• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
10

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان:کردستان نیازمند خط اعتباری ویژه برای سرمایه گذاری جدید است

  • کد خبر : 29862
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان:کردستان نیازمند خط اعتباری ویژه برای سرمایه گذاری جدید است

عبدالله کاردانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان اظهار کرد: با عنایت به دستورات اکید مقام عالی رهبری به حمایت از تولید طی سالیان متمادی و با توجه به تحریم نامتعارف و ناخواسته بر مملکت و شرایط نامناسب اقتصادی و رکود حاکم بر تولید و […]

عبدالله کاردانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان اظهار کرد: با عنایت به دستورات اکید مقام عالی رهبری به حمایت از تولید طی سالیان متمادی و با توجه به تحریم نامتعارف و ناخواسته بر مملکت و شرایط نامناسب اقتصادی و رکود حاکم بر تولید و افت ارزش پول ملی و بی‌ثباتی بازار و نیز در راستای دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی از سوی دولت مردان مملکت دستور به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً در شرایط بحرانی و نامتعادل و با توجه به همه قوانین موجود و گرفتاری‌های پیشرو این سیاست اعمال شده است.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد: بنابراین وقتی جمعی در کارگروه با ریاست استاندار برای حمایت از تولید رأی به اقدامی صادر می‌نماید، نشان از آن دارد که شرایط بحرانی است و در میدان کارزار اقتصادی در حال جنگیم.

وی افزود: به عنوان متولی خانه صنعت استان، امیدواریم ترتیبی اتخاذ شود که تمام  مصوبات کارگروه رفع موانع تولید لازم‌الاجرا باشد، تا وقت و نیرویی که در کارگروه برای اجرای فرمان اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید گذاشته می‌شود، هدر نرود.

وی گفت: با عنایت به مطالبات مزمن استان و در راستای رونق تولید و حفظ وضع موجود لازم است خط اعتباری ویژه‌ای به مبلغی فراخور نیاز استان برای احداث و سرمایه‌گذاری جدید و سرمایه در گردش مورد نیاز  واحدهای موجود با بهره تک رقمی به صورت ویژه در اسرع وقت برای استان کردستان کارسازی شود.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه در شرایط فعلی بانک‌ها با دیدگاه حمایتی از تولید عزم به پرداخت تسهیلات را دارند، گفت: اما دستورالعمل‌ها و  آئین‌نامه‌ها و عدم اختیارات لازم تأخیر در اعلام به موقع اعتبارات تا حدودی برای انجام کار به موقع آن را محدود می‌نماید که امیدواریم ترتیبی اتخاذ شود تا شرایط آسان و دستورات را در برای اختیارات لازم به استان‌ها صادر نمائید.

کاردانی اضافه کرد: محل اجرای طرح که غالباً شامل کمتر از ۷۰ درصد سرمایه بانک و بیشتر از ۳۰ درصد سرمایه تولیدکننده است به عنوان وثیقه پذیرفته شود و لاغیر، زیرا اخذ وثایق خارج از طرح نه تنها غیرعادی است، بلکه عوارض بسیار بد اجتماعی هم در بردارد.

وی در ادامه با بیان اینکه  پیرامون برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان زمین‌های کشاورزی یا منابع طبیعی وجود دارد، گفت: این ظرفیت کمک مناسبی برای توسعه شهرک‌های صنعتی است.

وی گفت: با توجه به اینکه برای فازهای توسعه در این شهرک‌ها همة امکانات زیربنایی فراهم است، استفاده از ظرفیت اراضی موجود در کنار شهرک‌های صنعتی می‌تواند در هزینه‌ها صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان  اضافه کرد: امیدواریم در سفر وزیر صمت به استان دستورات لازم برای امر توسعه اینگونه شهرک‌ها به منظور تملک زمین‌های اطراف، اعتباری لازم و مناسب به میزان ۲۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ستادی اختصاص داده شود تا شاهد تحول قابل توجه در زیربنای اصلی تولید استان باشیم.

کاردانی تصریح کرد: از آنجا که مجموع زمین‌های قابل واگذاری در کل شهرک‌های صنعتی استان، ۵۵۰ هکتار است و سرانه زمین برای تولید در استان ۹ متر مربع یعنی تقریباً نصف سرانه کشوری تعریف شده است، موافقت و تأمین اعتبار لازم از سوی وزارت صمت برای خرید یک‌هزار هکتار زمین که مکان‌سنجی آن به عمل آمده است، استان کردستان را در ردیف میانگین کشوری قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه استان کردستان به لحاظ جغرافیایی، همانند سایر استان‌های کشور دارای زمین واجد شرایط مناسب برای احداث شهرک‌های صنعتی نیست، گفت: از آنجا که یکی از عوامل عمده تشویق به سرمایه‌گذاری تولیدی در استان فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب است، لذا وزیر صمت به هر شیوه ممکن نسبت به تخفیف ویژه حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده زمین در شهرک‌های صنعتی با هدف جذب سرمایه‌گذار و ایجاد شرایط توسعه و رونق تولید، شرکت شهرک‌های صنعتی استان را مورد حمایت قرار دهند.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بخشودگی بیمه سهم کارفرما به میزان ۵ نفر برای واحدهای تولیدی زیر ۵۰  نفر را به عنوان مشوق و مولفه‌ای اثرگذار در مسیر رونق تولید نام برد و گفت:  وجود مرز مشترک قابل ملاحظه استان کردستان با اقلیم کردستان که پُلی است بین ایران و کشورهای منطقه حتی اروپا، مزیتی است که هر آنچه بیشتر تقویت شود سودآوری بیشتری برای کشور عزیزمان در بر دارد.

کاردانی با بیان اینکه پیگیری احداث مناطق آزاد صنعتی و تجاری بانه و مریوان که مصوبه دولت و مجلس را دارد از دیگر مطالبات فعالین عرصه تولید و سرمایه‌گذاری در استان است، اذعان کرد: اگر از ابتدا به این امر مهم که دهه‌ها از تصویب آن می‌گذرد توجه لازم می‌شد قطعاً اینک ثمره شیرین آن به کام مملکت و همگان رسیده بود.

وی اظهار کرد: کوچک‌سازی دولت و سبک‌کردن بار دولت و چابک‌سازی کارها از طریق سپردن کار مردم به مردم نقش مهمی در رفع بسیاری از مشکلات دارد که ضمن تشکر از تفویض برخی اختیارات به خانه‌های صمت کشور امیدواریم دستورات لازم نسبت به تقویت و به کارگیری بیشتر این تشکل مردمی که ظرفیت بسیار موثر و بازویی قوی و نیرویی توانا در کنار وزارت و در خدمت مردم هستند انجام گیرد.

گفتنی است؛ وزیر صمت امروز با هدف بهره‌برداری از چندین پروژه تولیدی و صنعتی به استان کردستان سفر کرده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.