• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 7178اخبار امروز : 4
4
بخش خصوصی بابت قطع انرژی خسارت می خواهد

گزارش ایرنا از ششمین نشست انجمن های همگن

  • کد خبر : 41790
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
گزارش ایرنا از ششمین نشست انجمن های همگن
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در ششمین نشست مشترک ماهانه انجمن های همگن خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ دلیلی ندارد که بخش تولید کشور جور کمبود انرژی را بکشد، این موضوع باید به یک مطالبه جدی از سوی استان در قطعی انرژی بخش تولید در زمان بروز ناترازی ها درآید.

فیروز ابراهیمی با دعوت از مسئولان دولتی به تمسک به قانون اظهار کرد: براساس ماده ۲۵ قانون بهبود فضای کسب و کار، باید بخش تولید آخرین گزینه در قطع انرژی باشد آن هم در ازای پرداخت خسارت از سوی دولت اما در شرایط کنونی، بخش تولید به اولین گزینه قطع انرژی در زمان بروز اعمال محدودیت در مصارف انرژی تبدیل شده است.

وی از رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خواست پرداخت خسارت دولت به بخش تولید به سبب قطعی انرژی در فصول تابستان و زمستان را پیگیری کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه ارزش سالانه تولیدات معدنی و صنعتی استان ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: به ازای هر روز تعطیلی تحمیلی به بخش تولید هزار میلیارد تومان به حوزه تولید استان خسارت وارد می شود.

ابراهیمی اظهار کرد: براساس ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید، دولت نمی تواند بدون نظرخواهی از بخش خصوصی در حوزه اقتصاد تصمیم بگیرد چه برسد به اینکه بخواهد برخلاف قانون عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان سپرده های بانکی مردم در بانکهای استان اشاره و بیان کرد: نسبت مصارف به منابع بانکی در استان ۶۵ درصد است اما این نسبت به استانهای هم تراز خراسان رضوی ۹۴ درصد است، در واقع ۳۵ درصد از منابع بانکی این استان به استانهای دیگر می رود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۵ ماه است که تزریق منابع مالی به بخش تولید عملا متوقف شده است، اگر شرایط سالهای گذشته را بررسی کنیم، می بینیم که هر موقع استان با محدودیت تزریق منابع به بخش تولید مواجه شده، رتبه فضای کسب و کار استان تنزل پیدا کرده است.

ابراهیمی اضافه کرد: در صورتی که همه فعالان بخش خصوصی و دستگاه های دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان دست به دست هم بدهند و فقط میزان مصارف به منابع بانکی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد افزایش دهند، این میزان معادل ۳۴ هزار میلیارد تومان می شود.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل مسکوت گذاشتن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی و رد کردن لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ قدردانی کرد چرا که به گفته وی تناسبی بین اعداد در این لایحه در خصوص افزایش میزان مالیات ستانی با نرخ تورم و افزایش حقوق کارمندان نداشت.

عضو هیات مدیره خانه و دبیر کل خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره گفت: خانه صمت استان بر آن شد که از این پس نشستهای ماهانه انجمنهای همگن خانه با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شود تا دغدغه ها و مشکلات بتواند خروجی و راه حلی داشته باشد.

به گفته احد خوشرو، خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از ۳۰ انجمن همگن در رشته های مختلف تشکیل شده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=41790
  • نویسنده : نازنین کاوه
  • منبع : https://khim.ir/
  • 258 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.