• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 7135اخبار امروز : 0
20

افزایش حمایت وزارت صمت از صنایع کوچک در سال آینده/ تلاش برای بازگرداندن واحدهای راکد صنعتی به چرخه تولید

  • کد خبر : 17077
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۸:۱۷
افزایش حمایت وزارت صمت از صنایع کوچک در سال آینده/ تلاش برای بازگرداندن واحدهای راکد صنعتی به چرخه تولید

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام توان خود را به کار گرفته تا رونق اقتصادی در همه واحدهای صنعتی پایدار شود و واحدهای راکد صنعتی به چرخه تولید باز گرداند. رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص برنامه وزارت صمت […]

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام توان خود را به کار گرفته تا رونق اقتصادی در همه واحدهای صنعتی پایدار شود و واحدهای راکد صنعتی به چرخه تولید باز گرداند.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص برنامه وزارت صمت برای صنایع کوچک و متوسط برای سال آینده گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد از تعداد صنایع موجود در کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که ۴۱ درصد از اشتغال فعال حوزه صنعت را به خود اختصاص داده اند. همچنین ۵ درصد از صنایع موجود کشور در اختیار صنایع متوسط قرار دارد که این بخش نیز ۲۱ درصد از سهم اشتغال کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به سهم ۵۳ درصدی اشتغال صنایع کوچک و متوسط افزود: ارتقاء و توسعه این بخش صنایع منوط به توسعه صنایع بزرگ است و این صنایع بزرگ هستند که محرک صنایع کوچک هستند که از نظر اشتغال و تعداد سهم بالایی دارند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین راه‌های رونق صنایع کوچک و متوسط را حمایت از سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی دانست و ادامه داد: البته پیش از این اقدامات خوبی جهت حمایت از این سرمایه گذاری‌ها در وزارت صنعت از جمله صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و اقداماتی از این قبیل صورت گرفته است اما باید با راهکارهای جدید به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه بود.

رحمانی ادامه داد: بر اساس آمار موجود صنایع تولید کننده محصولات کانی غیرفلزی، صنایع مواد غذایی و آشامیدنی، تولید محصولات فلزی فابریکی، تولید منسوجات و تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی در شاخص سهم تعداد بنگاه های صنعتی با اشتغال بیش از ۱۰ نفر کارگر، بیش از ۶۰ درصد از تعداد بنگاه‌های کشور را شامل می شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به صنایع کوچک و متوسط افزود: صنایع کوچک با وجود داشتن ۲۴ درصد سرمایه، ۴۱ درصد اشتغال را در برمی‌گیرند و این بدان معناست که صنایع مذکور کارگربَر و صنایع بزرگ سرمایه بَر هستند و با توجه به کمبود سرمایه و رشد منفی سرمایه گذاری در چند سال اخیر باید به سرمایه گذاری در صنایع کوچک و متوسط توجه بیشتری شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزیر صنعت، معدن وتجارت در تشریح مشکلات صنایع کوچک و متوسط اظهار کرد: متاسفانه عواملی همچون وجود شرایط رکود اقتصادی در سال‌های گذشته، کاهش مصرف کالاهای تولیدی،عدم تامین مالی واحدها،  وجود ظرفیت های خالی، عدم تامین مالی طرح های سرمایه گذاری و طولانی شدن بهره برداری از طرح‌ها و عدم توجیه اقتصادی آن‌ها، مشکلات مدیریتی و عدم شکل گیری فراگیر خوشه‌های صنعتی و تاثیرات این پارامترها بر واحد‌های کوچک و متوسط را می توان به عنوان مهمترین مشکلات این بخش در نظر گرفت و باید با تمام توان برای رفع این معضلات کوشید.

وی با بیان اینکه بخش صنعت و معدن و تجارت یک سوم سهم اشتغال کل کشور و دوسوم اشتغال بخش مولد اقتصاد را به خود اختصاص داده است،تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از اشتغال بخش صنعت را صنایع مواد غذایی و آشامیدنی، تولید محصولات کانی غیر فلزی، وسائل نقلیه موتوری و کشنده و تولید فلزات اساسی تشکیل می‌دهد و این آمار بازگو کننده آن است تمرکز اشتغال در بخش صنعت بسیار بالاست و ضرورت توزیع مناسب اشتغال در صنایع دیگر را منعکس می کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام توان خود را به کار گرفته تا رونق اقتصادی در همه واحدهای صنعتی پایدار  شود و واحدهای راکد صنعتی به چرخه تولید باز گرداند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : 8
  1. امیدواریم اتفاق خوبی بیفته

  2. ممنون از مطالب خوبی که در سایتون قرار میدید،پیروز باشید.

  3. ممنون از وب سایت خوبتون

  4. به امید موفقیت های روزافزون

  5. ممنون از مطالب خوب و ارزندتون

  6. سلام و خسته نباشید سایت خیلی خوبی دارید به جرات می تونم بگم تو حوضه ی فعالیتتون بهترینید تشکر فراوان

  7. حمایت از صنایع کوچک در تحولات اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی نقش بسزایی داره
    امیدوارم با حمایت های دولت از این صنایع به وضعیت بهتری برسیم

  8. امیدوارم این وعده عملی بشه. صنایع کوچیک واقعا نیاز به حمایت دارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.