• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
3
3 متهم ناترازی انرژی در استان

گزارش خراسان از ششمین نشست انجمن های همگن

  • کد خبر : 41793
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
گزارش خراسان از ششمین نشست انجمن های همگن
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس هم‌صدا با مدیران انجمن‌های صنایع همگن خراسان رضوی در انتقاد از عملکرد دولت در مدیریت ناترازی انرژی با اشاره به این که استان‌های اصفهان، بوشهر و خوزستان بالاترین مصرف انرژی در کشور را دارند، اعلام کرد: این استان‌ها دیون خود را پرداخت نکرده و به آن‌ها اعلام شده در صورت پرداخت نکردن دیون در اولویت قطع انرژی‌اند.
ششمین نشست مشترک ماهانه رؤسای انجمن‌های همگن استان با موضوع تأمین گاز صنایع روز گذشته با حضور مدیران دستگاه‌های متولی دولت و رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی در مشهد برگزار شد تا در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت گاز استان درباره وضعیت موجود مصارف و محدودیت‌های گازی سخن بگوید. افتخاری آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد ما همه می‌دانیم در ۴ ماه آخر سال کمبود گازداریم بااین‌حال همه‌چیز را به این سوخت متکی کردیم.
وی با اشاره به برخی ذخیره‌سازی‌های انجام‌شده، از بهبود وضعیت تأمین گاز صنایع در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: تاکنون هیچ‌یک از صنایع استان با محدودیت مواجه نشده‌اند البته از ابتدای دی‌ محدودیت‌هایی مشخص خواهد شد که گروه‌های فولادی ازجمله مشمولان این محدودیت‌ها هستند.
این گفته‌های مدیرعامل شرکت گاز با واکنش رئیس خانه صمت استان روبه رو شد. ابراهیمی گفت: طبق بررسی‌های ما سال گذشته محدودیت اعمال‌شده برای صنایع گاز خراسان رضوی ۴۰ درصد بیشتر از دیگر استان‌ها بود، چرا باید برق شهرک‌های صنعتی که تنها ۳ درصد مصارف برق رادارند، قطع شود؟
اما مدیرعامل شرکت گاز استان در دفاع از عملکرد این شرکت در حمایت از صنایع استان به چند نامه و سند ابلاغی اشاره کرد مبنی بر این که از تهران به این شرکت بابت اجرا نشدن سیاست محدودیت مصرف گاز تذکر داده‌شده است و این که دادستان های دو استان مجاور در مکاتبه با دادستانی مرکز استان خواستار برخورد با شرکت گاز استان به دلیل اجرا نکردن سیاست محدودیت گازی شده‌اند.
فرشچی گفت: شهرک‌های صنعتی استان ۸۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند و با قطعی گاز شهرک‌های صنعتی به این اشتغال ضربه می‌زنیم.فیروز ابراهیمی رئیس خانه صمت استان، سخنان فرشچی را تکمیل و اظهار کرد: طبق ماده ۲۵ دولت نباید انرژی صنایع را محدود کند و اگر مجبور شود باید خسارت‌های آن را متقبل شود. در شرایطی که ارزش تولید صنایع استان بالغ‌بر ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است هر روز قطعی گاز صنایع یعنی هزار میلیارد تومان خسارت برای استان.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=41793
  • نویسنده : نازنین کاوه
  • منبع : https://khim.ir/
  • 260 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.