• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 4
4
رئیس خانه صمت استان مازندران بیان کرد

اثربخشی «منطقه آزاد» ماموریت مهم دولت در مازندران

  • کد خبر : 41948
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
اثربخشی «منطقه آزاد» ماموریت مهم دولت در مازندران
لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری سه لکه‌ای مازندران پس از چند مرحله رفت و برگشت به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بالاخره به تصویب رسید و حالا امکان برخورداری از مزایای منطقه آزاد تجاری در سه نقطه ساحلی به مساحت مجموع یک‌هزار و ۶۰۵ هکتار فراهم شده است. مشروط بر این‌که همه ضوابط و اصول اجرای طرح در مازندران رعایت شود.

خبر تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری سه لکه‌ای مازندران بالاخره پس از چند سال کش و قوس به صورت رسمی اعلام شد و روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. طرحی که پیگیری‌های زیادی برای تحقق آن توسط نمایندگان و مسئولان استان در سال‌هی اخیر انجام شد و اکنون در آستانه اجرایی شدن قرار گرفته است.

هرچند از نگاه برخی کارشناسان و فعالان اقتصادی با توجه به پیشینه نه چندان موفق مناطق آزاد تجاری کشور در سه دهه‌ای که از آغاز فعالیت‌شان می‌گذرد، ایجاد منطقه آزاد تجاری در استانی مانند مازندران که فرآیند صنعتی شدن در آن همواره روی ریلی لرزان طی شد ممکن است پیامدهای منفی متعددی هم داشته باشد، اما در هر حال دست‌کم روی کاغذ و بر اساس ضوابط و مقررات، منطقه آزاد تجاری می‌تواند فرصت‌های اقتصادی مناسبی را برای افزایش سرمایه‌گذاری در سرزمین میزبان ایجاد کند.

در این پیوند رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به ظرفیت موثر منطقه آزاد تجاری در توسعه استان گفت: تمهیدات لازم برای فعالیت بانک‌های خارجی در این منطقه اندیشیده شود.

سید مجتبی رضوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فلسفه ایجاد مناطق آزاد کمک به اقتصاد سرزمینی از طریق ایجاد منطقه ای است که در آن تعاملات اقتصادی آسان تر انجام شود.

وی ادامه داد: به همین علت تصویب منطقه آزاد اقتصادی صنعتی مازندران با اشتیاق ما همراه خواهد بود اما موقعیت زمانی کنونی از جهتی مناسب و از جهت دیگر نامناسب است.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: نامناسب است چراکه در زمان کم توانی دولت در اختصاص منابع برای ایجاد زیر ساخت های لازم در این منطقه بوده و مناسب است چراکه ۳۰ سال از شروع به کار مناطق آزاد و تصویب قانون آن گذشته و سعی و خطاهای بسیار در این مدت منجر به تجارب ارزشمندی شده که در اختیار جوان تحصیل کرده ای برای بهره مندی از آن قرار دارد.
رضوی افزود: هدف از ایجاد مناطق آزاد جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، رشد صادرات و انتقال فناوری به سرزمین اصلی است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=41948
  • نویسنده : مهدی سجاد
  • منبع : https://www.irna.ir/
  • 232 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.