• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
13

ستادهای استانی تسهیل و رفع موانع تولید چه می‌کنند؟

  • کد خبر : 29865
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
ستادهای استانی تسهیل و رفع موانع تولید چه می‌کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به موجب مواد الحاقی قانون تسهیل و رفع موانع تولید در کشور تاسیس شد. پس از آن بنا شد شعب استانی این ستاد نیز در سراسر کشور به ریاست استاندار مشکلات تولید کننده‌های کشور را بررسی کند. طبق قانون این ستاد می‌تواند با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به موجب مواد الحاقی قانون تسهیل و رفع موانع تولید در کشور تاسیس شد. پس از آن بنا شد شعب استانی این ستاد نیز در سراسر کشور به ریاست استاندار مشکلات تولید کننده‌های کشور را بررسی کند.

طبق قانون این ستاد می‌تواند با بررسی وضعیت مجموعه‌های تولید با درخواست تقسیط و امهال وام‌های دریافتی آن مجموعه موافقت نماید و به بانک‌ها دستورات لازم را در این خصوص اعلام کند.

خبرگزاری فارس با مسوولین این ستادها در استانهای مختلف گفت و گو کرده و آخرین وضعیت این ستاد از زبان استاندار یا مدیرکل صمت یا معاون اقتصادی استاندار تجمیع کرده است.

اصفهان: ستاد تسهیل محدود به کارخانجات تعطیل شده نیست

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص حوزه فعالیت ستاد تسهیل به خبرنگار فارس گفت: این ستاد محدود به کارخانجات تعطیل شده نیست و در جلسه‌های روزهای یکشنبه(اصفهان) اغلب مراجعه‌کنندگان برای حل مشکلات خود افرادی هستند که تولید دارند و تعداد کمی از آن‌ها از کار افتاده‌اند؛ در طول یکسال گذشته حدود ۳۹۵ کارخانه‌ای که تعطیل بوده‌اند مشغول به فعالیت شده‌اند و هر موردی که به این ستاد مراجعه کند مشکلات آن را بررسی می‌کنیم.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

زنجان: ۸۷ درصد مصوبات ستاد اجرا شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۴۰ کارگروه ستاد تسهیل در استان زنجان تشکیل شده است، عنوان کرد: این ستاد یک هزار و ۵۲۱ مصوبه داشته است.

وی با بیان اینکه از مجموع مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یک هزار و ۳۲۱ مصوبه اجرایی شده و ۱۹۰ مصوبه در دست اجرا است، گفت: ۸۷ درصد مصوبات تاکنون اجرایی شده است.

فغفوری خاطر نشان کرد: در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مصوبات شورای تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان تحقق ۱۰۰ درصدی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری ۶۱ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است، گفت: ۸۱۵ مصوبه در این جلسات مصوب شده است.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد مصوبات کارگروه تسهیل محقق شده است، گفت: از مجموع مصوبات کارگروه تسهیل ۶۲۵ مصوبه اجرایی و ۱۹۰ مصوبه در دست اجرا است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

بوشهر: ۶۰ درصد مصوبات اجرا شده است

سیدحسین حسینی‌ در گفتگو با خبرنگار فارس، در خصوص  برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع مواند تولید در استان بوشهر، اظهار داشت: تاکنون ۸۴ جلسه کارگروه تسهیل در استان بوشهر برگزار شده که منجر به یک‌هزار و ۱۱۱ مصوبه برای اجرا از طریق دستگاه‌های اجرایی مرتبط به تولید بوده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان بوشهر از بررسی ۹۴۸ پرونده مشکل بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸۰ بنگاه تولیدی جهت استفاده از تسهیلات رونق تولید از طریق سامانه بهین یاب ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد ۶۸ مورد به بانک‌های عامل ارجاع شده که تاکنون به ۴۰ بنگاه مبلغ ۷۰ میلیون و ۸۱۶ هزار ریال پرداخت و مابقی در دست بررسی و اقدام می‌باشند.

