تعاون حرف شنوی ندارد

  • کد خبر : 21177
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
انتقاد رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از تامین اجتماعی و بانك ها/سهل آبادي: تامین اجتماعی از هیچ کس حتی وزیر تعاون حرف شنوی ندارد

به گزارش بازنيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به وضعيت و آمار اشتغال و فعاليت واحدهاي صنعتي و توليدي گفت: واحدهایی که چندین سال صادرکننده نمونه بودند امروز در حال تعطیلی هستند.رهبر معظم انقلاب، رييس جمهور و روساي ديگر قوا بر انسجام ملي و كار شبانه […]

به گزارش بازنيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به وضعيت و آمار اشتغال و فعاليت واحدهاي صنعتي و توليدي گفت: واحدهایی که چندین سال صادرکننده نمونه بودند امروز در حال تعطیلی هستند.رهبر معظم انقلاب، رييس جمهور و روساي ديگر قوا بر انسجام ملي و كار شبانه روزي براي گذار از بحران فعلي تاكيد دارند اما متاسفانه هنوز برخي مديران ملي و استاني درك درستي از شرايط ندارند و همچنان با حركت لاك پشتي تنها به منفعت سازمان خود فكر مي كنند.
وي افزود: بانك ها همچنان به بهانه آيين نامه ها و دستور العمل هاي خود، بهره مركب مي گيرند، كارخانه ها را به تعطيلي مي كشانند ، سرمايه فعالان اقتصادي را مي بلعند و روز به روز به بي كاري دامن مي زنند. سازمان تامين اجتماعي كه در واقع بايد شريك دوران خوشي و ناخوشي توليد كنندگان باشد، بيشترين فشار و آسيب را به آنان وارد مي سازد و بدون اندك توجه به نيازهاي درماني كارگران ، دفاتر تامین اجتماعی را بر خلاف قانون به‌ بهانه بدهی واحدهای تولیدی تمدید نمی‌كند.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان با انتقاد شديد از وضعيت اين سازمان گفت: بارها مشكلات فعالان اقتصادي با تامين اجتماعي را در شوراي گفتگو بررسي و درباره آن ها راهكار هايي را به تصويب رسانده ايم و اين مصوبات با امضاي بالاترين مقام اجرايي استان به اين سازمان ابلاغ شده است اما متاسفانه هيچ توجهي به اين مصوبات نشده است.
كار به جايي رسيده است كه از نظر ما تامین اجتماعی از هیچ کس حتی وزیر تعاون حرف شنوی ندارد.
سهل آبادي در بخش ديگري از سخنان دولت و بخش خصوصي را به تلاش همه جانبه براي حل مشكلات مردم فرا خواند و گفت:شرايط فعلي بل وضعيت كشور در روزهاي آغازجنگ تحميلي قابل مقايسه نيست و با اتخاذ تدابير صحيح و علمي، استفاده از نظرات كارشناسان و نخبگان بخش خصوصي در تصميم گيري ها ، مبارزه قاطع و بي اغماض با سوء استفاده كنندگان و مفسدين اقتصادي و اجتناب از اختلافات حزبي و گروهي به مشكلات غلبه كرد.
استاندار اصفهان نيز با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها گفت: برخی مدیران بانک‌ها در برج عاج نشستند و نمی‌دانند که اگر گره گشای مردم نباشد به هیچ دردی نمی‌خورند.
محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: نسبت به بهار سال گذشته ٢/٨ درصد بیکاری استان کاهش پیدا کرده اما از اصفهان که قطب کشور در حوزه‌های مختلف است انتظار بیشتری وجود دارد.
وی با تاکید چندباره بر تفویض مسؤولیت از مرکز به استان‌ها ادامه داد: تفویض مسؤولیت مانند جان است که از دولت مردان در تهران می‌گیرند! معتقدم به دلیل ساختار دولت این کار امکان پذیر نیست.
استاندار اصفهان با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها افزود: برخی مدیران بانک‌ها در برج عاج نشستند و نمی‌دانند که اگر گره گشای مردم نباشد به هیچ دردی نمی‌خورند.
وی اضافه کرد: سه بانک را بارها گفتم اما مغرور و متکبر هستند و حرف که می‌زنیم قبول نمی‌کنند، اسمشان را بزرگ کرده‌ایم و حالا دیگر پاسخگو نیستند و بانک‌های کوچک‌تر بهتر عمل می‌کنند.
مهرعلیزاده با بیان این که به دنبال ورشکستگی تأمین اجتماعی نیستیم، عنوان کرد: این که سال گذشته هزینه‌ها بیش از درآمدها بوده در یکسال رخ داده و امکان دارد سال دیگری سوددهی داشته باشد؛ در مجموع با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده باید سوددهی داشته باشد.
