• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
11

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:اراده جدی قوه قضائیه برای حمایت از تولیدکنندگان سالم و حرفه ای

  • کد خبر : 16893
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۰۱
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:اراده جدی قوه قضائیه برای حمایت از تولیدکنندگان سالم  و حرفه ای

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه­ گفت: قوه قضائیه برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان حرفه ای اراده جدی دارد. به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، محمدباقر الفت­ در مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی; با بیان اینکه قوه قضائیه در کنار دیگر قوا نقش خود […]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه­ گفت: قوه قضائیه برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان حرفه ای اراده جدی دارد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، محمدباقر الفت­ در مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی; با بیان اینکه قوه قضائیه در کنار دیگر قوا نقش خود را در بحث تنظیم گری اقتصادی ایفا می کند، افزود: علم جدیدی وارد حوزه حقوق اقتصادی شده است و تلاش می کند حقوق اقتصادی را تنظیم کند.

وی ادامه داد : قوه مقننه با وضع قوانین، قوه مجریه با وضع آئین نامه ها و قوه قضائیه با امور کیفری از جمله انحلال شخصیت های حقوقی ، حبس و جزای نقدی به عنوان ابزار عدالت کیفری تلاش می کنند ، حوزه اقتصاد را تنظیم کنند.الفت افزود: قوه قضائیه با اقتدار این اقدامات را انجام می دهد اما کافی نیست و دستگاه قضائی باید نقش فراتر از تنظیم گری در اقتصاد داشته باشد.

وی تاکید کرد: مکلف هستیم به مباحث حقوق عامه و پیشگیری از جرم و اصلاح رفتار مجرمان توجه کنیم و دستگاه قضائی در حال برداشتن قدم های تازه در این زمینه است.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه­ با اشاره به اینکه کاهش سود بانکی، نقدینگی را به سمت بازارهای دیگر از جمله ارز و سکه سوق داده است، گفت: در این میان اعداد و ارقام قابل توجهی جابجا و ثروت های بادآورده تولید می شود.الفت افزود: افرادی که حساب های ارزی آنها، فوق العاده عملیات داشته به دستگاه های نظارتی معرفی شده اند و در این زمینه حقوق عامه باید وارد شود و پیگیری کند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم مالیات این ثروت های بادآورده یک شبه و یک ماهه را بگیریم و این جزو حقوق عامه و تکلیف ماست.الفت گفت: در اقتصاد مقاومتی وظایف­ سلبی و ایجابی بر عهده قوه قضائیه گذاشته شده که پرداختن به جرایم اقتصادی و فساد مالی از آن جمله است.وی افزود: تعداد زیادی از این پرونده ها به سرانجام رسیده و تعدادی نیز باقی مانده اما فرآیند دادرسی در کشور ما طولانی است.الفت گفت: بنا داریم در ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برای این دسته از پرونده ها سامانه جدیدی­ را تدوین­ و وضع قضائی آنها را رصد کنیم تا زودتر به سرانجام برسد.

وی افزود: در کشور ما متاسفانه افرادی لباس تولیدکنندگان را بر تن کرده و امکانات و سرمایه های کشور سوء استفاده کردند و به راحتی به دستگاه ها و سازمان ها دسترسی پیدا می کنند و از ظرفیت های قانونی به نفع خود به صورت نامشروع سوء استفاده می کنند.

الفت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قوه قضائیه در جهت حمایت از فعالیت های اقتصادی مشروع کمیته هایی را در استان ها تشکیل داد، گفت: تدابیر جدیدی را در این زمینه اندیشیده ایم و ستادی را در تهران تشکیل خواهیم داد تا سیاست گذاری ها و هماهنگی ها در آن انجام شود و بر­ ستادهای استانی نظارت و دقت کند تا آنها وظایف خود را بموقع و درست انجام دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه­ با تاکید بر اینکه تجار و تولیدکنندگان حرفه ای و با اهلیت وارد کار شوند، افزود: در عین اینکه باید از تجار و تولیدکنندگان حرفه ای حمایت کنیم نباید از اعلام ورشکستگی برخی از آنان که ورشکسته شده اند ابایی داشته باشیم البته در این زمینه باید مراقب باشیم زیرا برخی از این افراد از وضعیت ورشکستگی سوء استفاده می کنند و ورشکستگی به تقصیر و تقلب اعلام می شوند.

الفت اضافه کرد: همانگونه که سپرده گذاران باید در سود و زیان مشارکت داشته باشند بانک ها نیز باید در ضرر آنان شریک باشد.

وی با بیان اینکه­ باید تلاش کنیم به سرمایه گذاران، تجار و تولیدکنندگان حقیقی دسترسی پیدا کنیم،​ گفت: خدمات قوه قضائیه طبق دستورالعمل به این افراد ارائه می شود.الفت با اشاره به اینکه برای شناسایی این افراد سامانه ای در حال تهیه و تدوین است ، افزود: از میان افراد حرفه ای صنعت و حرف،​ هیات پنج تا هفت نفره را انتخاب می کنیم و این هیات، تولیدکنندگان و تاجران حقیقی را تشخیص می دهد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.