حسینی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌گرفته  از طریق کارگروه تسهیل از ابتدای سال جاری تاکنون  بیش از ۶۰ درصد از مصوبات این ستاد اجرایی شده است و تشکیل جلسات طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته هر هفته بصورت مستمرباحضور استاندار محترم بوشهربرگزار می‌گردد.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

مازندران: اجرای ۲۷ درصد مصوبات ستاد تسهیل در استان

حسین قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری درباره برگزای جلسات ستاد تسهیل رونق تولید در این استان اظهار کرد: امسال حدود ۵۶ جلسه ستاد تسهیل داشتیم که ۱۹ جلسه آن با ریاست استاندار، ۱۳ جلسه به ریاست خیریان‌پور معاون استاندار و ۲۴ جلسه به‌صورت تخصصی برگزار شده است.

وی افزود: در جلسه ستاد تسهیل ۵۶۰ مصوبه داشتیم که ۱۵۲ مورد آن اجرا شده و ۴۰۸ مصوبه در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: همچنین ۲۴۲ کارگروه‌های ستاد تسهیل با ریاست فرمانداران در شهرستان‌های استان برگزار شده است.

این مسؤول در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید، بیان کرد: ۲۵۴ واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان  ۴۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که این میزان در همین چند ماه از ۳۷۰ میلیارد تومان سال گذشته بیشتر بوده است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

خوزستان: روسای برخی بانک‌ها را تغییر دادیم تا مصوبات اجرا شود

سید نورالله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان : تا کنون تعداد  ۱۴۲ جلسه با حضور استاندار، معاون استاندار و دستگاه‌های مربوط تشکیل شد که حاصل این جلسات تعداد ۶۴۸ مصوبه شامل ۵۹ درصد در حوزه بانکی، ۲۱ دصد در حوزه تامین اجتماعی، ۵ درصد در حوزه امور مالیاتی و ۱۵ درصد سایر موارد بوده است.

در حوزه صنعت تبصره ۱۸ بخش کشاورزی بند «الف» و«ب» تبصره «ه» قانون بودجه اشتغال فراگیر، قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار روستایی، مشاغل خانگی، تسهیلات اشتغالزایی بند«ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ بهزیستی، تبصره ۱۵ سال۹۷ کمیته امداد، تبصره ۱۷ بخش کشاورزی و تبصره ۱۷ بخش صنعت و… که در مجموع حدود ۴ هزارو ۸۰۰ طرح به مبلغ ۳۵۵ میلیارد تومان پرداختی تسهیلاتی بوده است.

ضمن اینکه این تسهیلات منهای تسهیلات طرح‌های بزرگی مانند طرح پالایشگاه گاز بید بلند با مبلغ  ۳٫۵ میلیارد دلار،  که امسال در دهه فجر از آن بهره‌برداری می‌شود، طرح فولاد دزفول با مبلغ ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان، طرح پتروشیمی مسجدسلیمان با مبلغ حدود یک میلیارد دلار و.. که به عنوان طرح‌های بزرگ تسهیلات خود را از بانک‌های کشوری دریافت کردند.

بانک‌ها به دلیل اینکه در منابع خود مشکل دارند از عملکرد آنها رضایت نداریم؛ در صورتی که در ستاد تسهیل طرحهایی مصوب شود طبق بخشنامه‌هایی که در اختیار داریم بانک‌ها مکلف هستند مصوبه ستاد تسهیل را اجرایی کنند و اگر دستگاهی همراهی نکند به دستگاه قضائی معرفی می‌کنیم؛ مواردی پیش آمده که بانک‌ را به دلیل عدم همراهی و همکاری با سرمایه‌گذار  به دستگاه قضائی معرفی کردیم و در خواسته‌ خود آنقدر پافشاری کردیم که رئیس بانک را تغییر دادیم، قوانین بانک‌ها بسیار سخت گیرانه است، به عنوان مثال در قبال تسهیلات وثیقه و یا وثیقه خارج از طرح می‌خواهند.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

اردبیل: ۵۰ درصد مصوبات ستاد اجرا شده است

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تا به امروز ۵۷ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده و در سال‌جاری با بررسی مشکلات ۲۸ واحد صنعتی و تولیدی استان، مبلغ ۳۵۵ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ و همچنین از محل داخلی بانک‌ها برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

صادقی عنوان کرد: با توجه به آمارهای موجود می‌توان گفت که عملا ۵۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان توسط بانک‌ها عملیاتی می‌شود.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