وی یادآور شد: بیمارستان‌ها هزینه درمان را از تأمین اجتماعی طلبکار هستند، از طرفی بیمارستان‌ها هر ماه باید هزینه بیمه پرسنل خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کنند که به راحتی می‌توان این‌ها را تهاتر کرد اما می‌گویند دو صندوق مجزا وجود دارد.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر در شرایط جنگ اقتصادی مدیران نتوانند به سرعت و انقلابی تصمیم‌گیری کنند و بخواهند به فکر آینده خودشان باشند، به مشکل بر می‌خوریم.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : از بهمن ماه ١٣٩٦تاکنون حدود ٥٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از ٣٣ هزار و ٥٢٥ طرح در اختیار کارآفرینان سراسر کشور قرار گرفته است.
انوشیرون محسنی بندپی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان اصفهان افزود: این طرح ها برای رونق اقتصادی، افزایش تولید و حمایت از اشتغال فراگیر برای کارآفرینان در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به طرح دیگری در راستای اشتغال فراگیر خاطرنشان کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای با سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص مبالغ اختصاصی روز شنبه منعقد خواهد شد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره طرح کارورزی و کارآموزی تصریح کرد: سامانه این طرح هفته آینده رونمایی خواهد شد که گامی موثر در راستای کارورزی، کارآموزی و اشتغال نیروهای تحصیل کرده ایفا خواهد کرد.
وی ادامه داد : فرهنگ کارجویی و کاردوستی همچون دولت در استان اصفهان وجود دارد و در شرایط حساس و ویژه کنونی اگر بخواهیم با تحریم ها، توطئه و استکبار مقابله کنیم راهی جز برگزاری جلسات با حضور نمایندگان دولت، قوه مقننه و بخش خصوصی نخواهیم داشت.
محسنی بندپی اضافه کرد : این جلسات باید دارای خروجی هایی باشد که نشان دهد کارها با ضرورت عملیاتی و فعالیت ها مستمر شوند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی برای عبور از شرایط موجود گفت: دولت توان مدیریت اقتصادی در این شرایط را دارد اما سایر قوا نیز باید یار و مددکار دولت باشند.
به گفته وی از پایان سال ٩٣ تا زمستان ٩٦ بالغ بر سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد که در ١٠ سال اخیر بی سابقه بوده است و دولت برای ٧٠ درصد از این جمعیت اشتغال ایجاد کرد.
وی همچنین به طرح های مختلف دولت برای مقابله با فقر و تامین حداقلی معیشت مردم اشاره کرد و افزود : دولت برای اشتغال و کمک به معیشت عام و خاص مردم برنامه ریزی کرده است،
برای مثال مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در چند سال اخیر سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است و این میزان هر ساله نیز بیشتر می شود.
محسنی بندیی تصریح کرد : ٢٢ هزار میلیارد ریال برای کاهش فقر مطلق تا پایان آبان امسال برای ٧٦٠ هزار نفر زیر پوشش اختصاص خواهد یافت.
وی طرح اشتغال روستایی را از جمله طرح های مهم ارزیابی و بیان کرد : هیچ زمانی مانند هم اکنون حجم طرح های اشتغال روستایی در این اندازه نبوده است و خوشبختانه پایش و رصد آن ها به خوبی انجام می شود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همه بنگاه های اقتصادی مرتبط با بهزیستی تا پنج سال می توانند از بیمه بیکاری بهره مند شوند و این طرح در راستای حمایت از اشتغال و معضل بیکاری است.
وی همچنین تامین اجتماعی را سازمانی بر مبنای درآمد، هزینه ای دانست و گفت: این مجموعه باید بدون کمک از دولت ٤٢ میلیون نفر را زیر پوشش قرار دهد و ماهانه ٧٠ هزار میلیارد ریال برای مستمری بازنشستگان پرداخت کند و با طرح هایی مانند تهاتر، رضایتمندی طرف های همکار را حاصل کند.
محسنی بندپی اظهارداشت : تا پایان آذر ماه امسال بدهی این مجموعه به بخش خصوصی و دولتی صفر خواهد شد.
وی با اشاره به درخواست استان اصفهان برای تفویض اختیار به این خطه تصریح کرد : هر طرحی در این استان توسط استانداری مورد تایید قرار گیرد نیازمند کارگروه های کشوری نخواهد بود و با آن به منزله یک مصوبه ملی برخورد خواهیم کرد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نوسانات ارز گفت: برخی از طرح هایی که به ارز وابسته اند باید مورد بازنگری قرار بگیرند تا شرایط مالی آن ها با وضعیت کنونی تطبیق داده شود.
وی تاکید کرد : این وزارتخانه قصد دارد سرمایه در گردش ها را افزایش دهد و کیفیت بخشی در فعالیت های خدماتی و درمانی از جمله برنامه های ما خواهد بود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=21177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.