• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 6
7
در دیدار محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مطرح شد

اصلاح قوانین و مقررات و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اولویت گمرک است

  • کد خبر : 40174
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
اصلاح قوانین و مقررات و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اولویت گمرک است
رئیس کل گمرک ایران در دیدار با اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مطرح کرداستقبال گمرک از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین و ساخت آشکار ساز/اصلاح قوانین و مقررات و رفع موانع تولید رقابت پذیر اولویت گمرک است.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، رضوانی فر در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با توجه برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای تجهیز گمرکات به ابزارهای کنترلی، گمرک از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تامین و ساخت آشکارسازها استقبال می کند و گمرک در همین رابطه نیازمندی خود را بصورت شفاف به معاونت فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است.
وی با اشاره به اصلاح نرخ اسکن کامیون ها افزود: توجیه و صرفه اقتصادی تامین کنندگان تجهیزات کنترلی مدنظر گمرک قرار دارد.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به طرح تحول دیجیتال گمرک با هدف تسهیل گری تجارت افزود: گمرک در سامانه جدید خود تمام رویه‌ها را در نظر گرفته و این سامانه مطابق با ضوابط و مقررات روز تنظیم شده است که هم اینک این سامانه بصورت پایلوت در حال اجرا است.
وی همکاری دولت و بخش خصوصی را برای تسهیل تجارت و تولید رقابت پذیر با اهمیت دانست و بیان نمود: اصلاح قوانین و مقررات و رفع موانع تولید رقابت پذیر اولویت گمرک است و در این زمینه همکاری و همگامی بخش خصوصی ضروری است.
رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه جلوگیری از صدور بخشنامه های متعدد در حوزه تجارت و تسریع در پاسخگویی به استعلامات گمرک سبب تسهیل در تجارت می شود، خاطرنشان کرد: بخشنامه‌های صادره تمام دستگاه‌های ذی‌مدخل می‌بایست دست کم ۱۵ روز قبل از لازم الاجرا شدن به اطلاع خدمت گیرندگان برسد.
در دیدار، اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن تقدیر از تلاش های اخیر گمرک در راستای حمایت از شرایط تولید رقابت پذیر، مشکلات خود را مطرح کردند که بسیاری از آنها به شرح وظایف سازمان های همجوار مرتبط بود.
بنابر این گزارش، شرایط نامناسب نگهداری کالاها در بنادر و انبارها، گلایه از وضعیت نمونه گیری و تاخیر در استعلام آزمایشگاه، رسوب کالاها و کمبود آشکارسازها، از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

شایان ذکر است در این دیدار محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در خصوص تجهیز گمرکات به دستگاه‌های آشکارساز تهران اعلام آمادگی می‌کند.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=40174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.