قم: ۱۴ واحد صنعتی استان قم احیاء شد

حمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی استان قم با اهتمام استاندار به‌صورت مستمر برگزار می‌شود، اظهار کرد: آغاز کار این کارگروه در استان قم به سال ۹۴ بازمی‌گردد و سال گذشته و امسال فعالیت این کارگروه با جدیت بیشتری دنبال شده که درنتیجه ۷۲ درصد مصوبات آن اجرایی شده و مابقی در سال جاری در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این کارگروه در سال گذشته ۵۰ جلسه رسمی برگزار کرده که ۳۰ برنامه عملیاتی داشته است، ابراز کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی استان قم در ۹ ماهه سال جاری ۳۳ جلسه اصلی و ۶۳ کمیته فرعی برگزار کرده که طی آن به وضعیت ۱۴۲ واحد صنعتی، ۱۸ واحد کشاورزی، ۱۵ واحد گردشگری و یک مجموعه ورزشی پرداخته‌شده است.

سیجانی افزود: ۵۲ واحد در ابتدای سال جاری شناسایی و در ۹ ماهه نخست امسال ۱۴ واحد صنعتی راکد و غیر فعال با اشتغال ۱۲۸ نفر در زمینه صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولوزی و صنایع معدنی احیاء شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

ایلام: ۵۷ درصد مصوبات ستاد اجرا شده است

یارالله نصیری دبیر ستاد تسهیل و رونق تولید استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۴۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۳۹ جلسه کمیته کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ایلام برگزار شده است.

وی با اشاره به نتایج برگزاری این جلسات، افزود: بررسی تعداد ۲۶۵ فقره پرونده واحدهای تولیدی مشکل‌دار در بخش‌های مختلف و ۴۸۲ مصوبه برای رفع مشکلات آنها نتیجه این جلسات بوده است؛ براساس پایش عملکردی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تاکنون از تعداد ۴۸۲ مصوبه ۲۷۹ مورد اجرایی شده و ۲۰۳ مورد دیگر در دست اجرا هستند.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

سمنان: ۷۲ درصد مصوبات ستاد اجرا شده است

اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از برگزاری ۲۰۹ جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان خبر داد و گفت: در این جلسات مشکلات بانکی و تسهیلات، تأمین اجتماعی، مالیات، امور زیربنایی و سایر امور مربوط به سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۲ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان در جهت رفع موانع موجود، دو هزار و ۲۰۷ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: از این تعداد مصوبه، یک‌هزار و ۵۶۴ مصوبه که ۷۲ درصد مصوبات است، اجرایی شده و ۶۱۴ مصوبه نیز در دست اجرا قرار دارد.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

همدان: ۴۵ درصد مصوبات اجرا شده است

ظاهر پورمجاهد معاون اقتصادی استاندار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۵۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شده است اظهار کرد: هر هفته این جلسه به صورت منظم برگزار و برخی از هفته‌ها نیز به فراخور و اهمیت موضوع دو جلسه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۲ مصوبه حاصل این جلسات بوده است افزود: ۱۲۴ مصوبه به صورت کامل اجرا و ۱۱۵ مصوبه در حال اجرا است.

معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد این مصوبات مربوط به پرداخت تسهیلات بانکی است تصریح کرد: ۳۳ مصوبه نیز تاکنون اجرا نشده که برای این مصوبات ۱۴ جلسه پیگیری مصوبات برگزار شد.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

تهران: ۳۳۷ طرح با رقم حدودی ۲۴ هزار میلیارد ریال به بانک معرفی شده‌اند

رئیس سازمان صمت استان تهران نیز در خصوص جلسات ستاد تسهیل و رونق تولید در استان تهران گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۸۰ جلسه کارگروه اصلی و فرعی در استان تشکیل شده که از این تعداد ۲۰ جلسه با حضور استاندار تهران بوده است.

صادقی گفت: با توجه به ابلاغیه‌ها و تاکیدات وزیر صمت و اولویت برنامه‌های سازمان متبوع در فعال سازی واحدهای تولید در راستای شعار سال در رونق تولید این جلسات به صورت منظم در سطح کارشناسی و اصلی برگزار شد.

