• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
13

رئیس اتاق یزد در شورای گفت‌وگوی استان عنوان کرد: ارتقای ۱۲ پله‌ای استان یزد در رتبه کسب‌وکار

  • کد خبر : 12247
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
رئیس اتاق یزد در شورای گفت‌وگوی استان عنوان کرد: ارتقای ۱۲ پله‌ای استان یزد در رتبه کسب‌وکار

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در نشست شورای گفت‌وگوی استان یزد که با حضور استاندار تشکیل شد گفت: رتبه کسب‌وکار استان یزد در زمستان پارسال نسبت به فصل قبل از آن با ۱۲ پله صعود از رتبه ۱۷ کشور به رتبه ۵ رسیده است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد […]

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در نشست شورای گفت‌وگوی استان یزد که با حضور استاندار تشکیل شد گفت: رتبه کسب‌وکار استان یزد در زمستان پارسال نسبت به فصل قبل از آن با ۱۲ پله صعود از رتبه ۱۷ کشور به رتبه ۵ رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در نشست شورای گفت‌وگوی استان یزد که با حضور استاندار تشکیل شد گفت: رتبه کسب‌وکار استان یزد در زمستان پارسال نسبت به فصل قبل از آن با ۱۲ پله صعود از رتبه ۱۷ کشور به رتبه ۵ رسیده است.

محمدرضا قمی با مثبت ارزیابی کردن رتبه کسب‌وکار کشور در سال گذشته گفت: وضعیت اقتصاد کشور در دوران پسابرجام از رشد خوبی برخوردار بوده و هم‌اکنون رو به بهبود است.

وی افزود: در دوران پسابرجام اتفاقات خوبی در کشور افتاد و علاوه بر رشد ناخالص ملی رونق‌بخش ساختمان کشور را شاهد بودیم.

شهرستان تفت و یزد کمترین و بیشترین نرخ مستأجری استان را دارند

در ادامه جلسه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در گزارشی ساختار جمعیت استان یزد را بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مرور کرد و گفت: بر این اساس استان یزد با نرخ رشد ۲٫۵۳ درصد در رتبه ۲۴ کشور قرارگرفته و بالاترین جمعیت استان در سن ۳۰ تا ۳۴ قرار دارد.

حمیدرضا نصیری زاده بابیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت استان، شهری و مابقی روستایی هستند افزود: این روند قبل از انقلاب ۳۵ درصد شهری و ۶۵ درصد روستایی بوده که هم‌اکنون تغییریافته است.

وی گفت: کمترین نرخ رشد جمعیت با منفی ۵۶ صدم درصد متعلق به شهرستان تفت و بیشترین ۴٫۷۳ درصد به دلیل مهاجرت بالا متعلق به شهرستان اردکان است ضمن اینکه کمترین نرخ بیکاری را در میبد با ۹٫۲ درصد و بیشترین نرخ بیکاری را با ۱۷٫۱ درصد در شهرستان بهاباد داریم.

رئیس سازمان مدیریت درباره نرخ مستأجری هم گفت: شهرستان یزد با نرخ مستأجری ۳۳ درصد بالاترین میزان و شهرستان تفت با نرخ ۱۵ درصد کمترین نرخ مستأجری استان را دارد.

صدور مجوز تولید ۶۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی 

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد از صدور مجوز تولید ۶۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان خبر داد و گفت: به حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای انجام این امر نیاز داریم چرا که هزینه‌های تولید انرژی فتوولتاییک و خورشیدی بالا است.

در بخش دیگری از نشست روشن، دبیر خانه کشاورز استان یزد با انتقاد از ۷  برابر شدن تعرفه برق و گرانی نهاده‌های دامی در دولت دهم گفت: قرار بود در قبال این افزایش‌ها، طی سال‌های بعد بخشی از درآمدها در قالب یارانه به تولید و کشاورزی پرداخت شود که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: هزینه‌های برق آن‌قدر بالا رفته که در برخی مواقع باید معادل هزینه دو کامیون گندم را به شرکت برق پرداخت کنیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.