وی در خصوص میزان تسهیلات ارائه شده نیز ادامه داد: تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها ۳۳۷ طرح با رقم حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال بوده است، البته این آمار مربوط به ۹ ماهه اول می‌باشد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته حجم پرداخت‌ها در چند ماهه باقی مانده افزایش خواهد داشت.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

قزوین: ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است

حسین زکی‌زاده، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: در سال جاری از محل اعتبارات سامانه بهین‌یاب ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۳ واحد تولیدی پرداخت شده است.

وی افزود:  همچنین از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در بخش کشاورزی ۲۲ واحد به میزان ۵۱ میلیاردتومان و در بخش صنعت به ۱۱واحد به مبلغ ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به تعداد جلسات برگزارشده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح کرد: ۱۳ جلسه به ریاست استاندار، ۱۲ جلسه به ریاست معاون استاندار، ۶۸ جلسه و کارگروه‌های فرعی در سازمان جهادکشاورزی و سازمان صمت از ابتدای سال‌جاری برگزار شده است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

 البرز: ۷۱ درصد مصوبات ستاد اجرا شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز در رابطه با مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز گفت: تعداد ۳ هزار و ۴۹۹ پرونده در این ۳۶۴ جلسه تسهیل مطرح شده که از ۴ هزار و ۵۱۱ مصوبه کارگروه ۷۱ درصد آن اجرایی شده است.

این مقام مسؤول افزود:۳/۷ درصد مصوبات کارگروه مرتبط با تامین اجتماعی، ۵/۴ درصد امور مالیاتی و ۲۶/۲ درصد مربوط به دستگاههای خدمات رسان شامل ادارات گاز، برق، آب، محیط زیست، شهرداری ها و… است.

شاهمرادی سهم بخش بانکی را از مصوبات کارگروه ۶۴/۷ درصد دانست و تصریح کرد: تسهیلات سرمایه ثابت ۸/۶ درصد، تسهیلات سرمایه در گردش ۴۴/۷ درصد و استمهال بدهی ۱۱/۴ درصد از مصوبات این کارگروه را به خود اختصاص داده اند.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

آذربایجان غربی: ۴۵ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به نتایج حاصل از جلسات کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید، اظهار کرد: امسال ۴۵ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگشته و علاوه بر این، ۵۷ واحد که با ظرفیت پایین فعالیت داشته و به حالت نیمه فعال بودند، فعال شده اند.

بابایی با بیان اینکه در قالب این کارگروه، از واحدهای صنعتی به صورت هدفمند بازرسی و مشکلات واحدها احصا می‌شود، تصریح کرد: در این راستا از ۱۴۰ هزار و ۸۷۸ واحد بازرسی به عمل آمده و مشکلات این واحدها تا حدودی رفع شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل از سیاست حاکم بر بانک مرکزی تبعیت می‌کنند و قوانین پولی و مالی، تابع قوانین کشوری است، افزود: با توجه به اینکه بانک‌های عامل براساس سیاست‌های بانک مرکزی نسبت به واگذاری تسهیلات اقدام می‌کنند، در مواردی، واحدهای مشکل‌دار برای دریافت تسهیلات با قوانین موجود نمی‌توانند سازگار شده و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

خراسان جنوبی: ۶۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرا شده است

شهرکی مجموع مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را از ابتدای امسال تاکنون ۹۷۳ مصوبه اعلام و توضیح داد: از این تعداد ۵۹۸ مصوبه معادل ۶۰ درصد اجرا شده و ۲۶۶ مصوبه در دست اجرا است و ۱۰۹ مصوبه با عدم پیگیری متقاضی مواجه شده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۵ همزمان با شروع طرح رونق تولید سیستم بانکی ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شده است، اضافه کرد: همچنین این تسهیلات در سال ۹۶، ۲۵۰ میلیارد تومان و در سال ۹۷، ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

گلستان: اغلب مشکلات تولید کننده‌ها با بانک‌ها است

محمد دودانگی در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: در سال گذشته ۸۰ جلسه رونق تولید در استان گلستان برگزار شد و ۵۸۷ مصوبه داشت و ۸۵ درصد مصوبات آن اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد درخواست‎ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص مشکلات بانکی است و پس از آن امور مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی از دیگر مشکلاتی است که تولیدکنندگان را دچار مشکل می‎کند.

دودانگی در پایان ابراز کرد: در سال ۱۳۹۷، ۳۹ واحد راکد و در سال جاری نیز تاکنون ۳۱ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

مرکزی: ١٣ هزار و ٩٦٢ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است

سعید فرخی ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی مشترک با شهرستان تفرش گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ ١٣ هزار و ٩٦٢ میلیارد ریال تسهیلات به صورت پرداخت مستقیم به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات در قالب طرح رونق تولید توسط بانک‌های استان به یک هزار و ٢٢٨ واحد تولیدی استان مرکزی پرداخت شده است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

آذرشرقی: ۷۱ درصد مصوبات محقق شده است

محمدحسین باقری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: از زمان تفویض دبیرخانه کارگروه تسهیل استان به خانه صنعت، معدن و تجارت، هر هفته ۲ تا ۳ جلسه ستاد تسهیل و در مجموع ۱۱۹ جلسه با برنامه مدون در خانه صنعت، معدن و تجارت با حضور اعضای کارگروه تشکیل شده است.

وی افزود: در این جلسات تعداد یک‌هزار و ۹۳۵ پرونده بررسی شده و نتیجه آن یک‌هزار و ۶۹۹ مصوبه در ارتباط با مشکلات واحدهای تولیدی مثل استمهال، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، انرژی، محیط زیست، گمرک، ثبت اسناد و سایر مشکلات اداری واحدهای تولیدی بوده است.

باقری همچنین تصریح کرد: در بخش مشکلات ۷۱ درصد مصوبات محقق شده و ۲۹ درصد در دست اجرا است همچنین تعداد پرونده‌های مطرح شده در کارگروه در بخش تسهیلات ۵۲۶ پرونده به مبلغ ۲۳ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال مصوب شده که از این تعداد ۱۹۵ مصوبه به مبلغ ۷ هزار و ۱۴۵میلیارد ریال به شعبه ارجاع شده و ۳۳۱ پرونده در دست بررسی دستگاه‎های ذی‌ربط است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۶۰مورد تسهیلات به ارزش ۹ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال پرداخت شده که در مجموع ۴۱ درصد مصوبات در بخش تسهیلات ستاد محقق شده و ۵۹ درصد در دست اجراست.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

گیلان: ۵۴ درصد مصوبات اجرا شده است

آرش فرزام صفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۱ جلسه اصلی و ۶۰ جلسه فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل‌شده، اظهار کرد: تشکیل جلسات به‌صورت منظم هر دو هفته یک‌بار به ریاست استاندار و هر دو هفته در ماه نیز در شهرستان‌ها به ریاست معاون اقتصادی استاندار تشکیل می‌شود.

وی سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: استان برای اطمینان از جذب آن‌، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هدف‌گذاری کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه تا امروز بالغ‌بر ۶۵۰ میلیارد تومان از این تسهیلات توسط بانک‌های عامل معادل ۵۴ درصد سهم تعیین‌شده، پرداخت‌شده، گفت: این تسهیلات در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و واحد‌های صنفی تولیدی بوده است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید

کرمانشاه: ۸۰درصد مصوبات اجرا شده است

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: جمع کل پرداخت تسهیلات از منابع مختلف اعتباری شامل کمک‌های فنی و اعتباری، بند (ب) تبصره ۱۶ دستگاه‌های حمایتی، تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و ویژه مناطق زلزله‌زده، بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ و ۹۸ و مشاغل خانگی بیش از یک‌هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان که ۸۰ درصد تسهیلات تخصیصی به استان بوده است.

این تسهیلات در چارچوب برنامه رونق تولید از اعتبارات داخلی بانک‌ها و عمدتا در اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت می‌شود، تاکنون‌ ۶۷ درخواست ثبت شده است که از این درخواست‌ها تعداد ۳۵ مورد مدارک خود را تکمیل کرده‌اند. در ۳۱ مورد به پرداخت به میزان ۲۰۳٫۹ میلیارد تومان و  یک‌هزار و ۵۰۹ اشتغال منجر شده است.

با توجه به حجم بالای تسهیلات پرداختی در استان (۸۰ درصد تسهیلات مصوب) نشانه همراهی نسبی مؤسسات عامل استان است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.